..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > Ahmet Zeytinci




24 Ekim 2019
Fötr Şapkaların Altında Siyah Gözlüklerin Arkasında Ajanlar Yok Artık  
Ahmet Zeytinci
Oysa ki ajanlık ve istihbarat böyle bir şey değil kesinlikle... Belki o 1900' lü yılların başında da böyle bir şey değildi, ama böyle bir imaj yaratıldı malum çevreler tarafından. İstihbarat yirminci yüzyıl ve yirmi birinci yüzyılda artık bir bilim haline gelmiştir. Devletler birbirlerini uzaydan uydular aracılığı ile dinliyorlar. Her ne kadar insana dayalı istihbarat da devam ediyorsa bile, aletlerin bu sahada ki egemenliği su götürmez bir gerçektir...


:AGHC:
Genellikle Amerikan Filmlerinde, bazı zamanda Türk Filmlerinde görmüşsünüzdür. Gizli görevlilerin, ajan dediğimiz insanların başında bir fötr şapka, gözlerinde siyah gözlükler ve de gri ya da beyaz bir pardösü... Böyle bir imaj yaratıldı filmlerde...

Oysa ki ajanlık ve istihbarat böyle bir şey değil kesinlikle... Belki o 1900' lü yılların başında da böyle bir şey değildi, ama böyle bir imaj yaratıldı malum çevreler tarafından. İstihbarat yirminci yüzyıl ve yirmi birinci yüzyılda artık bir bilim haline gelmiştir. Devletler birbirlerini uzaydan uydular aracılığı ile dinliyorlar. Her ne kadar insana dayalı istihbarat da devam ediyorsa bile, aletlerin bu sahada ki egemenliği su götürmez bir gerçektir...

James Bond Filmleri, görevimiz tehlike dizisi ve onun devamı olan filmleri aslında bir görselliğe dayanan sanat eserleri diyelim. Amerikalılar Rusları, Ruslar onları ve başka başka milletleri dinliyorlar. Teknoloji casusuluğu dediğimiz olay had safhada... Eskisi gibi ülkeleri ordular ile işgal etmek artık çok gerilerde kalıyor. Şimdilerde teknolojik esaret var kapımızda...

Kendi silahınızı üretemediğiniz, kendi milli savaş sanayinizi geliştiremeyip de dışa bağımlı kaldığınız zaman, anlaşmalar bile kâr etmiyor, müttefiklik bile kulak ardı edilebiliyor ki bunun örneklerini de yaşıyoruz günümüzde Sam Amca dene zibidinin sayesinde...

Mutlaka ve mutlaka yükte hafif pahada ağır gelen bir şeyler üretmeliyiz. Beş ton fındık satıp bir tane bilgisayar alma devri artık kapanmalı... Kendi milli imkanlarımız ile yapmalıyız bunu... Japonya İkinci Dünya Savaşından sonra nasıl kalkındı ise, Güney Kore nasıl teknolojik bağımsızlığa kavuştuysa, milli ürünleri varsa biz de başarmak zorundayız...

Devletlerin ne kadar güçlü istihbarat örgütleri olursa, dışarıdan ve içeriden gelebilecek tehlikelere karşıda o kadar sağlam ve güçlü bir şekilde karşılık vereceklerdir.''İstihbarat faaliyeti; ciddi, yetenekli, bilinçli; idealist, birikimli uzmanlar, kaliteli yöneticiler gerektirir. Ancak yeterli eleman ol­mamasının sıkıntısını her zaman çekerler.'' 20. Yüzyıl ve peşi sıra gelen 21. Yüzyıl kesinlikle bilgi ve bilim çağıdır artık. Çağı yakalamak, diğer devletlerden her bakımdan geri kalmamak ana hedefi olmalıdır devletlerin ve o devleti yönetenlerin...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsan Nasıl Bir Hayvandır
Farkında Değil Misiniz Toplum Asosyal Olmaya Doğru Son Hızla Gidiyor
İşini Seven Kaç Kişi Var Acaba
Karışık Akrabalık İlişkileri

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yabancı Sermaye Nasıl Gelir
Türkiyenin Yarısı Dizilerde Oynuyor Diğer Yarısı Dizi Seyrediyor Okuyanı Mumla Ara ki Bulasın
Hey Gidi Gençlik Parkı
Çok Şükür Bende Bir Kulübe Üye Değilim
11 Temmuz 1995 Dünyanın Kanayan Vicdanı
Sadece 8 Mart İle Yetinmeyin
Başımdan Geçenleri Yazıyorum
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 6 -
B Li Bir Yazı
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 5 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.