Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe |
|
||||||||||
|
Çoğunluğu çocuklardan oluşan bir grubuz. Kar sularının erimesi ile coşan bir derenin kenarında yürüyoruz. Dere yürüdüğümüz vadiyi ikiye bölüyor. Gürleyerek akan suların her iki yanı da yemyeşil çimenliklerle kaplı ve iki tarafta da ormanlık yamaçlar var. Gruptaki çocukların istisnasız hepsi bulunduğumuz kıyıdan karşı kıyıya geçmek için çırpınıyor. Geçmek için ne bir köprü ne de üzerine basıp geçmemizi sağlayacak ebatta taşlar var. Bir geçit bulmak için dere boyu yürüyoruz. Hiç kimse karşıya geçmekten vazgeçmiyor. En sonunda derenin yayvanlaştığı bir noktada herkes paçalarını sıvıyor ve karşıya geçiyoruz. Dereyi geçen çocuklardaki heyecanı anlatmaya kelimeler yetmez. Buz gibi suların ayaklarını sızlattığı çocuklar mutlular. Sonra koşturmaya başlıyorlar. Kimi yamaçlara tırmanıyor, kimi çimenliklerde gördükleri taş parçalarıyla bir şeyler yapma telaşında. Dereyi paçalarını ve çoraplarını ıslatma pahasına geçen on yaşındaki yeğenime derenin diğer tarafını göstererek soruyorum; "Diğer taraftaki alan oynamaya daha uygun değil miydi, niye bu tarafa geçtik?" Önce cevap veremiyor. Bulunduğu yere hiç bakmadığından eminim. O sadece derenin karşı tarafına gözlerini dikmişti. Sonra gülüyor "Dereyi geçtik ya!" diyor muzipçe... Bundan sonra insanın ileriye dikilmiş gözlerine "dereyi geçme tutkusu" diyeceğim. Elimizdekine bakmaya bile gerek duymadan, dereyi geçme ve karşıya ayak basabilme arzusu insanın ömür boyu sürecek macerasının adı. Hepimiz aynı macera tutkusunun esirleri değilmiyiz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © KERİM ALİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |