..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Eğitim > M.NİHAT MALKOÇ




29 Ocak 2005
Öğretmenlik Andı'na Sadakat  
M.NİHAT MALKOÇ
Çağdaş ve medenî milletler bugünlerinden çok yarınlarını düşünürler. “Dün” artık elimizden uçup gitmiştir. “Bugün” öyle veya böyle,iyi veya kötü yaşanmakta… Ya yarın?...O gelmedi daha. Yarını mamur etmek elimizde.


:DBHD:
Çağdaş ve medenî milletler bugünlerinden çok yarınlarını düşünürler.
     “Dün” artık elimizden uçup gitmiştir.
     “Bugün” öyle veya böyle,iyi veya kötü yaşanmakta…
     Ya yarın?...O gelmedi daha.
     Yarını mamur etmek elimizde.
     Onun içindir ki bütün devletler,vatandaşlarına aydınlık ve müreffeh bir yarın kurmanın amansız mücadelesini veriyor.
     Aydınlık yarınlara ulaşmanın da başlıca bir reçetesi var.O da eğitimdir.
     Dünyanın çağdaş ve medenî ülkeleri,bütçelerindeki en büyük payı eğitime ayırıyorlar.
     Eğitimden sonraki öncelikli müessese savunmadır.
     Fakat savunma deyince hemen aklımıza top tüfek gelmesin.
     Günümüzde müthiş bir kültür savaşı yaşanıyor.
     Eskiden “Kalem mi,kılıç mı üstündür?”tartışması çok yapılırdı.
     Bugün kalemin kılıçtan ve onun ifade ettiği bütün modern silahlardan üstün bir konuma sahip olduğu gün gibi ortadadır.
     Hem kalem aynı zamanda bir manevî savunma aracıdır. “Yurt savunmasının en ucuz ve kestirme yolu eğitimden geçer” vecizesi de bunu ifade etmiyor mu?
     Eğitim nasıl vazgeçilmez bir unsursa öğretmen de o derece vazgeçilmez bir unsurdur.
     Bugün modernizmin zirvesindeki Batı ülkelerinde öğretmene çok fazla değer veriliyor.Öğretmenler,gelir grubu en yüksek olan zümreyi oluşturuyorlar.
     Çünkü Batılılar,eğitime harcadıkları yüksek miktardaki meblağları gider olarak değil,geleceğe yatırım olarak görüyorlar.
     Oysa ülkemizdeki öğretmenler gelir grubu en düşük olan zümre içerisinde yer alıyorlar.
     Avrupa’daki öğretmenler hiçbir maddî sıkıntı çekmiyorlar.
     Avrupa öğretmenlerin omuzları üzerinde yükseliyor.
     Türk öğretmeni bütün zorluklara rağmen büyük bir fedakârlıkla o zor vazifesini başarıyla yerine getiriyor.
     Öğretmenlikte fedakârlık esastır.Çünkü geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız,onların üstün gayretleriyle yarınlara hazırlanıyorlar.
     Öğretmenler mesleğe ilk başladıklarında çok büyük bir sorumluluk üstleniyorlar. “Öğretmenlik Andı” nı söyleyip yemin ediyorlar.O ant ki,çok yüce sorumlulukları sırtına yüklüyor öğretmenin…Ne diyor aday öğretmenler Öğretmenlik Andı’nda?Dilerseniz bir göz atalım:
     “Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na,Atatürk inkılap ve ilkelerine,Anayasa’da ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine sadakatle bağlı kalacağıma;Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını tarafsızlık ve eşitlik ilkelerine bağlı olarak uygulayacağıma;Türk Milleti’nin,millî,ahlâkî,insanî,manevî ve kültürel değerlerini benimseyip,koruyup bunları geliştirmek için çalışacağıma;insan haklarına ve Anayasa’nın temel ilkelerine dayanan millî,demokratik,lâik,sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarımı bilerek,bunları davranış hâlinde göstereceğime,bütün görevlerimi Türk Millî Eğitimi’nin amaç ve temel ilkelerine uygun olarak yapacağıma,öğrencilerimi bu doğrultuda yetiştireceğime namusum ve şerefim üzerine and içerim.”
     Türk öğretmeni,göreve başlarken yukarıdaki metni okuyarak,burada zikredilen vazifeleri yerine getireceğine namusu ve şerefi üzerine yemin ediyor.
     Bu yeminin içerdiği temel dinamikleri yaşamak ve yaşatmak boynumuzun borcudur.
     Türk Millî Eğitimi’nin neferleri ettikleri bu yeminin üstesinden hakkıyla geliyorlar.Birkaç istisna çıksa da,bu da kural olduğu üzere,kaideyi bozmuyor.
     Türk öğretmenleri, yeminine sadık kaldığı için “eli öpülesi insan” olarak addediyoruz onları…
     Cumhuriyetimiz,fedakâr ve cefakâr öğretmenlerimizin omuzlarında yükselecektir.Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın.
     e-mektup: mnihatmalkoc@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın eğitim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Okul ve Hapishane
İlköğretim Okulları ve 100 Temel Eser
Öğretmenler Günü
Hocam Bener Cordan
Hayri Gür"ün Ardından…
Şâirlerin Gözüyle Öğretmen
Geleceğe Yatırım

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Arif Nihat Asya'nın Doğumunun 100. Yılı
Gevheri'nin Hayatı ve Şiirleri
Vatan Sevgisi İmandandır
Yusuf Has Hacip'in Şâirlere Bakışı
Trabzonlu Edebiyat Tarihçisi Nihat Sami Banarlı
Yapraklar Dökülür Kasımlarda!..
Veremle Savaş
Bir On Kasım Sabahı
Memleket Havası ve Köprübaşı Tv Sitesi
Sabrın Sonu Selâmet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senin Olan Sana Gelir (Manzum Reçeteler - 1) [Şiir]
Sen Kurtuldun, Bizler Öldük [Şiir]
Ümmetin Yetimleri [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]
…... Gecenin Kanat Sesleri…... [Şiir]
Derbeder [Şiir]
Sen Hep On Beş Yaşındasın! [Şiir]
Berceste Mısralar - 310 [Şiir]
Zihnimiz İşgal Altında [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]


M.NİHAT MALKOÇ kimdir?

NİHAT MALKOÇ’UN BİYOGRAFİSİ Beş çocuklu bir ailenin en küçük ferdi olarak 1970 senesinin 1 Haziran’ında Trabzon’un Köprübaşı ilçesine bağlı Gündoğan Köyü’nde hayata “Merhaba” dedi. İlkokulu komşu köy olan Güneşli Köyü’nde okudu. Orta ve lise öğrenimini Köprübaşı Lisesi’nde tamamladı. En büyük emeli iyi bir hukukçu olmaktı. Lise son sınıfta girdiği üniversite imtihanında KTÜ/Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. Dersaneye gitme imkânı ve zaman kaybına tahammülü olmadığı için kazandığı fakülteyle yetindi. 1992 yılında okulu bitirdi. İlk göz ağrısı olarak nitelediği Gümüşhane’de beş yıla yakın öğretmenlik yaptı. Her geçen gün öğretmenliği daha çok sevdi. Artık öğretmenliği bir tutku olarak görüyor. Vatan borcunu İstanbul’da Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda Yedek Subay Öğretmen olarak onurla yerine getirdi. Bu peygamber ocağında yüzlerce yabancı subaya güzel Türkçe’mizi öğretti. Ankara’da girdiği sınavı kazanarak Akçaabat Anadolu İmam-Hatip Lisesi’ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandı. Burada iki yıl görev yaptı. Daha sonra girdiği yazılı ve sözlü imtihanı kazanarak Türkî Cumhuriyetlerden Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’a,üç yıl görev yapmak üzere, öğretmen olarak gönderildi. Burada Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde ve İlâhiyat Lisesi’nde Türk Dili öğretmeni olarak çalıştı. Yine Aşkabat’ta Türkçe Öğretim Merkezi’nde(TÖMER) bir yıl boyunca değişik milletlerden kişilere Türkçe’yi sevdirerek öğretti. Şu anda Akçaabat’a bağlı Derecik İlköğretim Okulu’nda görev yapmaktadır. Bugüne kadar,en büyüğünden en küçüğüne kadar onlarca dergi ve gazetede fikrî,edebî,felsefî ve kültürel konularda yüzlerce yazı ve şiir yazdı. Bu yayın organlarından Türk Edebiyatı,Türk Dili,Bizim Çocuk,Çınar,Bizim Azerbaycan,Anadolunun Sesi,Üniversitelinin Sesi,Türkiye,Bizim Okul,Şenliğin Sesi,İnsanlığa Çağrı,Yeni Sesleniş,Gençliğin Sesi gibi dergilerde;Türksesi,Demokrat Gümüşhane,Kuşakkaya,Ortadoğu,Yeni Mesaj,Hergün,Candaş,Edebiyat,Bolu Üçtepe,Akçaabat Yeni Haber,Karadeniz Olay,Hizmet gibi gazetelerde yıllardan beri deneme,makale,fıkra ve şiirler yazmaktadır. “Bizim Okul” isimli kültür,sanat ve edebiyat dergisinin Yazı İşleri Müdürlüğü’nü yaptı. Kültürel organizasyonların çoğunda aktif olarak görev aldı. Sevgi,Dostluk ve Kardeşlik konulu şiir yarışmasında birincilik,Trabzon Belediyesi’nin düzenlediği Çevre ile ilgili yarışmada birincilik,yine aynı belediyenin düzenlediği “İki binli Yıllara Doğru Trabzon” konulu makale yarışmasında mansiyon,Akçaabat Belediyesi’nin değişik zamanlarda organize ettiği şiir yarışmalarında birincilik,ikincilik,üçüncülük ödülleri kazandı. Karadeniz Yazarlar Birliği kurucularındandır. Halen bu birliğin üyesidir. Bunların yanında elinin altındaki öğrencilere rehberlik ederek ve bizzat örnek olarak,onların da pek çok kültürel yarışmada ödüller almasına zemin hazırlamıştır. İkisi kız,biri erkek olmak üzere üç çocuk babasıdır.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek,Mehmet Akif Ersoy,Yahya Kemal Beyatlı


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.