Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus |
|
||||||||||
|
Edremit Belediye Başkanı Sn. Av. Tuncay KILIÇ’IN ve Edebiyat Galerisi Net İşbirliğiyle gerçekleştirdiğimiz “ II. Edebiyat Galerisi Şiir Dinletisi, Panel ve Kitap İmza Günleri” Akdeniz’den ve Yurdun çeşitli illerinden Edremit Körfezine akın akın gelen, Türk Edebiyatının Gönüllü Barış Güvercinlerinin çok büyük özverisi ve katılımıyla gerçekleşmiştir. Belleklerimizden asla silinemeyecek 3 muhteşem gün geçirdik. Edremit adeta bir şair ve yazar ayak sesleriyle inledi. Edebiyat Galerisi Net ailesi ve Onursal Konuklarımızla. Bizler etkinlik öncesi ve etkinlik sonrası anılarla dolu dolu, adeta bir rüya izledik, bir düşü yaşadık. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, olağanüstü profesyonel sunumuyla, mankenleri kıskandıracak güzelliği ve zerafetiyle finale kadar büyük bir özveriyle Edebiyat Galerisi Net Ailesini ve Onur Konuğu Yazarlarımızı, yorulmadan onurla taşıdığı gibi hoş fiziğiyle, sesiyle sahneyi doldurmuş, varlığıyla gönüllerimizde taht kurmuştur. Edebiyat aşkıyla çırpınan Balıkesirli şair ve yazarımız Edebiyat Galerisi Net Şairlerinden Ömür AKARCAN TÜVEN’İN hakkını ödeyemeyiz. Sabahattin Ali’nin sevdiği, hayat bulduğu Edremit Körfezimizde, Sn. Mehmet SEVİŞ Şairimizin büyük desteği ve katılımlarıyla Yılmaz TÜRKYILMAZ&Ozan TÜRKYILMAZ Şair ve Ozanlarımızın, birbirinden güzel besteleri ve türküleri eşliğinde gitar ve sazlarıyla gönüllerimizde bir nağme olurlarken, Sn. Şaban AKTAŞ sazıyla adeta dalgalandırdı mavi körfezimizi, yırttı İda’nın yeşil bağrını, şiirleriyle yüreklerimize hüzünlerle, aşkla dokundu. Güzel yurdumun her şehrinden şair ve yazarlarımız akın akın gelip, Edremit Körfezinin mavi/yeşil yamaçlarındaki zeytin ağaçlarının dallarında bir güvercin gibi kondular. Sevgi adına, barış adına, edebiyat adına Türk Edebiyatımızın gönüllü neferleriydiler. Ozanlarımız muhteşem yorumlarıyla gönül tellerimizi titretirken Şairlerimiz onlardan geri kalır mı? Akdeniz adeta şiir oldu Kuzey Ege Sahillerine doğru. Halk Ozanımız Bekir YAŞAR(-Sapacalı-), Şairimiz Mehmet SEVİŞ, Şair Ökkeş ÖZTÜRK’ÜN, Şükrü Tunar Kültür Merkezini vatan kokan şiirleriyle, adeta coşkuyla çağladılar gönül topraklarımıza. Edremitli şairimiz Emine DENİZ şiirini okumadan önce şiirin ana temasını belirtmek adına “İncir Kuşunun” hikayesinin buruk acısıyla sol yanımızı sızlatırken, mükemmel yorumuyla da yüreklerimize buruk hüzünler çizdi. Istanbul’dan koşup gelen Araştırmacı ve Tarihçi yazarlarımızdan, Sevgili Eylül GÖKDEMİR, asil duruşuyla gönlümüzdeki protokol yerini alırken, zarifliğine, hoş fiziğine bir de sesi eşlik edince kulaklarımızın pası silindi. Hatta dayanamadım, fısıldadım kulağına “Allah nazardan korusun seni” diye. Öyle ki, Afrodit’i ve Hera’yı kıskandıracak hatta kraliçelere taş çıkartacak görünümdeydi. Edebiyat dünyamızı şen gülüşü ve zerafetiyle aydınlatan, tüm olanaklarını zorlayarak Istanbul’dan koşarak gelen Sevgili Kalem Dostumuz Şair Zehra YILMAZ’IN bestelenmiş şiiri gönül topraklarımızda tatlı bir esinti olmuştur. Yüzlerimiz zaman zaman yorgunluğun izlerini taşırken, soluk tebessümlerimizi kahkahalara çeviren Edremitli Mimar Mithat AYDIN’IN esprileriyle gönüllerimiz baharı hissetti. Onun başarılı esprileri “cuk” diye yerini bulurken, fıkralarını farklı yorumlarıyla biçim ve yeni mizahi akımı Penguen ve Gırgır Dergilerine konu olacağına eminim. Üç günlük etkinliğimizde onun, edebiyat adına çabalarını unutmamız mümkün değil ki. Yüzünü özleyeceğimiz Sevgili gönül dostumuz yüzlerimizi sevgiyle ışıtmış gönlümüzdeki dost yerini almıştır. Ve Kuzey Ege Sahillerine adeta uçarak gelen, Barış Güvercinleri gibi Zeytin Dallarımıza konan Atatürk’ün evlatlarından; Demokrasinin Kaleleri İzmir’den Sn.Prof.Ercan KIZILAY’I, Sn.Muzaffer İZGÜ’YÜ, Eskişehir’den Sn.Doç.Dr. Nedime KÖŞGEROĞLU’NU, Ankara’dan Sn. Vural SAVAŞ’I, İstanbul’dan Sn. Nazım GÜVENÇ’İ, Bursa’dan Sn.Hayati ÖZEN’İ, Edremit’li Bilim Adamı Sn. Faruk DURUKAN’I, BAYŞAD Başkanı Mustafa KUVANCI’YI unutmamız mümkün değil. DOĞA-İNSAN VE YAŞAM teması öyle hoş işlediler ki, belleğimizin depolarını akademik birikimleriyle, kah şiirin lirik ırmaklarında tinimizi yıkayarak, kah nesir yollarında yürüterek engin bilgileriyle doldurdular. Bir de tam yorgun ve bitap düştüğümüz anda dallarımıza konan Edremit’in dört gönüllü barış güvercinlerinden; Halk Ozanı Ali Beyin türküleri ve saza değen parmaklarıyla İda’yı ve bizleri şenlendirirken, Sevgili Leyla GARİPOĞLU, Ülkü ARSLANER ve Gül ÖZGÜR’ÜN profesyonellere taş çıkartacak rehberliklerini, desteklerini unutmamız mümkün değildir. Tabi her etkinlikte olduğu gibi bizim etkinliğimizde de tarlalardaki ürünlerin gelişmesine engel olan “ayrık otları” gibi aramızda varlığını hissettiren “dost” sandıklarımızın gerçek yüzlerini de tanık olduk. Şimdilik adlarını gizlemeyi uygun görüyorum. Bizler her zaman kamera önündekileri görmekteyiz. Bir de kamera ardında üç gönül dostumuz vardı ki, yaşanan her anın karelerini, an be an görüntüleyerek “edebiyatın renkli simalarıyla” Edremit’in büyüleyici mistik doğasıyla bizleri adeta ölümsüzleştirmiştir. Biri video çekimleriyle Antalyalı Sn. Mehmet SÖKMEN, bir diğeri Antalyalı Halk Ozanı ve Şairimiz Yılmaz TÜRKYILMAZ, bir diğeri ise; yazılarımı körfez halkıyla buluşturduğum Edremit Körfez Star’ın Haber Müdürü Sn. Kayahan ÖZACALAN’DIR. Onların gözlerinden yerel basın ve ulusal basına anında halkı bilgilendirdiğine tanık olduk ve olmaya devam edeceğiz. Edebiyat Şenliğimizden görüntülerimizi, İda Dağının zümrüt rengi yamaçlarındaki 250 bitkisiyle, renk renk doğasıyla,Tahtakuşları Etnografya Müzesindeki hafızalarımızda derin izler bırakan mitolojik öyküleriyle gözlerimizin kamaşacağı kesindir. Bizler adeta bir doğa şölenine tanık olduğumuzu, Hasanboğuldu, Sütüven Şelalesi, Kızılkeçeli’nin Anıtsal Çınaraltı ve “Düşler Vadisi’ ne” de ilerleyen zamanlarda daha geniş yer vereceğiz. Şimdiki adı Kazdağı olan İda’nın gerçek efsanesini, Tahtakuşları Etnografya Müzesinin Kurucusu Sn. Ali KUDAR Bey’in kendi sesinden ve çektiğimiz videolardan tanık olacaksınız. İlerleyen günlerde bu videoları sizlere sunmayı düşünüyoruz. Etkinliğimizin ikinci gününde mutluluğu ve hüznü birlikte yaşadım. Edebiyat Galerisi Ailesinin de aynı hisleri yaşadıklarını gözlerinden okumaktaydım. Neden? Çünkü Edebiyat Galerisi Net Sitesinin “İsim Babası” ve sitenin teknik kurucusu Tunç Baha Pişiren, ödülünü alamamıştı. Oysa canım oğluma, finalde bizi bugünlere taşıdığı için büyük bir gururla Türk Bayrağı motifli kravatını ellerimle takacak ve onu onurlandıracaktım. 750 değerli, profesyonel ve amatör şair ve yazara ev sahipliği yapmak kolay değildir. Hafta sonu okuduğu şehir Eskişehir’den koşup gelen site kurucumuz, Eskişehir Anadolu Üniversitesinde Almanca Öğretmenliği okumaktaydı. Aynı hızla geldiği gibi okuluna geri dönmek zorunda kalmıştı. Bir veda bile edemeden… Ayrıca;Edebiyat Galerisi Net’in gelenekselleşen etkinliğine katılarak bizleri şereflendiren ve destekleyen ana sponsorumuz Edremit Belediye Başkanı Sn. Av. Tuncay KILIÇ’A, sponsorlarımızdan Körfez Ada Yapı Denetim Sahibi Sn. Necmiye HALKALI, Kamil Koç Otobüs ve Turizm İşletmeleri Sahibi Sn. Coşkun SALON, Akçay Resort Hotel Genel Müdürlerinden Sn Abdullah Bey ve Sn. Ünal Bey, Yıldız Mimarlık Sahibi Sn. Mimar Mithat AYDIN, Oksijen Dergisi Sahibi ve Editörü Sn. Kayahan ÖCALAN, Hattuşa Termal Tesisleri Genel Müdürü Sn. Tansel Beye sonsuz teşekkürlerimizi ve saygılarımızı sunarız. Ve son olarak, ilk olarak alnından öpemediğim, sevgili oğlum Tunç Baha PİŞİREN’E teşekkür etmekle yazımı sonlandırmak istiyorum. İyi ki varsın, canım oğlum. Senin başarılarınla gurur duyuyorum. İnşallah üçüncü etkinliğimizde seni aramızda uzun süreli görmekten mutlu olacağız. Teşekkür ederim oğlum. Emine PİŞİREN/Edremit Edebiyat Galerisi Net Sahibi ve Genel Yayım Yönetmeni Not: Fotoğraf Halk Ozanı ve Şairimiz Sn. Yılmaz TÜRKYILMAZ’IN fotoğraf arşivinden alınmıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |