Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley |
|
||||||||||
|
Üzerinizde ne bıraktığını düşünür müsünüz hiç , güne el sallamadan önce? yeni gelen güne sıcak bir sevgiyle mi hoş geldin dersiniz yoksa gözlerinizde ki o karamsar ifade ile mi? Beklentileriniz var mıdır , sabahın ilk ışıklarından? Zaman aksama dönerken bırakacağı izleri hayal eder misiniz? Senaryolar yazıp , oynamak için bir yirmi dört saat daha yasansın diye yer almak hayat sahnesinde , keyif verir mi size? Veya son sahneyi de oynayıp , kabuğunuza çekilmek için "daha ne kadar vaktim var" diye düşünerek harcar mısınız diğer oyuncuların heyecanlarını da. Bilir misiniz , o yeni günde neler olacağını? yada , "ne olursa olsun ama bir şeyler olsun artık" mıdır hayat sizin beklentilerinizde. İyi ve kötünün yan yana resmedildiği kartpostalları biriktirir misiniz tecrübe dağarcığınızda ? İlk baktığınızda kötü olduğuna inanmak bile istemediğiniz resim , sonra ki bakışlarınızda acabalar bırakır mı aklınızda."Bu sefer" diye başlayan cümle ve temenniler dilinizin ucundan kurtulmak isterde , yüreğiniz salıvermez mi uçup gitsinler dinleyen kulaklara diye. Görmek istediklerimiz orantısında yer aldığımız varolmak savaşında , sadece kendi doğrularımızın aslında doğru olmayabileceği endişesini taşımaz mısınız hiç? Yaşadıklarımızdan iyi olanların anımsanması güldürürken , kötüler neden sadece ağlatır; düşündürmesi gerekirken?Üstelik , iyi nedir ve kötü ne demektir bilenlerden misiniz? Menfaatler doğrultusunda olana iyi , olmayana kötü demekse anlamın içerisinde gizlediği , benim gibi bilmek istemeyenlerden misiniz? Sorumluluklarınızı alışınızı , yaşlı bir adamın elinde ki bastonu sayesinde bir torbayı taşımasına mı yakın sayarsınız , yoksa elinde bir boya tezgahını , kirli ama gülen suratıyla taşıyan bir çocuğa mi? Hayat sizin için bir dairemidir ? Ekseni etrafında dönüp durduğunuz , aynı şeyleri daha az veya çok acıtarak yaşatan ve sürekli ayni monologların tekrarlanıp durduğu . Yoksa , üçgen , dikdörtgen veya kare midir ? Köşelerinde farklı heyecanlar saklayıp , kenarlarında koşabileceğiniz. Boşa geçtiğine inandığınız bir hayatınız oldu mu sizin , " ne dolu yaşamışım" dediğiniz anlarda bile. "Hayır" derken kendinizi kötü hissettiğiniz , "Evet" derken düşünmeye bile gerek duymadığınız. Ve sonunda , "benim tercihlerimdi " dediğiniz. Aslında sadece başkalarının satın alınmış beklentilerini yaşadığınızı hiç düşündünüz mü? Kendi beklentilerinizi satın almak için , güne sevgiyle başlamayı düşünüp de ertelediniz mi hiç? Bugün peşinden koştuğunuz doğruların , geçmişten gelip yolunuzun ortasında oturan tecrübelerinize bakmadan yoluna devam ettiklerinden misiniz? Merkezinde sadece sizin oturduğunuz bir hayatı yaşamak için , o merkeze daha önceden kendi isteğinizle yerleştirdiğiniz başkalarından uzaklaşmayı göze alanlardan mısınız? Kimlerden olursanız olun , kendi beklentilerinize doğru yürüyün. Ve unutmayın her yeni gün , dünden gelen ve geçmişe taşıyan bir basamaktır. Önemli olan kaç basamak birden atladığınız değil , hiç bir basamağı atlamamış olmanızdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Simten K. Ataç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |