..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Kirazlar ve dutların tadını çocuklar ve serçelerden sor." -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > David Durak ARSLAN




28 Eylül 2007
Giz  
David Durak ARSLAN
Siz bir "giz"siniz.


:CAGE:





Siz bir “giz”siniz.

Siz de her şey mevcut desem, yeni ve olağan üstü bir şey söylemiş olmam, biliyorum.

Siz, kendinizdeki “giz”i ne kadar çözdüyseniz, yaşadığınız zorlukları o kadar çabuk ve kolay yendiniz.

Yaşama dair her ne varsa sizde mevcut, hepsinin tohumları ekili ve her an yeşermeye, gelişmeye gebe bünyenizde.

Siz kendince nedenleri olan hırsız da olabilirsiniz, işi gereği o’nu kovalayan polis görevlisi de.

Siz, bir tecavüzcü sadist biri de olabilirsiniz, bir kurbanı tedavi eden ruh hekimi de olabilirsiniz.

Keskin nişancı bir savaşcı da olabilirsiniz, siz tabiatta varolan her şeyi korumaya hayatını adamış bir çevreci de.

İdealleri uğruna, korkusuzca darağacına yürüyen bir halk kahramanı da olabilirsiniz, idamlıkların boynuna ipi geçirerek ekmeğini kazanan zavallı bir cellat da.

İşkence gören de, işkence eden de olabilirsiniz yaşadığınız sürece.

Siz bir bilim insanı da olabilirsiniz, fevkalade bağnaz bir dinbaz da olabilirsiniz.

Aşık da olabilirsiniz, siz aşık olunan da... !

Şirin’de, Ferhat’da... Romeo'da, Jüliett’de.

Siz aklınızdan geçen her şey olabilirsiniz.

Sorunların sebebi de, çözümlerin kendisi de.

Bahçenizde açmasını istediğiniz çiçeklerin, doğanızda bitmesini istediğiniz bitkilerin, sahibi olmak istediğiniz özelliklerin, içinizde yeşerttiğiniz tohumların bizzat ta kendisisiniz.

O tohumlara verdiğiniz su’dur, tuttuğunuz ışık’tır ve yarattığınız iklim’dir belirleyici olan.

Yeryüzünde, ne yaşam hakkı elinden alınması gereken tamamıyla gereksiz bir insan, ne de sonsuza dek hayat hakkı tapusuna geçirilecek bir can gördüm.

Sakın ha, sakın, kendinizi ikisinden biri sanmayın. Aldanmayın.

Varolan yaşayandır, yaşayan çelişendir, çelişen değişendir, değişen ise dönüşendir.

Zıttına bile.

Siz hiç bir şeyi varetmiyor, sadece keşfediyorsunuz.

Siz hiç bir şeyi yoketmiyor, ya zedeliyor, ya kirletiyor ya da göremiyorsunuz.

Siz, içinizdeki “giz” ile “bir”siniz.

İçinizdeki “giz”i çözdükçe siz, gülüyor gerçeğin yüzü yüzünüze.

“Giz” dünyasında uzadıkça yolunuz, açılıyor dış dünyadaki ufkunuz.

Her ne var sa sizde var.

İyilik de, kötülük de. Çirkinlik de güzellik de. Başarı da, yenilgi de.

Hiç de uzakda değil. Sizde, bizde, yani içimizde.

İçimizde saklanan “giz”de.

Bize düşen; aradım, buldum, çözdüm, kavradım, yaşadım... demek.

Bir de, olabildiğince sevmek.


Metz, 26.09.2007





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alevi...
Yeni...
Ker - Bela...
Rüya

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüzleşmek…
Turnalar...
Ödül...
Bir Hayal...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler… [Şiir]
Unutmayı Unuttum [Şiir]
Sen Varya [Şiir]
Güvercini Vurdular. [Şiir]
sevgilim [Şiir]
Aşk [Şiir]
Sev [Şiir]
mektup [Şiir]
Küsme [Şiir]
Canım [Şiir]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.