..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sağlık > Ömer Faruk Hüsmüllü




23 Kasım 2010
Astım Hastaları Misvaklı Diş Macunu Kullanın  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Bazı cahillerin “bunlar doğal bitkiler, hiçbir zararı olmaz!” yalanlarına inanmayın. Bitkiler ya da doğal bazı şeyler hastalıkların iyileşmesine katkı sağlayabilir, ancak doğru miktarda ve zamanda kullanmak şartıyla. Bu alternatif tıp ürünlerinin birbirleri ile ve ilaçlarla oluşturacağı etkileşimler sonucu ölümlere varan üzücü olaylar meydana gelebilmektedir. Mesela greyfurtun bazı ilaçların etkisini azalttığı ve etkileşime girdiği gerçeği bilimsel olarak kanıtlanmıştır.


:BGFD:





Misvak yüzlerce yıl öncesinden bilinen bir bitki. Günümüze gelinceye kadar diş temizliğinde kullanılmış. Kokusu güzeldir, antiseptiktir, dişleri güçlendirir ve beyazlatır.
Her ne kadar misvak özlü diş macunu üreten firma ile, İzmir Dişhekimleri Odası arasında mahkemelere düşecek kadar büyük bir ihtilaf var ise de kullanan birisi olarak bildiğim doğruları söylemek isterim.
Dikkat buyursanız diş macunu firmasının markasını söylemiyorum. Söylesem bu reklâma girer ve bir tartışmanın da tarafı durumuna düşerim. Ama şu kadarını ifade etmeliyim; büyük marketlerin hemen hepsinde bu diş macunu satılıyor. Gittiğinizde kolayca bulabilirsiniz.
Ben doktor değilim, tıp ile uzaktan ya da yakından bir ilgim yok.
Ayrıca dinsel nedenlerle de misvakı tavsiye ediyor değilim. Ben bir astım hastasıyım ve bu diş macununu altı aydır kullanıyorum. Oldukça yararını gördüm. O yüzden diğer astım hastalarına bildiklerimi anlatmak amacındayım.
Hani Nesreddin Hoca damdan düşünce doktor filan aramaya kalkmışlar. Hoca, “durun, doktor moktor istemem. Bana damdan düşen birini bulun.” Deyince etrafındakiler nedenini sormuşlar. O da “damdan düşenin halini ancak damdan düşen anlar” diyerek son noktayı koymuş. Astımlı bir hastanın çilesini de sadece astımlı bir başka hasta anlayabilir.
Astım hastalarının en önemli sorunları arasında:
1-Rahat nefes alamama
2-Balgam çıkaramama
Yer alır. Günde üç kere bu diş macununu kullandığınızda bu sorunlarda azalma görebilirsiniz. Bilhassa yatmadan önce misvaklı diş macunu ile dişlerinizi fırçalarsanız rahat bir uyku uyuyabilirsiniz. (Yatma sırasında nefes almada zorlanan astım hastalarına bir tavsiyem de yastıklarının yüksekliğini artırmayı denemeleridir.)
**
Bunu ifade ettikten sonra şu hatırlatmayı da yapalım: Sakın ola ki biraz rahatlayınca doktorunuzun verdiği ilaçları kesmeye kalkışmayın! Alternatif tıp verilerini kullanırken doktorunuzu mutlaka bilgilendirin. Bazı cahillerin “bunlar doğal bitkiler, hiçbir zararı olmaz!” yalanlarına inanmayın.
Bitkiler ya da doğal bazı şeyler hastalıkların iyileşmesine katkı sağlayabilir, ancak doğru miktarda ve zamanda kullanmak şartıyla. Bu alternatif tıp ürünlerinin birbirleri ile ve ilaçlarla oluşturacağı etkileşimler sonucu ölümlere varan üzücü olaylar meydana gelebilmektedir. Mesela greyfurtun bazı ilaçların etkisini azalttığı ve etkileşime girdiği gerçeği bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
**
Sevgili astım hastaları:
1-İyileşeceğinize kesinlikle inanın. Bunu kendinize telkin edin. Bu telkinleriniz beyniniz tarafından görevli organlara mesaj olarak gönderilecek ve iyileşmenize katkı sağlıyacaktır.
2-Doktorunuza derdinizi iyi anlatınız. Gerekirse sorunlarınızı aklınıza geldikçe veya olumsuz bir durum yaşadıkça not edin ve bu notlarınızı doktorunuza okuyun.
3-Doktorunuzu yönlendirin. İlaçların sizdeki olumlu ve olumsuz etkilerini anlatın. Çünkü doktorların verdiği bazı ilaçlar bırakın astımı tedavi etmeyi, astım krizlerini daha da çok artırmaktadır.
4-Tedaviyi sürekli uygulayın, ısrarcı olun.
5-Aşı ile de astım tedavisi yapılabiliyor. Bu yöntem hakkında da bilgi edinmeye çalışın.
6-Kahvenin astım krizlerine faydası var, ama günde iki fincandan fazla içmeyin. Yanında da (soda değil) doğal maden suyu için. Çünkü kahvenin azalttığı kalsiyumu bu yolla tekrar kazanabilirsiniz. Taze, daha doğrusu gözünüzün önünde çekilmiş kahveyi tercih edin.
7-Kefir için, hem de bolca. Sadece astıma değil bir çok derde deva bu milli içeceğimiz.
8-Kendilerini “her derda derman bulan kişi” olarak tanıtan, tıp bilgisi olmayan kişilere inanmayın. Paranızı kaybetmekle kalmaz, sağlığınızdan da olabilirsiniz. Alternatif tıp uygulamalarına çok dikkatli yaklaşın. (Bakın, iki-üç gün önce gazetelerde okudum: Adamcağınızın biri hemoroid rahatsızlığına iyi gelsin diye çok miktarda kaynamış devedikeni suyu içiyor ve komaya giriyor. Hemoroid de çok ıztıraplı bir hastalık. Çok kişide var ve utanma nedeniyle söylenemiyor. Bir ara ben de çok çektim ve bir eczacının yardımı ile bu illetten kurtuldum.)
**
Bütün bu anlattıklarımdan sonra benim astımdan tamamen kurtulup kurtulmadığımı soranlar olabilir. Cevap vereyim: Hayır, kurtulmadım. Ancak önemli ölçüde rahatladım. Zaten bu rahatsızlık ömür boyu sürüyor ve maalesef onunla birlikte yaşamayı öğrenmek gerekiyor.
Herhangi bir hastalıktan muztarip olan tüm insanlarımıza acil şifalar dilekleriyle…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Geçmiş Olsun ve Teşekkür
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
27 Kasım 2010
Önce, Geçmiş Olsun. Bilgiler için de çok teşekkürler, saygılar...

:: Faydalıydınız...
Gönderen: Emine Pişiren / , Türkiye
25 Kasım 2010
Sevgili Ö.Faruk Hüsmüllü Bey, Bazen fırsatlar ve olanaklarımız çok yakınımızdadır. Kocakarı, diye adlandırdığımız, büyüklerimizden bizlere sirayet eden bilgilerin bir çoğunu dikkate almayız. Doğru bilgi doğru eylemlerimizde en güzel ışık olurken insanlara-geleceğimize, bazen aşırıya kaçıyor ve fayda umarken zararlarını yükleniyoruz. Örneğin, Bir adama "falanca bitkiden sabah akşam bir çay bardağı içersen böbreğindeki taşı düşürürsün," gibi benzer bir alternatif tedavi önermişler. Lakin adam "iki değil de beş bardak içsem böbrek taşım daha çabuk düşer belki." diye uygulamayı sıklaştırmış, fazlalaştırmış. Sonuç felaket!..Adamın taşı düşmüş ama iki böbreği de erimiş ve yok olmuş. Dikkatli ve bilinçli kullanmak gerektiğine inanıyorum. Sizin misfakla ilgili yazınıza değince gözlerim, aklıma büyükbabam ve dedem geldi. Onlar hiç diş macunu kullanmazlardı. Sürekli misvak taşır ve diş fırçalarına dokunmazlardı bile. İnci gibi dişlere sahiptiler. Ya biz, ya bizler? Ağzımızda saysak 10-15 diş ancak kendi dişimizdir. Bir de sabah-öğle-akşam fırçala signal*ipana... Misvakın içinde analjezik bir madde olduğunu, mikrop öldürücü özelliği olduğunu duymuştum da astım hastalığına iyi geldiğini ilk kez sizden okuyorum. Buradan size geçmiş olsun diyor, İda dağının eteklerine davet ediyorum. Oksijen dünyası beldemizin tek eksiği SAĞLIK TURİZMİNDE kifayetsiz oluşu. Bilgilendim, teşekkür ederim. Kaleminiz var olsun. Selam ve Saygılarımnla Emine PİŞİREN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sağlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyin İçin Faydalı ve Zararlı Besinler
Kaliteli Yaşam Sırları
Kalbin Mucizesi : Semizotu
Biberiye Bitkisinin Faydaları
İki Şifa Kaynağı: Maydanoz ve Dereotu
Kaliteli Yaşam Sırları
Sağlık Dolu Günler Geçirmek İçin "Kefir" İçin!

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.