..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dinler, İnançlar ve Ateizm > Şevket Başıbüyük




13 Nisan 2016
Duy Beni!…  
Şevket Başıbüyük
Bir Müslüman olarak Diyanet’i hâlâ anlamış değilim. Hadi diyelim geçmiş dönemin yöneticileri İslam Dini’ne karşı oldukları için Diyanet baskı altındaydı ya şimdi?! Şimdi, Dünya İslam Ülkelerine halife olacak kapasitede bir Cumhurbaşkanına sahip olduğumuz bir dönemde hâlâ bu kurum (Diyanet İşleri Başkanlığı) İslam’dan bihaber “imam”lık makamını işgal eden memurlara yapması/öğrenmesi gerekenlerini ne zaman öğretecek? Şehrimizin Merkez Camilerine “imam” olarak görevlendirilmiş imamcıklar İslam’ın rükünlerinden (esaslarından) habersiz anlatabiliyor muyum! “Farz” nedir, “vacip” ne, “sünnet” ne birbirine karıştırıyorlar… E haliyle imamcıklar bilmezse cemaat da bilmiyor.


:AGEA:
DUY BENİ!…

Bir Müslüman olarak Diyanet’i hâlâ anlamış değilim.
Hadi diyelim geçmiş dönemin yöneticileri İslam Dini’ne karşı oldukları için Diyanet baskı altındaydı ya şimdi?!
Şimdi, Dünya İslam Ülkelerine halife olacak kapasitede bir Cumhurbaşkanına sahip olduğumuz bir dönemde hâlâ bu kurum (Diyanet İşleri Başkanlığı) İslam’dan bihaber “imam”lık makamını işgal eden memurlara yapması/öğrenmesi gerekenlerini ne zaman öğretecek?
Şehrimizin Merkez Camilerine “imam” olarak görevlendirilmiş imamcıklar İslam’ın rükünlerinden (esaslarından) habersiz anlatabiliyor muyum!
“Farz” nedir, “vacip” ne, “sünnet” ne birbirine karıştırıyorlar…
E haliyle imamcıklar bilmezse cemaat da bilmiyor.
Örneğin Cuma namazı…
Burada izninizle bir parantez açmak istiyorum…
“Cuma namazı” denilince aklıma ilk kotlanan ilimiz merkez camilerinden Sümer Camii’nin İmamı Mustafa Kumral gelir…
“30 Yıllık imamım” demesine rağmen, her Cuma ama istisnasız her Cuma, dersine çalışmamış müzmin bir öğrenci gibi hutbe okuyor…
Bilmediğini de bilmeyecek kadar bilinçsiz ve İslam’dan bihaber olan bu imam için “İl Müftülüğüne Açık Mektup” başlıklı bir yazımla ikaz ettiğim halde, müftülük duymadı beni, duyarsız kaldı.
Şimdi tekrar sesleniyorum; Ey İl Müftülüğü duy beni artık!...
Özelde Malatya, genelde tüm mübarek camilerimizde, Cuma namazının farzı hâlâ anlatılmamış ve anlaşılmamıştır.
İnsanlar Cuma namazı sonrası -kabala tutmuş- gibi hemen ayağa kalkıp sünnet ve “zuhru âhir” denilen namazları kılıyor ve farzla nafile namazlarını birbirine karıştırmış durumda…
Oysa Cuma namazı hutbesi iki rekâtı temsilen iki bölümden oluşur. Ve Cuma Namazı hutbeden dolayı kısaltılmış olup, dört rekâtlı farz namaz iki rekât olarak kılınır ki, (bazı âlimlerin görüşlerine göre) hutbeye yetişemeyenin namazını dörde tamamlaması gibi bir mecburiyeti vardır.
Zira hutbe; dinleyiciler karşısında yapılan etkili konuşmadır ki; Cuma Hutbesi Cuma namazının fazıdır ve hutbe bir yaygın eğitim şeklidir…
Yani; asli namaz olan dört rekâtlık öğlen namazı, yarısını Cuma namazına, yarısını da hutbeye vermiştir.
Cuma namazının iki rekâtına tekabül eden hutbe de iki bölümlüktür, ilk iki rekât dört rekâtlı öğle namazının ilk asli iki rekâtına karşılıktır…
Bu kadar önemli olan hutbelerimiz maalesef bugün ehliyetsiz imamlara okutularak ruhsuzlaştırılmıştır.
Hz. Aişe’den gelen bir rivayete göre; dört rekâtlı farz namazlar Mekke’de iki kılınırken, Medine’de ilk ikisi asli, son ikisi tali olmak üzere dört rekât kılınmıştır.
Bunun haricinde “zuhru âhir” olarak adlandırılan bir namaz yoktur ve Cuma namazı farzını kılan bir insan öğlen namazının farzını kılamaz çünkü aynı anda iki farz namaz yoktur.
Hal böyle iken; ey kendi kendine bir din icat eden imamlar, müftüler!...
Sizler ne zaman indirilmiş din olan Allah’ın dinini/İslam’ı doğru anlatacaksınız?!..
Bir de buradan, bu vesileyle Malatya İl Müftülüğü’ne bir kez daha seslenerek; Sayın Müftüm;
Merkez Sümer Camii İmamı Mustafa Kumral hocam, “30 yıllık imam” olduğunu söylüyor, sanırım biraz yoruldu, hutbe okuyamıyor, dolayısıyla ya eğitime gönderelim ya da müftülüğe çekerek evrak işlerinde değerlendirelim sonuç olarak “30 yıllık” tecrübesinden varın siz de biraz faydalanın…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dinler, İnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oruç ve İbadetlerimiz

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
At Sineği
"Ötesiz İnsanlar"
"Ben Yoruldum Hayat"
Hayırsız Evlat
"Keno Ölmüş Duydunuz Mu?"
Kentlinin Otobüse Binme Kuralları
Adıyaman Gelişiyor
Bitkisel İlaç Satan Şarlatanlar…
"Orduzu Gecesi"
Canı Çıkasıcalar…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.