..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Şevket Başıbüyük




13 Ekim 2011
Malatya Şehir Tiyatrosu  
Şevket Başıbüyük
Malatya Belediyesi Eğitim ve Sanat Merkezi bünyesinde, Şehir Tiyatrosu olarak 13 Ekim 2011 tarihinde belediye binasının önünde start veren ilk tiyatro oyununu (skeci) izlerken nah şuracığımda bir şeyler oldu…


:BFBD:
“Sanat” ve “Sanatçılar” söz konusu olunca duygusallaşır, (gereği gibi anlamasam da…) nah şuracıkta bir şeyler olur…

Malatya Belediyesi Eğitim ve Sanat Merkezi bünyesinde, Şehir Tiyatrosu olarak 13 Ekim 2011 tarihinde belediye binasının önünde start veren ilk tiyatro oyununu (skeci) izlerken de nah şuracığımda bir şeyler oldu…

Belki basit bir oyundu sergilenen ama anlamlı ve mesaj doluydu.

Hem mesaj verdi hem tebessüm ettirdi izleyicilere…

Malumunuz; Malatya Belediyesi işbirliği ile hazırlanan Sosyal Destek Projesi (SODES) kapsamında oluşturulan Seyyah Sinema ve Tiyatro oyunlarının sahneleneceği Gezici Sanat Dorsesi’nin 2011 yılında kabul edilen 149 projeden biri olup, SODES projelerinde Türkiye birincisi olmuştu.

İşte SODES projelerinde Türkiye birincisi olan bu Gezici Sanat Dorsesi bu gün (13 Ekim 2011) belediye binasının önünde düzenlenen bir törenle hizmete sunuldu ve basına tanıtıldı…


Malatya kültürümüzü sanat diliyle/tiyatroyla tanıtacak ve bizleri temsil edecek olan Seyyah Sinema ve Tiyatro oyunlarının sahneleneceği Gezici Sanat Dorsesi, önce mahallelere, daha sonra, köylere giderek, tiyatro ve sinema gösterimi yapacaklar…

İlk oyunlarında gösterdikleri parkların korunmasıyla ilgili kısa basit bir skeçle bile izleyicileri büyüleyebildiler.

Umarım bundan böyle, Malatya Belediyesi Şehir Tiyatrosu oyuncularının gittikleri her mahalle ve köyde aynı beğenileri alır.

Şehir Tiyatrosu oyuncularının, Malatya Belediyesine sanatsal olarak çok büyük katkılar sağlayacağından zerre kadar şüphem yok.

Gezici Sanat Dorsesi Şehir Tiyatrosu oyuncularının Malatya Belediyesine hem katkı sağlayacak hem de Malatya kültürümüzü yaşatacaklarına inanıyorum.

Zira oyuncularımızı gayet başarılı gördüm…

Eminim, tiyatro özlemlerimizi bu ekiple/Gezici Sanat Dorsesi Şehir Tiyatrosu oyuncularının sergileyecekleri oyunlarla/skeçlerle gidereceğiz.

Hem ben onları yakinen tanıyorum.

Onlar bizleri utandıracak bir şeyler yapmazlar.

Onlar bizim yetik kültürümüzü yeniden canlandıracak sanatçı ruhlu elçilerdir.

Hem biz, bizden olmayan şeyleri ile bizleri yâd etmelerini de beklemiyoruz bu tiyatrocularımızdan.

Bizim bu yeni kurulan genç sanatçılarımızdan beklediklerimiz, özlemini duyduğumuz kültürümüzü, geleneğimizi, örf, adet ve ananelerimizi tiyatro ile tekrar bizlere iade etmeleridir…

Bu duygu ve düşüncelerle bir kez daha tiyatrocularımızı tebrik eder alkışlıyorum.

Bir kez daha alkışlıyorum…

Bir kez daha, bir kez daha, bir kez daha…

Ellerim, avuçlarım şişene kadar alkışlıyorum sizleri koçlarım benim…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kınıfır Bed Renk Olursa…
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Hayat Bir Tiyatro…
Malatya Basın - Yayın Tarihi
Işığa Yürümek…
Kalemimle Baş Başa…
"Aldanmayın"
Kenan Işık Fantazi Yapıyor…
Yazmak...
Fethi Gemuhluoğlu Kültür Sanat Akademisi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
"Şişirme Duası"
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Akabe
Beydağı"na Kar Düştü
Başbakanın Malatya Mitingi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.