..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nýn iþi naz ve iþve; Mecnun'un gözü yaþý çeþme çeþme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm > Ömer Faruk Hüsmüllü




4 Mart 2010
Kitapsýz Bir Din Doðdu,haberiniz Var mý?  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Tek tanrýlý semavi dinler gibi bir kitaba sahip deðil bu yeni din,ancak çok güçlü bir tanrýsý var. Bu tanrý ödüllendirme ve cezalandýrmayý öteki dünyaya býrakmaz,her þey bu dünyada olur ve biter.Hem de anýnda!O tanrýya sahipsen yaþadýn,deðilsen yandýn… Bu tanrý ya kaðýttandýr,ya da madenden.Bankalarda yatar, kasalarda, cüzdanlarda, ceplerde saklanýr.


:DCDB:


Bazýlarýnýn bazýlarýný neden peygamber olarak gördüklerini anlamak için lütfen bu yazýyý sabýrla okuyunuz…

Zýrvaladýðýmý düþünenler olacaktýr,ama gayet ciddiyim.Evet tekrar ediyorum kitapsýz yeni bir din doðdu…
Ýsterseniz önce din nedir sorusuna kýsaca bir cevap arayalým:

Din bir inançlar sistemidir.Doðaüstü bir güç ya da güçlere inanýlýr. Dinlerde kutsallar ve ahlaki öðeler , çeþitli ayin ve uygulamalar yer alýr.Kýsacasý bir deðerler toplamýdýr din.
Dinler öteki dünya hakkýnda bilgi vermekle birlikte bu dünyaya ait birtakým kurallar da koymuþlardýr. ”Günah ve sevap” yaptýrýmlarý ile insan davranýþlarýný düzenlemeyi amaçlarlar.

Ýnsanoðlunun bilinen tarihinin her döneminde din olmuþtur.Din uðruna verilen mücadelelerin,dökülen kanlarýn haddi hesabý yoktur.Üstelik yapýlanlarýn hepsinin de kutsal bir amaca yönelik olduðu iddia edilmiþtir..

Kendilerini din adýna yetkili gören kiþiler de toplumsal yaþamda olumlu geliþmeler saðladýklarý gibi birçok olumsuzluðu da neden olmuþlardýr.
Mesela felsefenin babasý olarak kabul edilen Sokrat’ýn öldürülmesi buna bir örnektir.Sokrat’ýn yaþadýðý toplumda çok tanrý inancý vardý,ama o tek tanrýya inanan bir anlayýþa sahipti.Bu ve kendince yanlýþ olduðunu düþündüðü diðer konularda halký uyandýrmak için konuþmalar yapýyor,rastladýðý her kiþiye düþüncelerini anlatýyordu.Sanýrým mevcut dinsel inanca karþý çýkarken bazýlarýnýn menfaatlerine zarar verdiðini fark edemiyordu.Çünkü oradaki esnafýn çoðu tanrý heykelleri yapýp satarak geçimini temin ediyordu.Tek tanrýlý bir din anlayýþý onlarýn kazancýný engelleyecekti.Bu nedenle Sokrat’ý þikayet ettiler ve yargýçlar da ölüme mahkum ettiler.Baldýran zehirini içen büyük filozof bu yaþamdan ayrýldý.Bunun gibi sayýsýz örnek bulabilirsiniz tarih sahnesinde.Yani kýsacasý din her zaman bazý insanlar tarafýndan kullanýlmak istenmiþtir,kullanýlmýþtýr.
*
Neyse tekrar konumuza dönelim:

Tek tanrýlý semavi dinler gibi bir kitaba sahip deðil bu yeni din,ancak çok güçlü bir tanrýsý var.
Bu tanrý ödüllendirme ve cezalandýrmayý öteki dünyaya býrakmaz,her þey bu dünyada olur ve biter.Hem de anýnda!O tanrýya sahipsen yaþadýn,deðilsen yandýn…
Bu tanrý ya kaðýttandýr,ya da madenden.Bankalarda yatar, kasalarda, cüzdanlarda, ceplerde saklanýr.
Peygamberi bir tane deðildir.Çoktur ve her geçen gün daha da artmaktadýr.Patron, yazar, bürokrat, politikacý, kýsacasý aklýnýza gelebilecek her statüye sahip kiþiler peygamber olarak karþýnýza çýkabilir.Bu sayýlanlar kitapsýz dinin ruhban sýnýfýný oluþtururlar.
Tek bir millete ,topluluða özgü bir din deðildir. Tüm dünyaya yayýlmýþtýr.Evrensel olma özelliði taþýr. Küreselleþme ya da globalleþme hikayeleri ile tüm dünyaya yutturulmak istenmesinin nedeni budur.

Bu dinin müritlerinin sayýsýný milyarlarla ifade etmek gerekir.Hatta en fazla inanana sahip olduðunu da iddia edebiliriz. Bu din müritlerini çoðunlukla samimi olarak baþka bir dine inanan insanlar arasýndan seçer.Çünkü saf ve temizdirler,farkýna varmadan kendilerini bu dinin içinde buluverirler.Müritlerin çoðu böyle bir dini benimsediklerini anlamazlar,söyleseniz karþý çýkarlar,ama biat etmekten de geri kalmazlar. Sadakaya,dilenciliðe alýþtýrýlýrlar,verilene þükrederler. Veren sanki babasýnýn malýndan veriyormuþ gibidir;halbuki bilmez ki verilen kendi malýnýn ufacýk bir parçasý bile deðildir.
Bu dine karþý direnmek çok zordur.Bükülmeyen bilekleri büker,eðilmeyen baþlarý eðer, el-ayak öpmeyen dudaklarý öper hale getirir.

Bu dinsel anlayýþa göre,yararlý olan þey iyidir,doðrudur.Felsefi bir temelden kaynaklanan bir inanç biçimidir.Pragmatist düþüncenin bir ürünüdür.Yarar için her þeyi mübah sayar.Mesela milyonlarca insaný öldüren bir savaþ, sömürüldüðü için açlýktan kýrýlan bir ülke,hastalýktan ölenler , üç kuruþ için çalýþmaktan caný çýkanlar, kaynaklarý hýzla tükenen dünya, doðallýðýný kaybeden,kirlenen bir doða…bu din mensuplarýný enterese etmez. Bütün bunlar olurken bazýlarýna yarar saðlanýyorsa mesele yok demektir.

Bu dinsel anlayýþýn ilk bilgilerine ilkçað filozoflarýnda rastlamakla birlikte,asýl temellendirmenin Kapitalizmin geliþmesinde öncü olan Ýngiltere’de John Stuart Mill ve Amerika’da Charles Peirce,William James ve John Dewey tarafýndan ortaya atýlan fikirlerle yapýldýðýný söyleyebiliriz.Bazen “Ýnsancýllýk” öðretisi olarak da karþýmýza çýkabilir.Kýsacasý Pragmacýlýk ya da Pragmatizm dediðimiz þeydir bu…
Bir felsefi kaynakta bu anlayýþ bakýn þöyle özetleniyor:
“Pragmatistlere göre bir düþünce, yaþamýmýz için elveriþli olduðu sürece “doðrudur”.Ýyidir yerine doðrudur diyebiliriz; çünkü bu iki kavram birbirinin aynýdýr. Doðru sözcüðü inanç alanýnda iyi olduðunu ispat eden her þeyin adýdýr. Doðru olan, belirli sebepler ölçüsünde ayný zamanda iyidir. “Bizim için neye inanmak doðru olurdu?” desek bu söz þu anlama gelir: Neye inanmak zorundayýz? Bu sorunun karþýlýðý þudur: Ýnanýlmasý bizim için daha iyi olan þeye inanmak zorundayýz. Þu halde, bizim için daha iyi olan ile bizim için daha doðru olan arasýnda hiçbir baþkalýk yoktur.Pragmatizm doðruyla iyiyi birleþtirmektedir. Yani Erdem yaþayýþýmýz için elveriþli olduðu sürece, pratik fayda saðladýðý hallerde doðrudur. Her þey pratik fayda ölçüsüne vurulmalýdýr. Her þey pratik faydaya göre deðerlendirilmelidir.”

Kýsacasý her þeyi fayda ölçüsüne vurmak gerekiyor.
Tabii ki böylesini bir anlayýþýn nesnelliðinden bahsedemeyiz.Tamamen öznel bir yaklaþýmdýr.Çünkü bir insan için faydalý olan þey bir baþkasý için zararlý olabilir.
**
Bu dinin amacý bir dünya imparatorluðu kurmaktýr,tabii kendi yönetimlerinde…
Aç gözlüdürler,doymak bilmezler.Acýmasýzdýrlar.Vatan,millet gibi kavramlarla alay ederler. Hatta vataný bir kadýnýn bilmem nesine satabileceklerini çekinmeden söylerler.
Dünyadaki sermayenin,silahlarýn,zenginlik kaynaklarýnýn önemli bir kýsmýný ellerinde bulundururlar,ama gene de bu onlar için yeterli deðildir.Hepsini ele geçirmek amacýndadýrlar,hepsini…
Tüm insanlýða hizmet etmek,barýþý saðlamak amacýyla kurulduðu iddia edilen beynelmilel kuruluþlar tam tersine bunlarýn çýkarlarý doðrultusunda çalýþmaktadýrlar.O nedenle Birleþmiþ Milletler’in, IMF’nin, Dünya Bankasý’nýn v.s çok iyi sorgulanmasý gerekmektedir.

**
Son söz: Bazýlarý bu din sayesinde çok þey kazanacaklar/kazanýyorlar ,ama insanlýk aksine çok þey kaybediyor/kaybedecektir.Dünyamýzýn sonu geldi galiba;çünkü bu küresel tehdit gezegenimizde yaþayanlarýn görecekleri en son,en büyük tehlike olacaktýr.




.Eleþtiriler & Yorumlar

:: Elinize, aklýnýza, klavyenize saðlýk hocam
Gönderen: Bekir Öðretici / , Türkiye
6 Mart 2010
Balzac'ýn roman tiplerinden birisine söylettið söz geldi aklýma "Ben çaðýmýn adamýyým, paraya taparým madam." Aslýnda bu konuda söyleneeck o kadar çok þey var ki, bu dinin en belirgin ve çarpýcý özelliði en saðýndan en soluna kadar milyarlarca müridinin olmasý sizin de belirttiðiniz gibi. Saygýlar.

:: ELE
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
4 Mart 2010
Extinction Level Event diye bir tabir vardýr bilimde. Nesil Tüketen Seviyede Olaylar gibi kötü bir çeviri yapabilirm.. Ama anlamý budur.. Dinazorlarý yok eden bir meteordu diyor bilimadamlarý.. Ýnsanlýðý da galiba kapitalizm yok edecek. Güzel bir yazý Ömer Bey.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn dinler, Ýnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Sadaka Kutusu Mu Rant Kapýsý mý?

Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Atatürk’ün Ordu - Savaþ ve Barýþ Hakkýndaki Sözleri
Ýnsanoðlu Dur ve Dinle!
Türk Devletleri Ne Zaman Kuruldu ve Ne Zaman Yýkýldý?
Kýzýlderili Soykýrýmý / American Natives Genocide
Bayraðýn Türklerde Önemi
Kitaplarý Yakýn, Kütüphaneleri Yýkýn!
Facebook’a Bir Önerim Var
Maðaranýn Kamburu Romanýndan Seçmeler…
Eleþtirinin Eleþtirisi - 3
Ýktidara Gelebilmek Ýçin Tüyolar!

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Siyasi Taþlama: Neþezâde - 2 [Þiir]
Siyasi Taþlama: Karamsarzâde [Þiir]
Kusurî"den Týrtýklama [Þiir]
Zam Zam Zam... [Þiir]
Týrtýklama (Kazak Abdal'dan) [Þiir]
Yoklar ve Varlar [Þiir]
Ýstanbul,sana Âþýk Bu Kul [Þiir]
Âþýk Dertli"den Týrtýklama [Þiir]
Namuslu Karaborsacý [Þiir]
Dostlarým [Þiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yýldýrým adýný kullanarak çeþitli forumlara yazý yazdým. Ýddiasýz iki romaným var. Çok sayýda siyasi içerikli yazýya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öðretmeniyim. Yazmaya çalýþan her kiþiye büyük bir saygým var. Çünkü yazýlan her satýr ömürden verilen bir parçadýr.

Etkilendiði Yazarlar:
Az veya çok okuduðum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

bu yazýnýn yer aldýðý
kütüphaneler


 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.