İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
yoksa eter mi koklatmıştı bilmiyorum. bildiğim bir şey var ordaydı kaç zamandır hayalini kurduğu kız yatak odasındaydı yatağında uzanmaktaydı yanına yaklaştı. gözleriyle kızın baygın bedeninde aşağıdan yukarı dolaştı sonra ellerini kızın yüzüne götürdü okşadı. daha sonra ellerini, kızın boynundan aşağı doğru kaydırdı. klavikula kemiğinin üzerinde biraz soluklandı çünkü biraz sonra soluğu kesilecekti kızın üzerinde beyaz okul gömleği vardı kız daha lise çağındaydı gömleğinin üst iki düğmesi açıktı delikanlı iki düğme daha açtı sonra iki düğme daha ve bir düğme daha gömlekte toplam yedi düğme vardı ve şuan hepsi açıktı delikanlı kızın göğüslerini gördü çok çekiciydi gerçekten bir erkeğe göğüsler neden bu kadar çekici gelirdi kimbilir belki de bunun sebebi gizlenmesiydi delikanlı kızın tüm gizlerini birer birer keşkediyor bir kaşif zevki alıyordu ama bilmiyordu ve anlamıyordu bir bedendeki en büyük giz göğüsler değil göğüslerin altında gizli olan kalp kalpte saklı duran ruhtur. hani kirişe bir söz vardı bedenime sahip olabilirsin ama ruhuma asla delikanlı o gece kızın bedenine sahip oldu ama kızın ruhu bakir kaldı ne toplum ne de delikanlı bunu anlamadı kızı tecavüze uğramış, kirlenmiş saydı sonuç kız yapması gerekeni yaptı o gecenin sabahında kendini tavana astı toplumcu gerçekliklere bedenini kurban olarak adadı sahi uğruna bunca kurban verilen bu toplumcu gerçeklik neydi galiba herkesin birbirine tecavüz etmesiydi herkesin haklarına, hayallerine, tecevüz edilmesi evet bizim toplumumuzun en büyük gerçeği söyleyin oyun oynama çağında çalışmak zorunda bırakılan bir çocuğun çocukluk dünyasına tecavüz edilmiyorda ne yapıyordu sadece çocuklar mı? biz aslında toplum olarak tecavüze uğradık hem de öyle bir kere de değil. defalarca her darbede, her muhturada biraz kirlendik Adnan Menderes, ya da Deniz Gezmiş asıldığında ve biz buna sustuğumuzda bir yanımız tecavüze uğramadı mı? şimdi olduk olmadık herşeye karşı susuyorsak polis gördük mü korkuyorsak üzerimizde tecavüze uğramış olmanın ürkekliği ve hayal kırıklığı olduğundan işte bu ürkeklikten ötürü acaba amerika bize de mi girer korkusuyla Irak'taki Afganistandaki tecavüzlere göz yumuyoruz ama aslında her göz yumduğumuzda göz yumduğumuz şey her ne ise bize girip çıkıyor ve biz bir kere daha tecavüze uğramış oluyoruz işin acı yanı ne biliyor musunuz? bir çoğumuz bize tecavüz edenle evlenmek zorunda kalıyoruz söz gelimi toplumuzun çoğunluğu aile baskısı ile yahut ÖSS sınav sonuç belgesindeki yüzdelik dilimine göre girdiği okulda okuyor hayalleri ya da istekleri tecavüze uğruyor ve sonuçta aynı baskılar nedeniyle, bir mezuniyet töreniyle hayallerine tecavüz eden bir meslekle evleniyor yahut işyerinde ya da okulunda bir haksızlığı bir usulsüzlüğü görüyor ama hocasından ya da ustasından korktuğu için göz yumuyor sonra ertesi gün gözünü bir açıyor şövanistik yanı, haksızlığa karşı gelirim, ben kahramanım diyen yanı çırılçıplak, ve kirlenmiş yanında ise arsız gözlerle ona bakan bir usta o günden sonra ustasının gözüne her baktığında utanıyor. ve herşeye göz yumuyor. şövanistik yanını asıp, elinde kalan kısmı ile yaşamaya çalışıyor. Deniz Gezmişiz, Adnan Menderessiz ve töre cinayetine uğramız onca genc kızımız olmadan, son olarakta izmirde öldürülen, daha doğrusu intihar ettirilen Yelizsiz yaşamaya çalıştığımız gibi, yaşamaya çalışıyoruz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © kemal pismisoglu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |