..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > derya eğilmez




15 Temmuz 2010
Terörü Bitirip Akan Şehit Kanını Durdurmak Mümkünmü  
derya eğilmez
canımızı yakan terör belasına çözüm önerileri


:AGHE:
Son günlerde hızla tırmanışa geçerek,ateşini düşüren,ocakları söndüren terör olayları,devletin zirvesinde çözüm bulma amaçlı tartışılıyor.Yeni önlemler alınarak,tedbir paketleri açıklanıyor.Hükümet yetkilileri,açıkladıkları çözüm önerileri ile terörü kökten halletmiş gibi mutlu,görevlerini yerine getirmenin haklı gururunu yaşıyorlar.Ancak göz ardı edilen bazı hususlar var ki hafızası yerinde olanlar bu hususları gayet iyi bilir.Birincisi terörün başlaması bugün,dün veya önceki gün yaşanan hadiselerle olmamıştır.Terör 1984 yılından beri bu ülkenin başına sarılmış bir beladır.O nedenle sanki terör eylemleri yeni yaşanıyormuşçasına tedbir amaçlı toplantılar ve görüşmeler yapmak göz boyamanın ötesinde hiçbir anlam ifade etmez ki o da hafızası zayıf olanlar için.
İkincisi,terör eylemleri ve teröristler ile ilgili yapılan istihbarat çalışmaları.Teröristler,nerede yaşar,ne yer ne içer, nasıl düşünür,nasıl eğitilir,hain saldırılarını ne zaman neye göre ve kimden aldıkları emirler doğrultusunda yerine getirir,bu saldırıları gerçekleştirmek için hangi yolları hangi sınır boylarını ve komşu ülkeleri kullanırlar,hangi ülkeler ne şekilde yardım ve yataklık yapar.Terörist,maddi kaynağı nereden bulur,içerde ve dışarıda maddi anlamda bunları kim besler ve destekler.Kimler bunları bildiği halde koltuk kaygısı ile bilmiyormuş gibi davranır.Bütün bu soruların cevapları terörün yok edilmesi açısından oldukça önemliydi.Bunun bilincinde olan ve JİTEM komutanlığı yapmış olan Binbaşı Cem Ersever JİTEM`in başında bulunduğu süreçte bu soruların cevaplarını kuvvetle muhtemel bulmuştu ancak elde ettiği istihbarat, yetkililer tarafından değerlendirilmedi.Binbaşı Ersever kendi isteği ile emekli olduktan sonra bir basın basın açıklaması yaparak bu soruların cevabını açıklayacağını belirtmiş ancak belirttiği açıklamaları yapamadan aynı yıl (1993)içinde öldürülmüştü.Üçüncüsü ve belkide en önemlisi teröristlerin geçim kaynağı.Ülkemizde,terör eylemlerinin beslendiği kaynak sınırda gerçekleşen kaçakçılık olaylarıdır.PKK bu kaçakçılık olayları ile beslenir.Yapılan kaçakçılıktan haraç alır.Hayvan,silah,uyuşturucu belli başlılarıdır.Bu kaçak bilinir ama bilinmiyormuş gibi yapılır niye çünkü engel olma şansları yok engel olmaya çalışanın karakoluna anında baskın düzenlenir.Onlarca şehit verilir.Bunu kimse göze almak istemez,kimse böyle bir kahramanlığa soyunmak istemez,cesaret edemez.Sebebi ise çok basittir,yalnız bırakılacaklarını bilirler.
Görüldüğü gibi terör,aslında çokda karmaşık bir yapıya sahip olmayan,istenirse rahatlıkla çözülebilecek bir bulmacadan farksız.Tüm soruların cevabı belli,bulmacadaki yerleride belli yeterki doğru kişiler cevapları yerine yerleştirsin.Bunuda ancak mevki,koltuk kaygısı gütmeyen,ülkesini seven,cesur vatanseverler yapabilir.











Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muadil İstemezuk
Belki Yarın Çok Geç Olabilir
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan
Nerede O Eski Ramazanlar
Özgürlüğün Farkına Varabilmek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay
Gaziantep İzlenimlerim
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar
Bir Kadın Ne İster?
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz
Dubai İzlenimleri
Sakın Komşum Görmesin
Başka Türkiye Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Sağlığımız Nereye Gidiyor? [Eleştiri]
Kendisi Dev Yüreği Küçük Adamlar [Eleştiri]
Erbekan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Geçici 15. Madde Tozlu Raflara Kaldırıldı [Eleştiri]
Erbakan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Muhaliflere Ders Olsun (!) [Eleştiri]
Bu Bono Başka Bono [Eleştiri]
Eyvah Texastayım [Eleştiri]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.