..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Nilgün SARIGÜL




2 Mayıs 2005
Aşkımın Şahidi Çobanyıldızı  
Nilgün SARIGÜL
Hani ıssız bir yolda yürürken Hani bir korku duyarda insan Hani bir şarkı söyler içinden İşte öyle bir şey....


:AIIJ:
Gün ilk ışıklarını göndermeye başladı üzerimize.. Sabah ezan sesiyle uyanıyorum.. Kalkıyorum penceremi açıyorum..Derin bir nefes alıyorum, içime çekiyorum temiz havayı ve sana olan hasretimi..Sabahın bu saatinde bile aklımda sen.. Ne zaman çıktın ki zaten.. Gülümsüyorum. Yanaklarımı okşuyor tatlı bir rüzgar… Hüzünleniyorum, mevsime ayak uydurarak..

Mevsim sonbahar, aylardan Eylül..Zaman yaprak dökümü..
Çoğu zaman sevdiklerimiz de birer yaprak tanesi gibi sararıp solarak dökülür gider hayatımızdan…Kapanmaz yaralar, ince sızılar bırakarak…

Babamda yüreğime ekip, göz yaşlarımla sulayarak asla solmasına izin vermediğim en güzel yaprak....

Sen adına Aşk dediğim sevdiğim, sen gitme !! Sararıp solma, her dem taze bahar çiçekleri gibi aç gönlümde…


Günaydın diyorum nice bir vakit sonra, herkese, her şeye ve hiç yanımda olamayan ve asla olamayacak olan sana..

Yüzümü yıkarken aynaya yansıyan görüntüme baka kalıyorum bir süre.. Yaşlanıyorsun diyorum kendime, bak, göz altlarında çizgiler belirmeye başlamış otuz sene dilek olay, bir o kadar sene daha yaşayabilecek misin ? Sonra buruk bir tebessümle olsun be diyorum, sağlıklıyım ya, o var ya kalbimde bana yeter.

Çay demliyorum sonra, kahvaltı hazırlıyorum. Aklımda yine sen.
Kızarmış ekmekler eşliğinde yapılan aile saadeti dolu bir kahvaltıdan sonra işe gitmek üzere kardeşimle evden çıkıyoruz..Kardeşim; ömrüm, güzel yüzlü bebeğim , kanım, canım her şeyim. Annem her zaman ki gibi balkondan el sallıyor. Ne kadar çok seviyorum onu..Varlığına kurban olduğum, elleri pamuk, kokusu cennet annem.

Ve Aklımda yine sen...

Sabah sessizliği ne kadar güzel. Boş sokaklarda yürürken ..Seni sevmek diyorum kendi kendime .. seni sevmek nasıl bir şey.. Dilime nerden dolandığını bilmediğim eski bir şarkı...

Hani ıssız bir yolda yürürken
Hani bir korku duyarda insan
Hani bir şarkı söyler içinden
İşte öyle bir şey....

Sanırım seni sevmek işte böyle bir şey…

Gün uzun.. Gelenin gidenin ve ömrümden her saniye biraz daha azalan zamanın hesabı yok..
Etrafımda onlarca insan.. Aklımda sen …Sabahtan beri elim belki yüzlerce defa telefona uzandı...Seni aramakla aramamak arasında gidip gelişimi zamanla ve duygularımın ısrarı ile yüz göz oluşumu sanırım kelimelerle ifade etmem mümkün değil…

Ve dayanamayıp isyan ediyorum adına Aşk denilen…Kalbimi demir kafeslere mahkum edip, anahtarını da dipsiz kör kuyulara atan duyguya..
Neden diyorum neden bu kadar güçlüsün.. Kelebek kadar masum ve hafifçe yüreğime konup, sonra tüm benliğimi yırtıcı kuşlar gibi pençelerine esir ediyorsun…

Zaman dönüyor..Gün nöbetini gece ye teslim etmeye başladı bile.. Saat 22:00 aklımda yine sen... Sanırım benim nöbetim hiç bitmeyecek…

Sessiz bir köşe ararken balkona çıkıyorum.Gökyüzü o kadar güzel ki.. Tüm ihtişamıyla dolunay var. Uzaklardan çoban yıldızı göz kırpıyor.

Düşüncelerin, düşlerin biri geliyor diğeri gidiyor...

Ve düşlüyorum ikimizi; Zaman ve mekanın olmadığı her hangi bir gece..Tüm tebessümüyle bize gülümseyen ay.. herhangi bir deniz kıyısı ve bir bankta oturan iki can.. Sen ve Ben…

Hava öylesine soğuk ve ayaz.. Sana doğru sokuluyorum. Kolun omzumda. Bu soğukta bile öyle sıcaksın ki.. Daha bir sokuluyorum sana … Gülümsüyorsun…..
Gülme diyorum üşüyorum..Uzanıp bir öpücük konduruyorum yanağına , utanıyorum yanaklarım kızarıyor sonra...

Bir yıldız kayıyor aniden, bak nasıl kayıyor hadi bir dilek tutalım diyorum..
Ben dileğimi tutuyorum ve seni yüreğime yazıyorum. Ama senin ne dilediğini asla bilemiyorum.

Bir an tanıdık bir sesle irkiliyorum, gelen annem.. Çoktandır dışarıdasın yeter yıldızlarla dertleştiğin , çay yaptım gel bir bardak içte için ısınsın diyor…
Öylece kalakalıyorum ..Hayalmiş diyorum yine hayal… Farkında olmadan süzülüyor gözümden bir damla yaş hafif bir meltem rüzgarı okşuyor yüzümü.. Ve çoban yıldızı göz kırpıyor yeniden….

Ve aklımda yine SEN…

Nilgün SARIGÜL

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Şaşırıyorum
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
3 Mayıs 2005
Ne çok aşk ve sevgi yazısı var. Silme aşık bir milletiz nerdeyse. Yine de kavgalar gündemin brinci maddesi. Bunca aşkın, sevginin içine naslı sızıyor kin, nefret,öfke figürleri. Yoksa bütün aşklar hüsranla mı bitiyor,önce aşık olup sırıl sıklam, sonra vefasızlık çukuruna mı düşüyoruz???




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Bugün Unuttum Belki Yarında Unuturum Seni"
"Sevmek Bir Ömür Boyu"
Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim
İlk ve Son Mektup
Giderken Yüreğimi Bana Bırak
"Yüreğimde Cam Kırıkları"
"Vuslat"
"Gönül Yarası"
Mavi Boncuk Mor Menekşe
Aşk Kapımı Çalınca

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Her Ağaç Bir Ömürdür"
Sen Canımsın
Gözyaşımda Resmin Var Anne
Bir Tutam Tebessüm
Deniz Gözlü Çocuk ve Elma Şekeri
Hasret
Penceremde Bir Sabah
Yüreğime Yağmurlar Yağar
Suç ve Ceza
Seninle Son Gece

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gece ve Kadın [Şiir]
"Yol ve Ayrılık" [Şiir]
"Gece" [Şiir]
"Aşk Bitmeseydi" [Şiir]
Bir Damla Sen, Bin Damla Ben [Şiir]
Kırmızı Domatesler [Öykü]
Uçurtmam Bayrak Olsa [Öykü]
"Bir Garip Aşk Hikayesi" [Öykü]
"Üç Kadın Bir Düş" [Öykü]


Nilgün SARIGÜL kimdir?

Hayata gülümseyerek bakmayı seviyorum. Ama arada kapris yapmaktan kaçınmıyorum. Evimde ailemle vakit geçirmeyi seviyorum. İnsanlara onları sevdiğimi söylemeyi ve bunu ifade etmeyi seviyorum. Çocuklarla vakit geçirmeyi, yaşlılarla sohbet etmeyi seviyorum. Zamanın çok değerli bir kavram olduğuna ve her şeyin en iyi ilacı olduğuna,hayat boyu önüme çıkan tüm zorlukları, sevgiyle, sabırla, dürüstlükle ve azimle aştığıma inanıyorum. Sağlıklı bir insan olduğum için ve bana bahşedilen her şey için şükrediyorum. Sorumluluk almayı ve bunu layıkıyla yerine getirmeyi seviyorum ( Ne de olsa Oğlak burcuyum )) Tarihi çok sevdiğim için, arkeolog olmak istemiştim, Spor yapmayı sevdiğim için, tenis oynamak istedim. Yazı yazabilmeyi seviyorum, ve en büyük düşüm bir gün bir kitap yazabilmek. Allah’ ım ne olur en azından bu konuda bir şeyler yapabilmem için, bu istikrarsız kuluna yardım et ))) Sevdiklerinize onları sevdiğinizi söylemek için lütfen asla yarını beklemeyin. Yarın , asla olmayabilir.

Etkilendiği Yazarlar:
Ayşe KULİN, Tuna KİREMİTÇİ, R.Nuri GÜNTEKİN, Ahmet ALTAN,Emıle ZOLA,Dostoyevski, Gorki,Victor HUGO,Puşkin


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilgün SARIGÜL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.