..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen þey o kadar çirkindir ki onu her altý ayda bir deðiþtirirler." -Oscar Wilde
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazar Portresi - osman tatlý
osman tatlý - kendini bulmak
Site Ýçi Arama:


Ana Sayfa
  Gölge Cinayetler: Farklý Kurgusuyla Bir Ýlk (osman tatlý) 7 Ocak 2020 Yazarlar ve Yapýtlar 

Karþýmýzda cesurca dile getirilmiþ bir konu vardýr. Bu konuda kendisi kitap yazmadýðý halde, baþkasýnýn yazdýðý kitabý para karþýlýðýnda alýp ben yazarým, benim kitaplarým diye ortalýkta gururla gezen, ikiyüzlü aldatýcýlarý dile getiren ve her sayfasýnda þaþýracaðýnýz bir kurgusu ve üslupla yazýlan kitabý bitirdiðiniz de okuduðum kitaplarýn yazarý kim sorusunu kendinize korkarak soracaksýnýz.

  Yazar Kimliði (osman tatlý) 5 Ocak 2020 Yazarlar ve Þairler 

Egolu yazarlar süslü cümlelerle halkla alay edercesine prim yapar. Leþe konan akbabalar gibi kavgaya tutuþurlar. Daha çok hangisi halkýn gözünü oyacak diye.

  Aþk Yolculuðu (osman tatlý) 20 Temmuz 2018 Ýliþkiler 

Sessiz gelen aþk, yumurtlayan tavuk gibi ortalýðý ayaða kaldýrýr. Aþk zayýf karakterde kendi havasýný atmasýný sever. Alay eder. Uykusuz býrakýr. Gündüzü ve geceyi alt üst eder. Aþký heyecan dalgasýyla kiþinin dünyaya bakýþýný ve yaþam biçimini parçalar. Atom etkisi yapar. Aþk hiçbir zaman geldiði gibi durmaz. Zamanla sýradanlaþýr. Heyecaný kaybolur. Etkisi azalýr. Bütün bunlar gitme sinyalidir. Her benliðin yaþamasý gerektiði için herkesi ziyaret eder. Bizi de herkesi ziyaret ettiði gibi ziyaret etmiþtir. Ama geride býraktýklarý önemlidir. geliþi ve gidiþi doðal bir süreçtir. Aþktan nereye ne kaldýðý aþktan ne anladýðýmýzdýr. Üzücü olan ise aþkýn gidiþiyle geride normal hayata dönüþümüzdür.

  Hayalim Yazarlýk (osman tatlý) 12 Nisan 2016 Yazarlar Üzerine 

HAYALÝM YAZAR OLMAK KURSU 30 NÝSAN CUMARTESÝ BAÞLIYOR...KAYDINIZI YAPMAYI UNUTMAYIN. Ýletiþim: 0 507 706 20 31 e-posta: osmantatli@gmail.com masukdanismanlik@gmail.com yer: Ýstanbul-Þirinevler meydaný

  Türkiye Sinemasý ve Sinemada Algý (osman tatlý) 11 Ocak 2016 Sinema ve Televizyon 

Türkiye sinemasý da kendisine düþen propaganda ve algý operasyonlarýnda ciddi çalýþmalara imza attý, atýyor. Türkiye’de sinema, Türkiye’nin batýlýlaþmasý ve Kemalizm’in yaygýnlaþmasýný kolaylaþtýrma görevi üstlendi. Yýllarca ayný alt metinler ve kurgularla toplumu yönlendirmeye ve siyasi geliþmelerden uzak tutmaya çalýþtýlar.

  Hayalim Yazar Olmak (osman tatlý) 19 Aralýk 2015 Yazarlar Üzerine 

Çocukluðumuzun ve gençliðimizin hep bir hayali vardýr. Bu hayalle uykularýmýz kaçar, bu hayaller rüyalarýmýzý süsler; bu hayallerle sürekli derin düþüncelere dalarýz ve bu hayaller adýna yaþama tutunuruz. Hayallerimiz peþimizi, biz hayallerimizin peþini býrakmayýz. Hayallerimizi gerçekleþmese de hayallerimiz kalbimizde sürekli bizimle yaþar, arada zihnimizi ziyaret eder, maziye ve geleceðe gidip geliriz…

  Yazar Konularý Nereden Alýr (osman tatlý) 29 Mart 2015 Yazarlar ve Þairler 

Ey simurg! Okuyucu etkilendiði ve kendisini bütünleþtirdiði yazýlarda hep yazarýn kendisini arar ve yazarýn kendi yaþadýklarýný kaleme aldýðýný düþünür. Yazara bunu nasýl yazdýnýz? Baþýnýza geçenleri mi yazdýnýz? Kimden etkilendiniz gibi sorular sorup dururlar. Özellikle yalnýzlýk, aþk, sevgi ve iliþkiler üzerine yazýlan deneme ve roman türlerinde yazan yazarlara sorulur.

  Yazarlýk Yolunda Ara Söz (osman tatlý) 29 Mart 2015 Yazarlar ve Þairler 

Ey aday! Yazarlýk yolunda mecnun ol ki, seni yolundan alýkoymaya kimsenin gücü yetmesin. Mecnun ol ki benliðin yazarlýðýnla bütünleþsin ve seni sen yapsýn. Mecnun ol ki ebedi olanýn peþinde koþacak inancý elde edebilesin. Mecnun ol ki kopyalar ve gelip geçici olanlar senin gözünü boyamasýn, gönlünü çelmesin. Mecnun ol ki yoluna çýkan bütün engelleri aþman kolaylaþsýn. Mecnun ol ki yüreðin sana rehberlik etsin.

  Bir Yazar Adayýnda Olmasý Gereken Özellikler (osman tatlý) 29 Mart 2015 Yazarlar ve Þairler 

Ey aday! Ýnanç sadece istek ve arzulardan oluþmaz; inanç eylem iþidir. Eylem yoksa inanç da yok demektir. O zaman yazarlýðýn bedelini göze almak için harekete geçmelisin. Yüreðindeki korkunun tortularýný parçala ve engelleri tek tek aþmaya baþla.

  Okuyorum Ama Yazamýyorum? (osman tatlý) 29 Mart 2015 Yazarlar Üzerine 

Her þeyden önce okuma eylemini sistemleþtirmen gerekir. Okurken önemli gördüðün önemli yerlerin altýný çiz, sonra onlarý bir deftere not et, üzerinde düþün ve altýna kendi düþüncelerini yaz. Tabii eleþtiri olabilir ya da ekleme de olabilir. Önemli olan bir þeyler yazman. Yazdýklarýnýn önemi yok. Alýntýlarý eleþtirecek birikimin olmayabilir. Sorun deðil. Burada amaç alýntýyý eleþtirmen ya da alternatif düþünce üretmen deðil. Yazýmý kabiliyetini geliþtirmendir. Tabiri caizse cümle kurmaya çalýþmaktýr.

  Hazýrlýk Aþamasý: Ben Yazar Olabilir Miyim? (osman tatlý) 26 Þubat 2015 Yazarlar ve Þairler 

Yazarlýk yolunda sen yazar olamasýn diye, baykuþ gibi ötenlere mesafeli dur, onlar öttükçe senin bir parçan sürekli huzursuz olacaktýr. Umudun kýrýlma durumuyla karþý karþýya gelecektir. Dediðim gibi ya kulaklarýný týka ya da onlardan uzak dur. Uzak duramýyorsan kulaklarýný týkaman en iyisidir

  Yazarlýk ve Para (osman tatlý) 23 Þubat 2015 Yazarlar ve Þairler 

Yazarlýk ve para birbirini pek sevmezler. Birbirine zýttýrlar. Bir araya gelemezler mi gelirler. Bir alanda uzmanlaþmak ve söz sahibi olmak çok kazançta getirebilir. Hemen olmaz bu. Uzmanlaþtýðýnda eline kimse su dökmediði zaman çok paralar kazanabilirsin.

  Tanýmak Üzerine (osman tatlý) 12 Þubat 2015 Ýliþkiler 

Peki, yanlýþ tanýdýðýnýzý doðru tanýyorum diye kendinize inandýrmanýz ya da düþünmenizi nasýl yorumlamak gerekiyor. Yani tanýyorum diye, deðer verdiðimiz ya da deðer vermediðimiz insana yaptýðýmýz yakýþtýrmalar bir zulüm çeþidi deðil midir? Deðer verdiðimiz insanýn zamanla deðersizleþmesi, deðersiz dediðimiz insanýn zamanla deðerli hala gelmesini nasýl açýklayabiliriz?

  Köstebekgiller: Çocuklara Algý Oyunu (osman tatlý) 27 Ocak 2015 Sinema ve Televizyon 

Her çizgi film, kendi merkezine bir mesaj alýr ve bunu çocuklarýn sofrasýna kor. Belki çocuklar hepsini yiyemez ama tadýný alýrlar. Çizgi filmlerin mantýðýnda bu yeterlidir. Çocuklar tadýný alsýnlar, gerisini nasýl olsa getirirler. Çocuklarýn ayný çizgi filmi izleme ýsrarýn altýnda bu tat alma yatar

  Hey! Bar Aþký Sen Aþk Deðilsin (osman tatlý) 6 Ocak 2015 Sinema ve Televizyon 

Aþk özel bir serüvendir. Her aþkýn ne kendine has yaþanmýþlýklarý, duygularý ve izleri vardýr. Hiçbir aþk bir diðer aþka benzemez. Benzeyen: ayrýlýk, acýlar, kaybetme, kavuþamama gibi sonuç hallerin varlýðýdýr. Bu sonuçlarýn dillendirilmesi ortak bir sese dönüþür. Böylece hisler, arzular hazza dönüþür.

  Toplayýcý Vampirdir (osman tatlý) 3 Aralýk 2014 Yaþam 

Tüketici olduklarý için bilginin ya da düþüncenin geliþmesine katkýlarý olmaz. Özgün ve yaratýcý olduklarý izlenimi verirler, ancak böyle olmadýklarý da kolay kolay anlaþýlmaz, fark edilmez. Diyalektikleriyle kendilerini çok iyi kamufle ederler.

  100 Yaþýnda Ama Daha Ergen (osman tatlý) 1 Aralýk 2014 Sinema ve Televizyon 

Sinemamýzýn aileye karþý merhameti yok. Vicdan kapýlarýný kapatmýþ. Ýþ intikama dönüþmüþ. Ergen kararsýz ve sistemsiz davranýþlar sergilerken, sinemamýz aileye karþý kararlý ve sistemli bir davranýþ içindedir. Daha planlý hareket eden sinema, aþamalý ama sürekli ayný konularla insanlarýn zihinlerini ve duygularýný köreltmektedir. Seyircisini düþüncesini kendi deðerlerine yabancýlaþtýrma politikasýný baþarýlý bir þekilde uygulamaktadýr.

  Sinema Neden Önemsiz (osman tatlý) 26 Kasým 2014 Sinema ve Televizyon 

Her yerde film gösterimi yapýlýr, sinema salonlarý dolup taþar, sýra film üzerine konuþmaya gelince iþin rengi deðiþir. Bir kaçýþma baþlar. Beðendim, beðenmedim ile sýnýrlý kalan duygu ve düþüncelerin bu komik hali üzücü olsa da yapacak bir þey yoktur. Ýnsana kendi gerçekleriyle yüzleþtiren her þey insana itici gelir, rahatsýz edicidir. Kolaya kaçýþ, sinemanýn yaratýcýlarýn aradýðý ortamdýr. Sinema, uyanan kiþileri deðil, uyandýðýný sanan kiþilerin peþindedir. Sinema, kiþilere uyandýðý hissi vererek, uyutmaya devam ettiren bir misyona sahiptir. Sinemanýn baþarýsý da biraz buradan geliyor. Ýnsana aradýðýný bulduðunu hissi ve düþüncesi vererek, insanlarý istediði kalýba sokan ya da tuzaða çeken bu kadar baþarýlý bir proje olmasa gerek.

  Uyumsuz (osman tatlý) 25 Kasým 2014 Sinema ve Televizyon 

Bir devletin askeri gücü hiçbir neden yokken halkýna silah çevirmez. Devrimler için kaos gerekir. Yani nedenler gerekir. Nedenler olduktan sonra askeri güç olaylara müdahale eder. Ama ortadan nedenler yokken askerler halkýna silahý doðrultmaz. Bilgeler, bunu bildiklerinden askerlerin beyinlerini uyuþturan ve iradeyi devre dýþý býrakan bir ilaçla askerleri uyuþtururlar. Birer robot haline dönüþen askerler Fedakarlarýn bulunduðu bölgeyi iþgal eder ve teslim olmaya yanaþmayanlarý öldürmeye baþlarlar.

  Omer: Algý Oyunu (osman tatlý) 15 Ekim 2014 Sinema ve Televizyon 

Sinema sinsi bir algý yönlendiricisidir. Bazen sizden yana gibi görünür. Öyle içten, samimi bir maske takar ki kendinizden biri sanýrsýnýz. Sanýldýðý gibi sinema her zaman doðrudan iyi kötü, düþman dost zýtlýðýyla karþýnýzda durmaz. Sinemanýn en önemli tarafý sizden görünün casus olmasýdýr. Sizi daha kolay etkilemek, sizin kalbinize girmeyi çabuklaþtýrmak adýna sürekli farklý bir rolle karþýnýza çýkar.

 

 



Çeliþkilerle hayatý tüketiyoruz. Zamanýn pençesinde kývranýyor, önümüzdeki kapýlarý zorlama gereði duymuyoruz. Zamanýn bilinçsiz kullanýmý, yitirdiklerimizi çok sonralarý fark etmemize neden oluyor. Elimizdeki imkan ve fýrsatlarý kaybetme noktasýna gelince son çýrpýnýþlarýn bizi kurtaracaðýný sanýyoruz. Bir türlü bugün beyaz dediðimize yarýnda beyaz diyemiyoruz. Nesnelere bakýþýmýzdaki bu çeliþkili durum, arzu ve tutkularýn esiri olduðumuzun ve kendimizi aþamadýðýmýzýn en önemli göstergesidir . Arzu ve tutkularýn deðiþkenliði, bizim, hayatýmýzý üzerine bina ettiðimiz zemini kayganlaþtýrýyor ve bizi ha bire yer deðiþtirmek zorunda býrakýyor. Göçebeler gibi, düþünceler ve arayýþlar da sürekli yer deðiþtiriyor, bir türlü içimizdeki isimsizi doyuramýyoruz. Cazibelerin ve deðiþkenlerin peþine takýlýp gidiyoruz. Tutarlý bir tavýr sergileyemiyoruz. Bu tutarsýzlýklarla günü yaþayamadýðýmýz gibi yarýnlar için de yatýrým yapamýyoruz. Gündelik hayatýn girdabýna kendimizi býrakmýþýz, bu girdaptan kurtulmak yerine oturmuþ, eli kolu baðlý, hayattan ve insandan þikayetçi olma psikolojisi oluþturuyoruz. Hayatýna müdahale edemeyen, kendini oluþturamamýþ pasif konumdaki insan hayatý anlamsýz þekilde tüketmeye mahkumdur. Bir yerde þikayet etme hakký yoktur. Sütün içine düþen iki sinek belli bir süre çýrpýndýktan sonra, güçleri tükenme noktasýna gelir. Biri, artýk çýrpýnmanýn anlamasýz olduðunu, sonuçta öleceklerini, boþ yere çýrpýnmanýn faydasýz olduðunu söyler ve kendini süt kabýnýn derinliklerine býrakýr. Diðeri ise, ölünceye kadar uðraþmak gerektiðini düþünerek, çýrpýnmaya devam eder. Bu çýrpýnmalar sonucunda sütün yüzeyinde yað tabakasý oluþturur ve kurtulur...Ve hayat, mücadele etmezsek, emek vermezsek, gözyaþý dökmezsek, yorulmazsak, bize gülen tarafýný göstermeyecektir. Bunun aksi mutluluk deðil, hayattan býkmýþlýk ve monotonluktur, doyumsuzluktur...



 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © osman tatlý, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.

 

Bu dosyanýn son güncelleme tarihi: 28.03.2024 15:18:39