..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Tezler > Orhan TURAN




13 Haziran 2006
Unutma Teoremi - 2  
Orhan TURAN
Unutma eylemi bilinçli yapıldığı takdirde insan psikolojisini bozar. Öyleyse; "Seni unutmak için her şeyi yapacağım" denilerek girişilen bir unutma eylemi, unutulmak istenen kişiyi daha yüksek bir voltajdaki "hatırlama" eğilimine sokacaktır. Ben geçirdiğim "bilinçli ayrılık" şokundan etkilenmiş bir erkek olarak, "bunu daha verimli hale nasıl getiririm?" sorusunu kendime sorarken, bunu deneysel bir sürece yaymak istedim.


:CJDA:
Unutma eylemi bilinçli yapıldığı takdirde insan psikolojisini bozar. Öyleyse; "Seni unutmak için her şeyi yapacağım" denilerek girişilen bir unutma eylemi, unutulmak istenen kişiyi daha yüksek bir voltajdaki "hatırlama" eğilimine sokacaktır.

Evet, uzun ve aşk sevgi dolu biraz da alışkanlıklar karışımı bir ilişki yaşadım. Nihayetinde o büyü bozuldu ve sebepleri üzerinde "acaba neden böyle oldu" diye çok dursam da net bir fikir elde edemedim.

Ayrılık, beraberinde artçı şoklar getirir. Ben bu artçı şokun ilk sarsıntılarını yaşıyor olmalıyım. Ancak önemli olan şu ki, bu şoku yaşarken, işin doğası gereği, böyle bir şoka girileceğinin bilincinde olmak eğilimidir. Bilinçsiz geçirilen bir şok yine insan psikolojisinde büyük yaralar açar.

Ben geçirdiğim "bilinçli ayrılık" şokundan etkilenmiş bir erkek olarak, "bunu daha verimli hale nasıl getiririm?" sorusunu kendime sorarken, bunu deneysel bir sürece yaymak istedim.

Deneysel sürecimin ilk emaresi ilişkimin nasıl sonlandığı konusunda kendimle yaptığım konuşmalardı. Yaşadığım ilişkiden kopamayışımın nedenleri arasında, yaşadığım cinsel, ruhi, sözel ve mimiksel alışkanlıkların ilişkiyi bağlaması olarak gördüm.

İlişki bittikten sonra denek olarak kendimi gözlemliyorum. Bugün "Unutma" kısmındayım.

Büyük bir aşk sonrası, ayrılanlar birbirini nasıl unutur? Ya da unutur mu? Ya da bu nasıl olmalıdır?

Ben bilincimi her unutma eylemine zorladığımda, aklımdaki saplantıları dış dünyaya açtım. Yani kasıtlı bir şekilde unutmak için, başka kızlarla birlikte olarak, bilincimin farklı konulara, yerlere, kişilere kaymasına çabaladım. Ancak ne zaman böyle yapsam, karşımdakinin, ayrıldığım kişinin adi bir kopyası olduğunu zanneder gibi oldum.
Öte yandan, öncekini unutmak için, şimdikiyle beraber olduğum gerçeğini de asla kendimden saklayamadım.

Fotoğraflarını ve ondan kalan her şeyi unutacağım diyerek, ortadan kaldırdıktan sonra (ki bu eylemleri "inadına unutmak" adına yapıyorum) daha baskın bir çıkışla "hatırlama arzum" güçleniyor!

Kasıtlı bir unutma felaket getiriyor üzerimde! Genelde de bu, böyle olmalı...

Doğasına bırakmalıyım diyorum. Yani unutmak için bir çaba sarfetmeden.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: unutma teoremi"
Gönderen: DENİZ UMUT / Ankara/Türkiye
30 Temmuz 2006
unutmak kolaydır aslında hele yolunu yordamını bilirsen bazıları kendini işine verir bazıları değişik yerlere gider bazıları da bir aşkın acısını hafifletmek için başka bir aşkın kollarına atar kendini bilmez ki aşka bu kadar yakın sınırlarda dolaşmak aşkı daha çok hatırlatır ve kendiyle beraber aşk acısına sürükler bir başkasını da...böyle bir davranış ne ahlaki yönden ne de karakter yönünden doğru bir davranış değildir karşı taraftaki insan da deneysel bir alet değildir...her kalbi aşkla ağrıyan da başka bir ağrıyan kalp mi bırakır arkasında senin gibi...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tezler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıl: 2554… Aşkın Metal Tarihi
Yıl: 2554… Aşkın Metal Tarihi - 2. Bölüm
Unutma Teoremi - 1

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
1920"den 2007"ye; Türkiye Cumhuriyeti Afyonkarahisar Belediye Başkanları
Biyolojik Silah mı, Doğal Felaket Mi: Kene
Her Yönü ile Afyonkarahisar
Iı. Meşrutiyet'ten Günümüze Afyonkarahisar'da Yerel Basın
Afyonkarahisar"ın İlk Bankası Terakki Servet Bankası
Cumhuriyet Tarihi Afyonkarahisar Valileri
Dünya Gazetesi ile İlgili İstatistiksel Bir Çalışma
Türkiye"nin İlk Azınlık Milletvekili Berç Keresteciyan;
Korkut Özal'la Özel Söyleşi... Korkut Özal; 'Özal'ı Öldürdüler'
Bir Din Bilgini ve Profesör Kamil Miras

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Dua… [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.