..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Şevket Başıbüyük




22 Kasım 2013
"Ötesiz İnsanlar"  
Şevket Başıbüyük
Tabiri caizse; Ötesiz İnsanlar benim kafamdaki ezberi bozduğu gibi biraz da hayal kırıklığına uğrattı.


:BHEC:
‘Ötesiz İnsanlar’

‘Ötesiz İnsanlar’ın 1. Bölümünü izledim…
Doğrusu bu diziyi izlemek için o günü iple çektim. O gün geldi ve o saatte televizyonun karşısına kuruldum.
Filmin, basında reklamı/tanıtımı yapılırken, üniversite kapılarında başörtülülerin geri çevrilmesi, ikna odaları ve bu uğurda tutuklananlar, işkence görenler… gibi sahneleri bekliyordum.
Lakin filmin1.bölümünde, kafamdaki bu kurguların/sahnelerin hiçbirini göremedim.
Tabiri caizse; Ötesiz İnsanlar benim kafamdaki ezberi bozduğu gibi biraz da hayal kırıklığına uğrattı.
Köylü babanın üniversite tıp’ı kazanan kızını öldüresiye dövmesinden çok sakallı olması beni hayal kırıklığına uğrattı.
Örneğin, sırf üniversiteye gitmesin diye demir çubukla kızını döven gaddar baba, sakallı olma yerine şapkalı olabilirdi. Filmin öyküsüyle de uyumlu, zulmün sembolü olan ve bir dönem bu milletin başına kanunla giydirilen şapka öne çıkartılabilirdi bu dizide. İzleyicinin nefretini üzerine çekmesi gereken bir öğe varsa, o öğe sakal değil, şapka olmalıydı. Ama STV gibi bir televizyon bu dizide ‘sakal’ ı öcü gibi göstermiş…
Evet, Ötesiz İnsanlar; “sakal”ı öcü gibi göstermiş… Zira Ötesiz İnsanlar’ın o sahnesini izleyen her insanın kafasının bir yerinde, her nerede ve ne zaman bir “sakal”ı görürse nefret duyguları uyanır, kesin uyanır…
Kafamdaki ezberleri bozan sahne ise; üniversiteye gitmekten vazgeçirmek için demir çubukla kızı döven sakalı babanın aslında o kızın babası olmadığı, kızı, sırf para karşılığında küçükken evlatlık aldıkları ve kızın İstanbul’da ikamet eden bir komutanın kız kardeşinin kızı olduğu…
Haydaaa…
Dizi gerçekten gizemlerle dolu…
Nabza göre şerbet verilmiş; bir köyde olması olasılığı olan her şey var bu dizide…
Kin, hasat, çekememezlik, hırs, evi yakmalara kadar götüren kötü insanlar ve hala yaşatılmaya çalışılan ‘hanımağa’ karakterleri…
Sahi Hanımağalık hala geçerli mi bu memlekette?
Yoksa abartıyor muyuz?
Elbette ki izletilenler gerçek değildi, altı-üstü bir filmdir ancak….
Söz konusu 28 Şubat Süreci olunca…
Şahsen ben, Samanyolu TV’nin yeni dizisi ‘Ötesiz İnsanlar’ını çok önemsiyorum.
Zira bu dizi bir dönem yaşadıklarımızın belgeseli konumunda bir dizi…
Bu dizi ile Samanyolu TV bir döneme projektör tutmuş. Bu nedenle bu dizide doğruları ve o dönemin ruhuna uygun envanterleri göstermesi gerekiyor.
İlk kez 28 Şubat sürecinin anlatılacağı ‘Ötesiz İnsanlar’ Türk televizyon tarihinde bir ilk olduğu gibi, STV için de bir televizyon başarısı olarak görüyorum.
Dizinin başrolünde Elif karakteri var. Elif babasından gizli gizli üniversite sınavına hazırlanıyor ve tıp fakültesini kazanıyor. Ancak Elif üniversite hayalleri kurarken babası yani o sakallı köylü, onu köyün hanım ağasının, gerzek oğlu ile evlendirmeye çalışıyor. Zira baba (aslında baba olmayan bana) böylece büyük bir servet sahibi olmak istiyor.
Bir de bölgede görev yapan genç bir teğmen var…
Teğmene gıpta edici bir rol biçilmiş. Okumak için İstanbul’a kaçmak isteyen kıza yardımcı olmaya çalışıyor, kaçması için yüreklendiriyor kızı. Genç kız, gizlice İstanbul’a kaçmak isterken, kız kardeşinin kıskançlığı devreye giriyor ve onu ele vermesiyle büyük bir tuzağa düşürülüyor.
Filmin burasında nefesini tutarak izleyeceksiniz ki, izlemişsinizdir…
Büyük bir ihtimalle, dizinin sonraki bölümlerinde ikna odalarında başörtülü öğrencilere yaşatılanlar konu alınacak.
‘Ötesiz İnsanlar’ hakikaten izlenmeye değer bir dizi.
Bu dizinin diğer bölümlerinde, umarım Samanyolu TV eleştirilerimi dikkate alır, Müslümanların hassasiyetlerini göz önünde bulundurarak, umarım diziyi biz 28 Şubat mağdurlarına da sevdirir.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayırsız Evlat
"Muhteşem Yüzyıl"
Şimdi de Fatih Sultan!..
"Hür Adam"

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
At Sineği
"Ben Yoruldum Hayat"
"Keno Ölmüş Duydunuz Mu?"
Kentlinin Otobüse Binme Kuralları
Oruç ve İbadetlerimiz
Adıyaman Gelişiyor
Bitkisel İlaç Satan Şarlatanlar…
Duy Beni!…
"Orduzu Gecesi"
Canı Çıkasıcalar…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.