..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




15 Nisan 2023
Kolektif Alan 16  
Bayram Kaya
Nemrut Firavun köleci sistemin ceberrutluğuydu. köleci sistem mülk sahipliğinde vaz geçmeyen İbrahim'in "İbrahim sofrası ile kolektif geçmişe uzanan ikilemi" ile yine mülk sahibinin Nemrutlaşan ikilemini dile getirmektedir. Bu nedenle İbrahim ve Nemrut misyonu zıt kişiliklerde beliriyordu.


:BBA:
Rıza gösterilen teslimiyet de kolektif paydaşlı kişilerin kolektif haklarını mülkün sahibi denen iradeye teslim etmesiydi. . Artık kavmin kolektif haklar üzerindeki iradeleri, karar vericilik katılımları, İbrahim ve Musa’ya geçmişti. “Mülkün sahibi”; “mülküm olan yeri göğü size verdim” diyen söylemdeki modüle edilen kodlama buydu.


İbrahim ve Musa söylemli bencil ve vaatçe teşvik, inanıcıların kendi üzerine kendi etkime büyülenmişi olmakla, inanıcılar “çöpsüz üzüme uzandıklarını” sanıyordular.

Arzı mevut çöpsüz üzüm bağlamla; başka kolektif alanların emek ve bilgi birikimi olan kullanımları Musa’nın El ‘i tarafında; Musa’nın eli ve Musa’nın yönlendirir olma teşvikiyle Musa’nın kavmine vaat edilmiş topraklardı. Musa’nın kavmi bu hukuksuzluğu El ‘in bu vaadi ile kendilerine meşru kılıyorlardı.

Daha sonra suyu zan ile olan bu tür inanç eksenli köleci meşruiyetler tüm dinler için “kafirin canı malı mümine helaldir” söylemi içinde özleşmeye dönüşecekti. İbrahim, Nemrut, Musa, Karun vs. geçmişe dek kolektif hafızaya karşı giydirilmiş güncel hafızaya göre donatılmış ortamı dönüştüren anlatımlardı.

Musa’ya gelene dek ortam çoktan köleci sisteme dönüşmüş. Anlatıma göre Musa da köleydi. Musa’nın Rab dediği El uhdesi içinde Musa’nın yaptığı bu ahide göre Musa Mısır’da çıkarken “Mısır’ı El mantıklı meşruiyet le soyacaktı!”

“Ey kavmim Mısırda Eliniz boş çıkmayın. Bol ganimet edinin. Altın gümüş ne varsa alın Mısırı soyun” diyecekti. Çalmanın adı Musa şeriatı diliyle “ganimetti”. Ganimet El ‘in verdiği çapul ve savaş geliri olan bir başka tür bir rızktı.

Musa 'nın giydirilen misyon eski kolektif alan içinde çıkışın anılarını da içeren söylemlerin şimdiki köleci sistem içindeki bozulan bozuk anlatımlarıydı.

Musa misyonunda İbrahim, Nuh (Ut-Napiştim) gibi eskilerin içinde çıktığı kolektif alana dek, kolektif emeğe dek kurulan tuzağın anlatımları vardı. Bu anlatımların köleci dildeki uyarlanmış şekli vardı. Anlatımlar ortaya karışık geçmişin bir hafıza dilidirler.

Mülk sahibi, köleci İbrahim söylemi içinde; kolektif paydaşlı hafızanın mülk sahibi eli ile sadaka verme, zekat verme, vakfetme türü söylem ve eylemleri üzerinde kolektif hafızaya uzanan bulanık bir fosil kayıt yanları da vardır.

Sadakanın, zekatın, ihsanda bulunmanın vs. asıl amacı El 'in keyfi rızk dağıtmasıyla ortaya çıkan özelleştirmeci bozuklukların kargaşasını önlemekti.

İhsan türü vaatler içinde kolektif ortamı öte dünyaya transfer etmenin kurgu va kazancı vardı. Yine sadaka ve zekatın içinde yarın çalışacak kadar ölmeyip sürünme muhtaçlığını kontrol etme gibi amaçlarlan teslim alışın ortaya konması vardı.

Nemrut Firavun köleci sistemin ceberrutluğuydu. köleci sistem mülk sahipliğinde vaz geçmeyen İbrahim'in "İbrahim sofrası ile kolektif geçmişe uzanan ikilemi" ile yine mülk sahibinin Nemrutlaşan ikilemini dile getirmektedir. Bu nedenle İbrahim ve Nemrut misyonu zıt kişiliklerde beliriyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.