..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > erdal divriklioğlu




11 Eylül 2013
İdeoloji  
erdal divriklioğlu
Zamanın ruhunu iyi okuyanlar hemen hemen artık hiç bir ideolojinin yerinde kalmadığını bilirler.Çünkü Zamanın kendisi bir ideoloji olmuştur.Bu baş döndürücü insan manzarasında hangi insanı Moda,sanat,trend,takip ettiği konular hakkında bir ideoloji hapsetmek artık mümkün değildir.


:AEDG:
Hiç bir savaşın gölgesinde ve insanın ensesinde ideoloji konuşmaz.Konuşan sadece acı,gözyaşı ve kan'dır. ondan bir evvel gelen ise;insanların anlatmaya çalıştığı hisler,duygular,serzenişler baharıdır.İnsanoğlu önce bekler.Dili döndüğünce,yüreği yettiğince anlaşılmaya,anlaşılmak için anlatmaya çabalar.Ve her masum'un günahı bu serzenişin sonunda başlar.

İki gündür,insanların yoğun gaz bombardımanı altında taksim'den,İzmir'e,Gaziantep'ten Antalya'ya kadar olan kitlesel "Karaya vurma" serüvenini izliyorum.İnsanlar kitleler halinde sanki,Yunuslar gibi fikirlerini karaya vurdurarak bir şeyler anlatmaya yada haklı olduğunu düşündükleri ham fikirleri netleştirmeye gayretini.

Bir kaç ağacın kesilmesi olayından çıkan ve onun köklerinden doğan her birinin kafasında niçin buradayım sorusuna birden fazla konu başlığı sıralayarak dile getirmeye çalıştığı feveran.

Oysa ben sosyal medya denilen kavramı kendi yazılarımı küçük bir sandığa yazıp,yazıp koyduğum ve öyle mutlu olduğum bir alan olarak değerlendirirken,zaman geldi yalnızlıkları artırdığı için ve de bizi gerçek dünya'dan kopardığı için suçlar olmuş ve bunu bir çok yazımda dile getirmiştim.

Belkide yanılmışım......

Çünkü iki gündür sosyal medya her türlü maniplasyon,kışkırtıcı sahte haberlerin dışında.Tam anlamı ile bambaşka bir şey oldu.

Sosyal medya son iki gündür;

Eczane oldu,
Avukat oldu,
İlaç oldu,
İtidal çağrılarının yapıldığı
İnsan kalbinin coşku ile aktığı tümüyle yekpare "Bir insan ruhu oldu"

Ve hatta yeri geldi vicdan oldu.

Ama en önemlisi sokağın; Geniş meydanların, Türkiye'nin çok geniş bir alanının
Evi oldu.Bir öğrenci oldu,yaşlı bir teyze,gücünün son dirhemi bir şeyler söylemeye çalışan bey amca,tatlı ve şirin bir kız çocuğu oldu.

Şimdi bu resimlere iyice bakmak lazım...

Bu insanlar neyin peşinde diye düşünmek lazım..
Ne istiyorlar.Hangi ideolojinin yada kesimin insanları bunlar.

Geçmişin tortusundan kopup gelen acı bir hikaye var.Ve ben her zaman derim.
"Acı çekenler,ezilenler,eğer bir gün güç ve iktidar sahibi olurlarsa,ACI ÇEKTİREREK,ACIYI DOĞURURURLAR,NEFRET EDEREK,NEFRET EDENİ DOĞURURLAR" diye

İşte tam bu noktada durayım.

Paranoya denilen kavram.Acı çekenler için ve de çektirenler için sarılabilecek en iyi kavramdır.

Olayların içinde yer alan ve Taraf olarak adlandırılan kişiler niçin orada ve tam anlamı ile Paranoya ve endişe içerisinde ise; Bu konunun muhatapları da yıllar boyunca çektikleri acının ve paranoyanın,endişenin esiridir.

Ve bana göre olan biten endişe ve korku savaşıdır.

Ve hiç bir savaşın gölgesinde ideolojide konuşmaz.Endişeler,paranoyalar,korkular konuşur.

Zamanın ruhunu iyi okuyanlar hemen hemen artık hiç bir ideolojinin yerinde kalmadığını bilirler.Çünkü Zamanın kendisi bir ideoloji olmuştur.Bu baş döndürücü insan manzarasında hangi insanı Moda,sanat,trend,takip ettiği konular hakkında bir ideoloji hapsetmek artık mümkün değildir.

Bu zamanın siyaset anlayışı ve beyler şunu bilmeli.İnsan denilen varlık artık düşünce ve davranış eylemlerinde stabil kalmıyor.Modern Dünya'da sırf bu nedenle toplum davranışlarını an bi an ölçen bilimler yükseliyor.

Siz hala şu ideoloji bu ideoloji diye fikirleri ve görüşleri yekpare bir biçimde sınıflamaya kalkarsanız çuvallayacağınız kesindir.

Ve çuvalladığınız anda,Korkunun ve endişenin hatta paranoyanın gerçek sahipleri gelir her şeyi elinizden alır.

Bugünün siyasetçileri bu gerçeği iyi kavramalılar.Artık Zamanın kendisi ideolojidir.Eğer insanlara kitle gözü ile bakarsanız çuvallarsınız.İnsana kitle gibi değil İnsan gibi bakmak gereklidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Kısadan Hisse (2)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Boş Sayfa
Manken, Maske, Kovan
Sürtük.
Yaşasın Çorba ve Burun Karıştıranlar! Yaşasın Özgür Halkımın Avam Olmayan ve Her Sınıf Tarafından Rahatça Uygulanan Şeyleri.
En Sıkı Takip Ettiğim Şey Yere Düşen Kavanoz Kapağı ve Bozuk Para.
Kayboldum.
Ne Komik Geliyor Bana Şimdi Evrensel Bireyselizm
Ruhani Tırpanlar
Çok Yaşamaz.
Gitti.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Humanarşist 2 [Şiir]
Kakavanlar [Şiir]
Madenci [Şiir]
Gözyüzü [Şiir]
Humanarşist [Şiir]
Takipdeydik. [Şiir]
Ben Senim,sen Aşk... [Şiir]
Mülteci [Şiir]
Yetmez! [Şiir]
Çelik Devrimi [Şiir]


erdal divriklioğlu kimdir?

Yazdıklarım ve yazacaklarıma dair. . .

Etkilendiği Yazarlar:
En iyi etkinliğim yazmaya kaçışlarım...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © erdal divriklioğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.