Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard |
|
||||||||||
|
Bu nasıl bir soru? Tabii ki patlamaz. Mısır’ı patlatmak için ısıya ihtiyaç vardır. Onlar da öyle yaptılar, yani ateşi yaktılar. Sonra da Mısır’ın patlama nedenini açıkladılar: Halk ayaklanması… ** İlk olay bildiğiniz gibi Tunus’da başladı. Bunu Arnavutluk, Cezayir, Ürdün ve Yemen izledi. En sonunda da Mısır. Ayaklanmaların olduğu ülkelere bakıyoruz ve hepsinde ortaklaşa olan şu özelliklerin varlığını görüyoruz: Yolsuzluk Yoksulluk İşssizlik İltimas Rüşvet Almış başını gidiyor. Yani halk ayaklanması için ortam müsait. Sanırsınız ki canına tak etmiş olan halk, ölüm dahil her şeyi göze alarak ülkelerini bir felaketin eşiğine getirmiş olan yöneticilerini alaşağı etmek için kendiliğinden harekete geçti. Böyle düşünürseniz yanılırsınız. Çünkü işin gerisinde rol almış olan başka aktörler var: Büyük devletler, isyan çıkartma konusunda uzmanlaşmış vakıflar, gizli istihbarat teşkilatları. ** Peki niçin? Dünyaya yeni bir düzen vermek için, işe Ortadoğu’dan başlayacaklarını yıllar öncesinden zaten ilan etmişlerdi. Adamların gizlisi, saklısı yok. Açıkça BOP çerçevesinde Ortadoğu’daki ülkelere “demokrasi” getireceklerini ve burada birçok ülkenin sınırlarını değiştireceklerini söylemişlerdi. Bu ülkelere getirmeyi düşündükleri demokrasiyi sakın ola ki, kendilerine layık gördükleri demokrasi gibi zannetmeyin. Kavram aynı, ama gelen rejim çok farklı bir şey. Daha iyi anlamak için Irak’a getirdikleri, milyonlarca cana mal olan ucube demokrasi(!)yi hatırlayın. ** Ayaklanmaların olduğu ülkelerdeki liderler bunların dostu değil miydi, sorusu da aklınıza gelebilir. Ancak unutmamalı ki emperyalist güçlerin gerçek dostu sadece ve sadece çıkarlarıdır. O nedenle dostum dediklerine tuvalet kağıdı muamelesi yaparlar. Yani, bir kere kullan, tuvalete at ve sifonu çek!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |