..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir dost nedir? Öteki ben. -Zenon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Tayyibe Atay




10 Mart 2024
Oy Anam Oy  
Tayyibe Atay
gidiyor muyuz, gidiyoruz elbette!..ama nereye!..


:BAB:
tarihin birinde, bir seçim harbinde, iki taraftan iki adam kapışıyordu!..ikisi de laf ebesiydi!..sanki sözlüğümüzdeki bütün sözcükleri biliyor havasında; meydanlara topladıkları gözü kapalı ahaliye haykırıyorlardı!..bu ahalinin kulağı var mıydı, yok muydu bilmiyorum!.aslında vardı ama, kimisi cennet takkesi ile kapatmıştı kulaklarını, kimisi de Arapistan örtüsü ile!..atılan nutukları duymuyorlardı bu yüzden!..eğer duysalardı; akıllarını çalıştıracaklar, oylarını doğru yere vereceklerdi!..aslında, doğru yere verdiklerini sanıyorlardı; sanmalarını istediler çünkü!..hem de nasıl!..

savaş sonunda, sandıklar açıldı, içinden aynı şey(!) çıktı!..hem de kaçıncı kere, say say bitmez!..gerçi sayı saymasını bile beceremeyen kişilerden oluşur bu ülke insanı ya, neyse!..çünkü; matematikten korkar bütün çocuklarımız!.ya kopya çekerek, ya seçenekler üzerinde toto oynayıp tutturarak, ya da matematik öğretmeninin insafına dayanarak sınıf atlar!..zaten, bizim öğretmenlerimiz içinde çarpım tablosunu bile bilmeyenler vardır!..vallahi!..ne kadar acı değil mi?

eee..matematikten bu kadar korkan bir halkın, matematik problemini çözemeyen şeyleri de olur!..şey dediğim, bizim oy verenlerimizdir!..ileride ne olup biteceğini hesaplayamazlar yani!..bir bakmışsınız, gözü ve kulağı kapalı seçmen kardeşlerimizin ve de onlar sayesinde herkesin başına gelmedik bela kalmamış!..ayh, uyh, tuh demek boşunadır artık!.geri dönülmez yolun yolcusu olmaktan başka çare yoktur, he valla!..

gidiyor muyuz, gidiyoruz tabii!..ne de olsa ayaklarımız var!..ne de olsa hala yaşıyoruz!..ne de olsa, borcunu sırtımızda taşıdığımız yollarımız var!..ne de olsa, borcunu öde öde bitmeyecek kadar çok, sular üstünden atlayacak köprülerimiz var!..ne de olsa, kafamızın üzerinden geçecek uçaklara binemeyeceğimiz havaalanlarımız var!..ne de olsa, deposuna mazot doldurup ekip biçemeyeceğimiz tarlalarımız, traktörlerimiz var!..var da, varrr!..

anlayın işte, nasıl bir seçim savaşının sonu olduğunu!..kazanan kerevette, kaybeden bilmem nerede!.?

nerede dedim de, aslında kaybedenin parti kurma peşinde olduğunu biliyorum!..ne halse, kim sıvışsa partiler içinden, yeni bir parti kuruyor!..çok merak ediyorum, kim ne hayır görmüştür bu partilerden, hııı!..gerçi bu millet padişahlardan da hayır görmemiştir!.savaş kazanıp, savaş kaybetmişlerdir tarih boyunca; hepsi bu!..ha bir de camiler ve saraylar dikmişlerdir; unutuyordum neredeyse!..😀

bu savaşın kazanamayanı vardı ya hani; ne demiştin hı!..

“traktörünüze birbuçuk liradan mazot vereceğim!..”

verir miydin, veremez miydin bilemem ama, seni seçmedi bizim matematik dersi öğrenememiş seçmenimiz!.şimdi pişmanlar mı, değiller mi onu da bilmiyorum!.ama bildiğim bir şey var; traktörlerine, taksilerine, kamyonlarına yakıt almak için paraları da yok, yakıtları da!..

artık kuyruk modası başladı!..ben de saçımı uzatmaya karar verdim, modaya uymak için!..toka ya da lastik bulur muyum bilmiyorum; saçlarımı at kuyruğu yapmak için!..😀

ah be gençliğim, ne de yakışırdı bana at kuyruğu saç!..sallaya sallaya geçer giderdim, sevgilimin yaşadığı evin sokağından beh!..😀

siz, hangi kuyruk modasını seçtiniz bakkim!..onu söyleyin!..he mi!...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pes Yani
Elli Beş Milyonluk Uçuş
Dört Dakika
Pazar Yeri Sendromu
Haber Flaş!..

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hesap Kitap
Tüpe Bak Tüpe
Cibiliyet
Olimpiyat
Yalana İnanmak
Büyüdük Yani
Sepet
Dört Biçükk
Hoparlör
İlahi!.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.