..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Emine Pişiren




20 Mart 2010
Kazanan Kaçak Ermeni İşçileri Kaybeden de Türk Tekel İşçileri  
Emine Pişiren
Bile bile lades, denir bunun adına. Yürütme organı yasalar önünde eşit hak dağıtmalı ve devleti bilerek zarara uğratan kişileri ülkemin Başbakanı yasalar ve halkın önünde açıkça suç işleyenlerden hesap sormalı.


:AIJE:


Ülkemin Başbakanı geçen gün Londra’da Tv’lerde sert bir ses tonuyla şöyle bir açıklama yaptı.”Türkiye’de 170 bin Ermeni var bunun 100 bini kaçak işçi, gerekirse hepsini sınır dışı ederiz…” Bu açıklama hoşuma gitmişti. Taviz vermeyen bir duruş ve siyasi resti çeken bir liderin dik duruşuydu. Ama bir de madalyonun diğer yüzü vardı.

Kaçak Ermeni işçiler, 2000 yılından bu yana Türkiye ve Ermenistan arasındaki her çıkan siyasi krizde kendilerini tartışmanın ortasında buldu. ‘ Ermeni Soykırım’ iddiaları ne zaman gündeme gelse, birileri onların sınır dışı edilmesi önerisinde bulunmuştur..


Şimdi bu açıklama sonrası aklıma takılan şu soru oldu:

Mademki,

“Türkiye’de 170 bin Ermeni var ve bu sayının 100 bini kaçak işte çalışmakta…”

“Kaçak işçi çalıştırmak bir suç değil mi?”

Mademki,

“Başbakanımız kaçak Ermeni işçilerinin sayısına kadar biliyor, neden daha önce onların hakkında yasal bir işlem başlatmadı?”

Ve üçüncü sorum gelince kalemime yüreğim bir “cızz” etti. Çünkü ülkemin Tekel işçileri ve diğer işçilerin aldıkları maaşları düşünmeye başladım.

“Ülkemdeki Türk işçileri neden her ay, dürüstçe devlete vergi ödüyor?”

Bir işçi brüt askeri maaşı 729 TL’ dır. Aylık net eline geçen ise bu rakam değil, 576,57 TL kesilerek eline geçmektedir. Kesintiler sadece vergi ve miktarı 152,43TL.

Şimdi gelin birlikte bir hesap yapıp bu işin yasal mı değil mi bir düşünelim. Gerçi sayısal bir zekâya sahip değilim, bu nedenle hata yapabilirim, benim kalemimi hoşgörün lütfen.

Şimdi az önce 100 bin kaçak Ermeni işçinin maaşlarını kaçak aldıklarından, vergi de ödemezler değil mi?

Asgari Ücretli Ermeni İşçi: 100X729= 729.000 TL.

Devlete Ödemesi Gereken Vergi: 152.43×100= 152.43.000 TL.

Bu gelir vergisi devlet için büyük bir kayıp. Cezalarını yazmadım bile…

Bile bile lades, denir bunun adına. Yürütme organı yasalar önünde eşit hak dağıtmalı ve devleti bilerek zarara uğratan kişileri ülkemin Başbakanı yasalar ve halkın önünde açıkça suç işleyenlerden hesap sormalı.

Ülkemde ezilen ve kaybeden Tekel işçileri, kazanan da kaçak Ermeni İşçisi olmamalıdır.

Adalet Mülkün Temeli değil midir?




Emine Pişiren/Edremit Akçay

20.Mart.2010

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Adalet mülksüzleştirmenin temeli mi acaba?
Gönderen: Ekrem Salih Bilgin / , Türkiye
24 Mart 2010
Çelişkiler diyelim biz Emine hanım. Bir taraftan alevi açılımı adı altında ne olduğu toplumun bir çok katmanı tarafından bilinmeyen bir açılım yapılmaya çalışılır diğer taraftan Org. Saldıray Berk'i alevi köylerine yardım yaparken devletin imkanlarını kullanıyor diye bir iddaname hazırlarlar hakkında yine ilginçtir roman vatandaşlara da açılım yaparlar şarkılı,türkülü sonra ev vaadinde bulunurlar ama yıllardır yaşadıkları,kendileriyle özdeş Sulukule'den o vatandaşları atmakta beis görmezler.Adalet eğer onların istedikleri kararı veriyorsa adalettir demokrasi onların amacına hizmet etmede bir işlev görüyorsa demokrasidir. Neresinden baksanız trajikomik hadiseler silsilesi işte. Güzel bir konuya değinmişiniz tebrik ederim




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eh, Burası Türkiye
Ne Şam'ın Şekeri Ne Arabın Yüzü
Artık
Sahi, Ülkemde Darbe mi Oldu?
Ben Nasıl Yıkılmam? Dağlar Bile Yıkılır, Dağlar Bile…
Kör, Körün Ardından Giderse Soluğu Hendekte Değil, Uçurumda Alacaktır.
Kırgınım Hem de Çok Kırgınım
Baba Seni Öpmek İstiyorum
"Çağdaş İzmir Kimliği" Türkiye"nin Gururudur...
Şayet Ölümünüze Bir Adımınız Kalmış Olsaydı...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değerli Yazım Dostumuz Sayın...
Yarım Somun Yemek İçin Orospuluk
Entellektüel Kadınlar Nasıl Bir Erkek Arar?
Yoksa Canınız Hoşaf mı Çekti?
Allah'ın Laneti Üzerlerine Olsun!..
Her İkisi de Bir Şairin Asil Yüreğine Sahiptiler
Havada Bok Kokusu Var Baba
Atatürk'e Duyulan Bu Öfke, Bu Nefret Nedendir?
Hadi Yıkayalım Ruhumuzu!..
Siz Böyle Yanmıyor Musunuz? - 2 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adamdan Saymışız [Şiir]
Ah Ulan Istanbul! [Şiir]
7. Didim Şiir ve Şairler Buluşması [Şiir]
Çekinme Söyle [Şiir]
Yağmur Kuşu Suskunluğu [Şiir]
Hangi Dua İle Sana Gelelim? [Şiir]
İsterdim [Şiir]
Davetsiz Konuk - 1 - [Şiir]
Madem ki... [Şiir]
Git Demene Gerek Yok [Şiir]


Emine Pişiren kimdir?

Yazmayı, okumayı ve birikimlerimi paylaşmayı seven biriyim. Edremit'in yerel bir gazetesinin köşe yazarıyım. Bazı web sayfalarında da edebiyat adına paylaşımlarım yayınlanmaktadır. Sevgi ve ışık sizle olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Emin Yurdakul, Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Victor Hugo, Balzac, Leo Buscaglia, Eric Frrom, Irvın Yalom, Dale Carneige, Doğan Cüceloğlu, Haluk Yavuzer...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.