..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Şahingöz




11 Nisan 2002
Tepkisiz Toplum  
Şahingöz
Benim anlamakta güçlük çektiğim,hukuk dışı olmayan,dikkat çekmeye,ikaz etmeye,katılmadığını,onaylamadığını ifade edecek tepkiler niye gösterilmiyor?


:BGDI:

TEPKİSİZ TOPLUM 1


Çok ağır bir ekonomik kriz döneminden geçmekteyiz.
Hepimiz iki yıl öncesine göre daha yoksullaştık. Kimimiz işsiz kaldı. Sabit gelirlilerin maaşları geçinmeye yetmez oldu. Çoğu serbest meslek sahibi iş, satış yapamıyor; bir kısmı giderlerin ağırlığına dayanamayıp işini kapatmak zorunda kaldı.
Para alabildiğine kıt, ama buna karşın vergiler alabildiğine acımasız. Bunlar yetmezmiş gibi ufukta yeni vergiler gözüktü.
İnsanlar bankaların önünde yağmur altında emekli maaşı kuyruğunda bekleşiyorlar.Yaşadığını ispatlamak zorunluluğundan saatlerce kuyrukta bekleyen Bağkur emeklisi dayanamayıp orada kalp krizinden can veriyor.
Bu insanlara bakıyorum,kulak veriyorum da; sessiz sızlanma dışında hiç tepki yok.
Amerikalı bir yorumcunun bizim için kullandığı ‘algılamaları zayıftır’ tanımlaması doğrumu acaba?
Ben bütün bu zorluklara karşın Arjantin’de olduğu gibi başıbozuk halk ayaklanması, yağmalama gibi reaksiyon beklemiyorum!. Çok şükür bizim halkımız ölçülü bu konularda.
Ama benim anlamakta güçlük çektiğim; hukuk dışı olmayan, dikkat çekmeye ve ikaz etmeye yönelik, katılmadığını ve yapılanları onaylamadığını ifade edecek tepkiler niye gösterilmiyor?
Biz gerçekten; algılaması zayıf, tepkisiz bir toplum muyuz yoksa?
Tekrar günlük yaşamdan belli başlı olumsuzluklara örnek vereyim.
Ulusal gelirdeki bunca geriliğe rağmen, neden dünyada en pahalı benzini biz satın almak durumunda kalırız? Akaryakıtın üzerindeki bunca vergi yükü nedir?
Neden doğal gaz çoğu zengin Batı ülkesinden yüksek fiyatla bize verilir?
Neden elektrik Kw-saat fiatı bu kadar yüksektir?
Niçin dağıtım şirketleri korsan kaçak kullananların sebep olduğu kayıpları bizim faturamıza yansıtırlar?
Niçin telefon ücreti bu kadar pahalıdır? Örneğin bilinmeyen numaralar servisi için tahsil edilen 400 bin liralık ücret, haklı bir ücret midir? Eğer 118 numaralı servisi kullanırsanız; karşınıza çıkan ceberrut ses tonu; sizi azarlar gibi ’evet!, çabuk konuşun!,Yok böyle bir numara kayıtta!’ gibi cevaplar veriyorsa, siz bu parayı gönülden ödermisiniz?
SSK dairelerinde emeklilik işlemleri kovaladınız mı? SSK hastanelerinde tedavi oldunuz mu?
Poliklinik muayenesi için telefon açıp ta randevu almayı başarabildiniz mi?
Tıklım tıklım giden, vaktinde kalkmayan, zam yapma tehdidi ile halkı korkutan belediye otobüsleri işletmesinden memnun musunuz?
Neyse bütün bu örnekler kamudan aldığımız hizmetlerden oluştu ama ne yapayım; gerçekte böyle değilmi?
Bizim verdiğimiz vergilerin karşılığı bu seviyede bir hizmet mi olmalı?
Batık bankalarda giden paranın; kamu bankalarında geri dönmeyen kredilerin hesabını sormak sizin hakkınız değilmi?
Sizler bu yukarıda anlattığım konulardan şikayetçi değilmisiniz?
Acaba kaçımız elimize kalem alıp, yaşadığımız aksaklıkları; ilgili kurumların başına,siyasi partilere, tüm yöneticilerimize, gazetelere, sivil toplum örgütlerine yazarız? Bu konuların düzeltilmesi için çaba gösteririz?
‘Adam sende!’,
’Yazacağımda ne olacak!’,
’Başkaları hakkını aradı da ne oldu sanki!’ gibi argümanların devri geçmiştir artık.
Bu genç, teknoloji kullanmayı seven nesil; örneğin cep telefonundan, bölgesinin milletvekiline :
‘bakın bizim sesimize kulak vermezseniz, bir daha ki seçimde avucunuzu yalarsınız!’ mesajı gönderemez mi?
Uygar, zekice yapılan hak isteme yöntemleri; insanları layık oldukları
yüksek standartlara götürecektir inanın.
Biraz cesaret...



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tepkisiz miyiz ?
Gönderen: Sami Güzel / Konya / Turkiye
14 Ocak 2004
Sizce toplum tepkili olsa herşey düzelecek mi ? Bu kadar bozulmuş ve her yönden aşağı seviyerlerde gezen insanlar olarak bizim hiç suçumuz yok mu ? Ben ülkemizin sorunlarının sadece devletten kaynaklandığını zannetmiyorum, bana gore en buyuk suc bizlerindir.. Yazarın notu: Uygar ve düzeyli tepkinin, yararlı olacağına kesinlikle inanırım!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Bizlere Ne Oluyor Böyle?
Bıyık,karizmayı bozuyor!
Sıradanlaştırma
Tepkisiz Toplum 2
Nüfus Planlaması olmayınca..

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.