..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Müşerref ÖZDAŞ




13 Ocak 2010
Aşk mı? Alışkanlık mı?  
Müşerref ÖZDAŞ
Yarın, seviyor iseniz ve sevginizi tüketmemiş iseniz “ Seni Seviyorum.” der misiniz? Zorlanmadan ve içinizden gelerek… Yürekten söylenmiş bir sevgi sözü olduğunu hissettirerek. Ben bugünden söyleyeyim: “ Sevdiceğim, seni seviyorum.” Yaşamıma anlam katanım. Yüreğinden öpüyorum seni.


:BEAI:
AŞK MI ALIŞKANLIK MI?

Alışmak aşk ile karışır zamanla. Aşkın bilimsel olarak araştırılması sonucunda belirli bir ömrü olduğu ileri sürülmüştür. Aşkın yerini alışkanlıklar alır zamanla. Eş ya da sevgililer aşk bitmiş ve gizliden bunun farkına varmış olsalar da “ Aşkım “ sözcüğünü fazlasıyla kullanmaktadır. Sanki yitip giden aşk telafi edilebilecekmiş gibi. Kalp atışlarınız yavaşlar, midenize giren kramplar girmez olur. Düşüncelerinizde ve anınızda daha az yer kaplar hale gelir. Nasıl olsa artık sizindir. Elde etmişsinizdir. Sevgiyi canlı tutmaya çalışmazsınız: “ Elde vardır bir.”

Aşkın kısa veya uzun ömürlü olmasında bilimsel çalışmalar ne derse desin, bizim elimizde olduğu rahatlıkla söylenebilir. Dünyada bir tek o kişi varmış gibi hissedilir ilk zamanlar. Karşımızdaki kişi bizim görmek istediğimiz kişidir aslında o anda. Yaşadıkça bu gerçeğin farkına varılır ve işin rengi o andan sonra değişir. İlgi azalır. Alışkanlık başlar da diyebiliriz.

Ne kalır geri? Sevgi kalır, paylaşımlar, güzel anılar kalır. Asıl olan sevgi ve saygıdır. Elde kalanlar korunmaya çalışılmalıdır. Belki de bunlar alışmanın en iyi taraflarıdır. Başımız dönmeden, gerçeklerin daha rahat görülebildiği bir evre. Biraz da huzur girmiştir işin içine. Sevdiğini ve sevildiğini bilmenin getirdiği iç huzur. Yani sevmek eylemi tamamen beyinseldir. İşin içine mantık sonradan girer ve de girmek zorundadır. Doğru düşünebilme pek çok şeye çözüm getirebilir. Çünkü düşünceler, davranışlarımızı da etkileyen salgılar oluşturur. Sevilen kişiyi olduğu gibi kabul edersek, kafamızda çok öncelerden yer etmiş şablonlara uydurmaya çalışmazsak, ötekileştirmezsek, kıyaslamazsak, canlı tutmak için yeterince çaba harcar, emek verir isek, sevdiğimizi söylemeye korkmaz isek, ne gerek var, nasıl olsa biliyor demez isek, aşk daha uzun ömürlü olmaz mı? Ne dersiniz?

Yarın, seviyor iseniz ve sevginizi tüketmemiş iseniz “ Seni Seviyorum.” der misiniz? Zorlanmadan ve içinizden gelerek… Yürekten söylenmiş bir sevgi sözü olduğunu hissettirerek. Ben bugünden söyleyeyim: “ Sevdiceğim, seni seviyorum.” Yaşamıma anlam katanım. Yüreğinden öpüyorum seni. O yürekte yer alabildiğim için. Ve sığabildiğim için. Yüzümde tatlı bir tebessümle tekrarlıyorum. “ Se-ni se-vi-yo-rum. “ Sadece seni değil, beni yüreğine dost, arkadaş olarak sığdırabilenleri de ben çok “ Se-vi-yo-rum.”

Müşerref ÖZDAŞ


.Eleştiriler & Yorumlar

:: :-)) Tedavi olayı kaç kişi ister?
Gönderen: Müşerref ÖZDAŞ / , Türkiye
11 Şubat 2010
Sayın Hüsmüllü. Sizin gibi, aşkın hastalık hali olduğunu düşünenler çok olsa da tedavi olmayı isteyen pek bulunmaz. Ve tekrar tekrar bu hastalığa yakalanmaya çalışılır. buna ne diyeceksiniz? Aşksız, heyecansız, dümdüz geçip giden bir hayat mı, yoksa aşka razı olmak mı? Teşekkürler nazik yorumunuza. Saygılar size de.

:: Aşk tedavi gerektiren bir hastalıktır,desem...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
10 Şubat 2010
Görüşlerinize tabii ki saygı duyuyorun ve de beğeniyorum;ama ama aşkı uçucu bir madde gibi algılıyorum.Mest ediyor,rahatlatıyor,hayal alemlerinde dolaştırıyor ve,ve,ve... uçup gidiyor!Güzel bir yazıydı;ellerinize sağlık.Saygılarımla...

:: Teşekkürler
Gönderen: Müşerref ÖZDAŞ / , Türkiye
18 Ocak 2010
Teşekkür ederim Didem Hanım.en yakınınızdakini görmek veya fark etmek her zaman için daha zordur.Sevgi dolu günler dilerim.

:: Ellerinize, yüreğinize, kaleminize sağlık
Gönderen: Didem Duruöz / , Türkiye
18 Ocak 2010
Sevenden sevilene sevgilerle:) Sevgiyi hissettirmenin önemini anlatan bu güzel yazınız için çok teşekkür ederim. En önemli farkındalıkların, genelde, en basit ve en göz önünde olanlar olduğunu düşünüyorum. Çoğunlukla, sevdiklerimizin değerini, kaybetme olasılığı ile karşılaştığımızda anlıyoruz.Bence, önerileriniz çok doğru ve anlatımınız çok zarif.Sevgi ve Saygılarımla.Didem




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umutlar Tükenirse
Aldanmalar,aldatmalar ve Yalanlar Üzerine Düşüncelerim
Sevgi Bekler mi?
İzler, Yaslar ve Yaşlar
Beyaz Atlı Hayaller
Kalanlar ve Gidenler
Yaşamın Ortasında Bir Yalnız Adam
Günümüzün Dürüstlük Anlayışı Sorunsalı
Tozlu Bir Rafta ve Anılarda Kalmak
Korkularım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çiçekleri Döken Bahar
Sevgi Sihirdir
Geceler Günahı Saklar
Hayvan Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı
Muhteşem 8 Yıl
4g : Gittim - Gördüm - Gezdim - Geldim (Eskişehir’in Yeni Yüzü)
Dağılan Bulutlarım
Sevgi Şehri Şehir Rehberi
Tanrıya Mektup
Gelecek Daha Kaç Tecavüze Gebe?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Olsaydım [Şiir]
Sevgi (Seni) Ektim Yüreğime [Şiir]
Ateşi Yakan Bilir [Şiir]
Sahtekarlar Balosu [Şiir]
Sualler (1 ) [Şiir]
Yaşam - Aşk - Tutku - Sevgili [Şiir]
Yaşam Akıyor Yanı Başımda [Şiir]
Zamanın Kıyısında [Şiir]
Hani Bir Şarkı Var Ya [Şiir]
Yürekte Bir İmzadır Sevdan [Şiir]


Müşerref ÖZDAŞ kimdir?

Biyoloji öğretmeniyim. 1978'li yıllardan beri edebiyat,şiir,resim ve geleneksel sanatlardan "ebru " ve "kaat'ı " ile uğraşıyorum. Sevgi yolu, Ortanca ve Mahzunice adlı dergilerde yazılarım yayınlanmaktadır. Turkhaber ve Cbhaber internet gazetelerinde de köşe yazarlığı yapmaktayım. Edirne-Uzunköprü SES gazetesinde de yazmaktayım. Yaşamın en iyi öğretmen olduğunu biliyorum. . . Ve sınavını en hazırlıksız zamanlarda yaptığını . YAŞAM BİR ŞİİRDİR. . . ŞİİR DE SEVDAM. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilememeye çalışıyorum..Herkesin de ne olursa olsun bir süre sonra kendine bir tarz oluşturduğunu düşünüyorum...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Müşerref ÖZDAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.