..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




5 Ekim 2022
İttifaklar Bir Referans Noktasıydılar 20  
Bayram Kaya
İnsanlığın buluncu içinde derinden derine kendisini duyurtup, arada sırada her münasebetsiz durumda (!) su yüzüne çıkan kolektif bulunç ile köleci buluncun çatışması vardı. Kolektif bulunç köleci acıma ve merhamet buluncu içinde akışla kendisini yeryüzüne vakfeden bir insanlık buluncu olmuştu.


:CBD:
20
Böylece El söylemine karşı dikleniş ve uyanışlar olmasın diye somut kolektif vicdanlı gerçekler üzerinde başlatılmak istemeyen gizleyişler, şimdi soyut olarak söylenişlerle başlayacaktı.

El kolektif alanın ve kolektif vicdanın üzerini örten bir gizleyişti. Kolektif alan ile kolektif bilinçli kolektif bulunç arasına El ve El ‘in takdiriyle rızk verme süreci girmişti. Her biri gerçekliği olmamakla, her birinin görüntüsü olmamakla çok çok açıklanmaya muhtaçtı.

El ‘in açıklamaları da kişilerin bencilliğine seslenen kişisel hoşlanmalar olunca; tutmasa da bencillik gölü “ya, bana da rızktan bir pay çıkarsa. Ya bana da rızktan bol bol pay düşerse;” diyen içten seslendirmelerle göl maya tutmuştu.

Artık köleci vicdan, takdir sonrasıyla oluşan zengin fakir durumlu çelişkin münasebetlerin girişmesi içinde doğan; acıma, merhamet lütfetme gibi bir vicdana ve vicdan kıyaslı bulunç sesine dönüşmüştü.

Şimdi, gelişen yapabilirliklerin seyrine göre ittifakın vicdanı; ittifakın insanı olma dışına doğru giderek, yeryüzü insanı olmanın vicdanıyla şimdiki bulunç ittifaklar dışında insanlığın vicdanına dönüşecekti.

İnsanlığın buluncu içinde derinden derine kendisini duyurtup, arada sırada her münasebetsiz durumda (!) su yüzüne çıkan kolektif bulunç ile köleci buluncun çatışması vardı. Kolektif bulunç köleci acıma ve merhamet buluncu içinde akışla kendisini yeryüzüne vakfeden bir insanlık buluncu olmuştu.

Buluncun temelinde kolektif bir karşılıkla kolektif emek bilincinin ve kolektif paylaşımın olmasıydı. Kolektif buluncun bir kefesi kolektif emekti. Bir kefesi de kolektif paylaşımla dengeyi bulan eşit kollu terazi benzeri olan vicdan terazisiydi. Süreci bu iki kolektif olgunun kıyasına göre ölçüp biçmekle tartıyordu.

Yani kolektif grubunun kıyas görüngüsü içindeki bir kefede ava gidenlerle eş anlı zaman içinde; ava savunma hizmeti ve yavru bakımı, eğitim, tedavi vs. gibi birbirine bağıntı hizmetler vardı.

Diğer kefede ava gidenler savunma hizmeti, grubun geri kalanı üzerinde yavru bakımı, eğitim, tedavi gibi karşılık hizmetleri alıyordular. Ha keza savunmacılar da grup üzerinde avcılarla yavru bakımı, eğitim, tedavi gibi aynı hizmetleri alırlarken ayrıca avdan da kendilerine pay alıyorlardı vs.

Her şeyi ölçüp tartan kolektif bileşimi iki kefe ile iki parçalı bir algı duruma getiren inşanın buluncu kolektifti. Bulunç bu kolektif dengeler bozulursa sızlayacaktı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 3
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 2
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.