..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Münevver Saral




17 Mart 2009
Yüzü Denize Dönük Yaşamak  
Münevver Saral
Umut, ufkunda bir güneş gibi...Üzerine her sabah doğudan doğup, üzerinden her akşam batıdan batan. Sarı ışınların mavi dalgalarınla dansına karışmış; yüreğimdeki kıpırtılar. Her doğan günle ufka yelken açtırıp, batan günle birlikte usulca yüreğime geri bıraktığın kıpırtılar... İşte sen deniz; umutsun umutsuzluklarıma ! Med- cezir misali...


:BJEJ:
Deniz... Ne çok şey ifade edrsin benim için; özgürlük, tutsaklık, umut, umutsuzluk, mutluluk, hüzün, aşk, nefret, dinginlik, fırtına... Her nehir denize akar misali ben de her gün sana akarım; düşüncelerimle, hislerimle... İşte sen deniz; aynasın içimdekilere!

Sımsıkı bir iple bağlanmışken hiç geçmek bilmeyen, birbirinin aynı günlere; olanca maviliğinle göz kırpar, " hadi" dersin. Gelmeyeceğimi bilirsin de "hadi gel" demekten yine de vazgeçmezsin. Sana gelmek; kuş olup üzerinde uçmak, balık olup derinlerine dalmak, deli mavinde kaybolup gitmek... İşte sen deniz; özgürlüksün tutsak günlerime!

Umut, ufkunda bir güneş gibi...Üzerine her sabah doğudan doğup, üzerinden her akşam batıdan batan. Sarı ışınların mavi dalgalarınla dansına karışmış; yüreğimdeki kıpırtılar. Her doğan günle ufka yelken açtırıp, batan günle birlikte usulca yüreğime geri bıraktığın kıpırtılar... İşte sen deniz; umutsun umutsuzluklarıma ! Med- cezir misali...

Yapış yapış bir Temmuz gününde, mavi buzdan koynuna girmek gibi mutluluk. Sarıp sarmalarken seni, dalgalarınla sarılıp sarmalanmak. Kucak kucağayken, nefes nefese kalmak. Ve belki mutluluk; nefessiz kalmak bir an için, sudan çıkmış balığa imrenip. Hüzün; üzerinde, martıların çığlık çığlığa kanat çırpmaları gibi. Ya da gökyüzünün; üzerine usul usul ağlaması, hüzün. Yüreğimdeki çığlıklarla, yanaklarımdan usul usul süzülen yaşlar birbirine karışır sana imrenip. İşte sen deniz; mutluluksun hüznümle karışık ! Martının ağzındaki balık misali...

Aşk, dolunayın dalgalarınla oynaşması, zifiri karanlıklarda... Ya da aşk; bir balıkçının, dolunayın aksinde deniz kızına vurulması gibi. Sevdiğimin hayali; üzerine aksetmiş, yakamoz misali. Ve ben; suya düşmüş bir hayale vurgunum, balıkçı misali...Nefret; derin ve karanlık dibinden gelen koca bir dalga, yakamozları yutan. Ve benim nefretim; gönlümde köpük köpük, yıkıp geçen koca dalgan misali... İşte sen deniz; aşksın yüreğimde hem de nefret, dalgalarınla girift!

Mavi bir çarşaf gibi sakin halin, " dinginlik budur " dediğim. Kıpırtısız... Üstün güven, için güven. Balıkçılarla balıkların barışık, dalgalarınla kıyılar. Gök mavine karışıyor benliğim. Korkularımla güvenim el ele, dalgalarınla kıyılar misali. Bir rüzgar kıpırdatmada dalgalarını, dinginliğine inat. Bir yağmur yağmada üzerine, gök delinircesine. Düşen her damlayla coşarak kıyıya doğru yol almadasın, bir deli rüzgar eşliğinde. Köpük köpük ağzınla yutmadasın kıyıyı şimdi, koca aslanlar gibi. Gönlüm; bir durgun, bir çalkantılı. Gözyaşlarım, hıçkırıklarıma karışmada usul usul. Ve bir çığlık boğulmada iç sesimde. İşte sen deniz; dinginliğimden sonra fırtınasın, Karadeniz misali!

İşte sen deniz; aynasın içimdekilere...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ziraat Çay Bahçesi / Rize
Bir Kente ve Denize Tepeden Bakmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maslow` Un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramının Perspektifinden Ekonomik Açılıma Kısa Bir Bakış
Deniz Mavisi Özlemin Şimdi Bir Düş Oldu Anılarda, Ey Güzel İstanbul!
"Kelimelerin İçinin Boşaltılması" Deyimine Öznel Bir Yaklaşım
Ben ve Ötekiye Dair...
Taraf Olmak Ya da Bitaraf Kalmak
Yaşama Verilmiş Kısa Bir Molada, Geçişlerin Önemini Kavramak
Selimiye' Ye...
Yörelerden Ziyade Yüreklerde Düzenlenmeli Festivaller
Araf Bir Mekan; Piyer Loti ve Eyüp

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İmgelemden Gerçeğe [Şiir]
Sonbaharda Gölcük [Öykü]
Bir Masal, Şu Uzungöl! [Öykü]
Zaman İçinde Bir Çamlıca! [Öykü]
Can Aldatmacası [Öykü]
Tüm Zamanların Şehrine Yine... [Eleştiri]
Tüm Zamanların Şehrine Küçük Bir Eleştiri [Eleştiri]


Münevver Saral kimdir?

Kendime yaptığım yolculuklarımı görüntülediğim bir fotoğraf makinesi gibidir yazı. Kimi zaman gerçekleri hayali bir netlikte, kimi zamansa hayalleri gerçek bir netlikte fotoğraflayan bir makine.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Münevver Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.