Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk |
|
||||||||||
|
İletişim, kişinin kendini ifade etme yoludur. Bu konuşma ve beden dili yoluyla gerçekleştirilir. İletişimin en önemli kuralı kişinin kendisini dile getirirken rahat olması ve karşıdaki insana kendisini en iyi şekilde anlatabilmesidir. İkinci önemli kural ise, karşıdakinin kendisinin anlayıp, anlamadığıdır. İletişim esnasında ve sonrasında önemli olan, kişinin anlaşıldığını hissedip etmemesi ve sonrasında insanlara olan güvenin sarsılıp sarsılmamasıdır. Çünkü iletişimde başarısız olanlar genelde öz güvenleri sarsılır ve kabuklarına çekilirler. Hayattan, insandan korkmaya başlarlar, bunlardan uzaklaşırlar. Kendi iç dünyalarında yaşamaya başlarlar. İç dünyalarına kolay kolay insan almazlar, çünkü yaralanma korkusu vardır. Tekrar başarısız olma düşüncesi ön plandadır. Ülkemizde, öz güven sorunu yaşayanların çoğunluğu ve kendini ifade edememe durumu nedeniyle, kendilerine sanal dünyada, kendilerini ifade etme yoluna başvurmaktadırlar. İlk etap da masum gibi görünen durum, sonrasında istenmeyen birçok sorunun kapısını aralamaktadır. Sosyal hayatta kendisini ifade edemeyen ürkek, pısırık, korkak kişiler sanal ortamda çok farklı bir kişiliğe bürünerek, sosyal hayatta yaşadıklarının tam tersini yaşamaya başladılar. Aslında bakıldığında küreselleşen dünyada, insanın etrafında kendisini anlamayan, hitap etmeyenler olabilir. Kültürel, bilgi, dini görüş gibi konularda uzaktaki insanlarla sohbet etmesi gayet normal bir durumdur. Ancak başta da belirttiğimiz gibi internet bilgi için değil eğlence amacıyla kullanmaktadır. Peki, insanlar internet üzerinde neden sohbette ihtiyaç duymakta ve hangi konular konuşulmaktadır? Sanal ortamda kadınlar ve erkekler neler konuşur sorusunun araştırmalarıma göre şöyledir: Her şer normal ve genel başlar sonrasında ise kafalar uyuşursa, konular özelle doğru yönelir. Peki, bu özelde neler konuşuluyor? Sanal ortamda erkekler kadar kadınların da aktif olduğunu unutmamak lazım. Gerçek hayatta ürkek, çekingen, utangaç ve gizemli olan kadın sanal alemde kendini daha rahat hissederek, gerçek hayatta konuşamayacağı konuları, sanal alemde sınırsızca konuşabilmektedir. Kendine dair ne kadar özel sorun ve durum varsa adeta içini dökerek, anlatır. Dolaysıyla, sanal alemi tek taraflı yani sadece erkeklerin aktif kullandığını düşünmemek gerekir. Bazen ilk adım çoğu kere kadından gelir. Yeter ki kadın, aradığı ışığı bulsun. Sonrasına yemini atar ve balıkların oltaya gelmesini bekler. Biz iki tarafında sözde uyuştuğunu düşünerek hareket edersek, en çok konuşulan konun cinsellik olduğunu söyleyebiliriz. Sanal ortamda istisnalar hariç en çok konuşulan ve aranan konu sekstir. Seksin her türlüsünün konuşulmasından zevk alan taraflar, sanal alemde kendilerini tatmin etme yolunu tercih ederler. Gerçekte tatmin edemedikleri duygularını ve konuşamadıklarını sanal yoluyla tatmin etme çabaları görünmektedir. Sanal de iki tarafın birbirini tanımaması ve belki de hiç tanışamayacakları rahatlığı bu durumun daha hızlı yayılmasına neden olmaktadır. Sanal da seks arayışlarını çıkarırsanız, iki tarafında pek konuşacak konuları olmadığı görülecektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |