Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
“Para veren altın bulsun” atasözünü hatırlayanınız var mı? Peki, “Para veren altın bulsun” atasözü ya da deyimi niçin kullanılır? Siz de bilirisiniz ki, alış-veriş sonralarında veya borç ödemelerinden sonra para verdiğiniz kişi veya kişilerce en çok zikredilir bu söz… Daha açık bir ifadeyle; bu atasözü bizlere borç ya da (sadaka şeklinde) içimizdeki ihtiyaç sahiplerine para vermeye teşvik etmek için kullanılır. Bu söz aynı zamanda bizlere; “para verdikçe para kazanın, para verin daha kıymetli şeyler kazanın” öğütleri içermektedir… İnanamayacaksınız ama “Para veren altın bulsun” atasözü bugün gerçekleşti bile… Para veren altın buluyor… AK Parti para verdi altın buldu!... Evet, evet şaka değil gerçek/gerçeğin ta kendisi. Hatırlarsanız Başbakanımız Sayın Ahmet Davutoğlu, 1 Kasım seçim öncesi AK Parti Malatya mitinginde ilk kez kamuoyuna 10 maddelik bir müjde paketini açıklamıştı. Bu 10 maddelik müjde paketinde asgari ücretliye 1.300 TL sözü verilmişti. Kurban olduğum Allah’ın hoşuna gitmiş olacak ki bu söz; para veren AK Parti’ye bugün altın buldurdu/verdi… Hem de peşin… Fakir fukaraya addedilen para henüz verilmeden, Allah; altın verdi… Daha fazla heyecanlandırmadan siz değerli okurlarımı haberi birlikte okuyalım: “Bakan’dan heyecanlandıran Soma açıklaması” Enerji ve Tabii Kaynaklar Alaboyun Bakanı Soma'da 100 tonluk altın rezervi bulunduğunu açıkladı. Bu miktar Türkiye'nin toplam altın rezervinin yüzde 20’sine denk geliyor. Sabah Gazetesi’ne konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Ali Rıza Alaboyun Soma’da 100 ton altın rezervi bulunduğunu açıkladı. Dünya Altın Konseyi’nin Ağustos ayı rakamlarına göre Türkiye’nin 504 ton altını bulunuyor. En fazla altına sahip 13. ülkeyiz Türkiye dünyada en fazla altın rezervine sahip 13. ülke. Alaboyun açıklamasında Soma’da bulunan yeni bir ocağın bol altın ve bakır rezervine sahip olduğunu şu sözlerle ifade etti: Türkiye'nin mevcut potansiyelinin yüzde 14'üne denk, yeni bir ocak bulundu. Manisa, Soma'nın Kiraz Köyü'nde 'altın ve bakır' sahası, MTA ekipleri tarafından keşfedildi. Yapılan çalışmalar sonucunda tonda 1-2 gram altın belirlendi. Altının yanı sıra bakır, kurşun, çinko da var. Yani potansiyeli çok büyük bir ocak…” Ne diyelim; “Para veren altın bulsun”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |