..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sağlık > Ahmet Zeytinci




10 Kasım 2018
İki İzmariti de İnceleyelim  
Ahmet Zeytinci
Siz boş verin sigarada içmeyin, izmarit de içmeyin. En iyisi bir de izmarit diye balık var, gidin onu alın marketten kızartın yiyin. İzmarit ismi de sırtında ki lekeden dolayı verilmiş bu balığa. Büyüklerine pabuç, küçüklerine de kancur deniliyormuş, izmarit balıklarının...


:AABG:
İzmarit bu, herkesler de sigarayı dibine kadar içmeyince, garibanlara, fakirlere, sokak çocuklarına gün doğuyor haliyle... Adam nereden bulsun da versin bir paket Amerikan Sigarasına on beş lira para? Haliyle cukkası bol olup da sigarasını da sonuna kadar içmeyenlerin izmaritlerini topluyor...

Siz boş verin sigarada içmeyin, izmarit de içmeyin. En iyisi bir de izmarit diye balık var, gidin onu alın marketten kızartın yiyin. İzmarit ismi de sırtında ki lekeden dolayı verilmiş bu balığa. Büyüklerine pabuç, küçüklerine de kancur deniliyormuş, izmarit balıklarının...

Balık kadar faydalı ve güzel bir besin var mı? Hani adam demiş ya ''Denizden babam çıksa da yerim.'' diye, denizler bol besin kaynağı da insanlar kirletmese daha da güzel olacak. Ortalama boyları da 15 cm kadar oluyormuş izmaritlerin...

Bir de kül tablasında dik kalan sigara izmaritleri var. ''bu izmaritlerin diğerlerine göre daha bir karakter sahibi olduklarını düşünüyorum. işleri bittikten sonra bile hala dimdik ayakta kalabilmek rakiplerine nazaran gurur verici bir tablo sergilemekte.'' demiş bir arkadaşta...

Dikkat edilecek bir başka hususta ormanlık yerlerden geçerken dışarıya hiç bir zaman sigara izmariti atmayın. Belki de farkında olmadan çok büyük bir orman yangınına sebebiyet verirsiniz. Unutmayalım ki ''En büyük yangınlar bir tek kıvılcımla başlar.''

Dünyada her yıl trilyonlarca sigara tüketiliyor ve çoğu izmarit ne yazık ki çevreye atılıyor. Sigara insan sağlığını tehdit etmekle kalmıyor aynı zamanda havayı da kirletiyor, çevreye atılan izmaritler ise doğada çözünme süresi bir yana zehirli kimyasallarını derelere, nehirlere ve okyanuslara salıyor.

Bu da sigara izmaritleri konusunda değişik bir bilgi, paylaşalım sizinle. ''Sigara izmaritlerinin yol açtığı toksik etkiyi azaltmak ve bu atıkları yeniden değerlendirmek üzere yola koyulan Avusturalya'lı araştırmacılar geçtiğimiz günlerde izmaritlerden kaldırım ve asfalt yol yapılması konulu bir çalışma yayınladı. Avusturalya'da bulunan Royal Melbourne Teknoloji Enstitüsü'nden (RMIT) Abbas Mohajerani liderliğindeki araştırmacılar, asfalta sigara izmariti katarak daha dayanıklı ve termal iletkenliğin daha az olduğu bir formül ürettiler.''

Son olarak bu ilginç bilgiyi de siz okurlar ile paylaşalım. ''Brezilya'nın Votorantim şehri, Brasilia Üniversitesi ile geri dönüşüm üzerine öyle bir çalışma yapıyor ki, kelimenin tam anlamıyla olağanüstü!Şehir, geri dönüştüreceği sigara izmaritlerini, kağıt üretiminde kullanarak hem daha az ağacın kesilmesine katkı sağlayacak, hem de sigara izmaritlerini değerlendirilmiş olacak. Proje kapsamında hedeflenen yerlere bırakılan 2600 izmarit toplama kutusu ile projeye start veriliyor. Burada biriken 60 kilo ağırlığındaki izmaritleri görevliler toplama merkezine getiriyor. Öncelikli olarak izmaritler zehirlerinden ayrışacak işlemlerden geçiyor. Sonraki işlem ise 5 saat boyunca 100 derece suda ısıtılması. İyice çözülen izmaritler daha sonra elekten geçerek yıkanıyor ve kağıdın ham maddesi olarak bilinen selülozik bir madde olarak ortaya çıkıyor. Bu şekilde uygulanan test çalışmalarında ile 1 sayfa elde etmek için 25 izmarit yeterli olduğu saptandı.''



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sağlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 6 -
C Muhabbetleri
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 2 -
Adı Banka'da Mevduat Toplamıyor Faiz Vermiyor

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yabancı Sermaye Nasıl Gelir
Türkiyenin Yarısı Dizilerde Oynuyor Diğer Yarısı Dizi Seyrediyor Okuyanı Mumla Ara ki Bulasın
Hey Gidi Gençlik Parkı
Çok Şükür Bende Bir Kulübe Üye Değilim
11 Temmuz 1995 Dünyanın Kanayan Vicdanı
Sadece 8 Mart İle Yetinmeyin
Başımdan Geçenleri Yazıyorum
B Li Bir Yazı
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 5 -
Muhabbetlerimizin Katili Televizyon

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.