..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet Zeytinci




4 Aralık 2022
Cennet Toplumundan Cinnet Toplumuna  
Ahmet Zeytinci
Bu tür şiddet içeren diziler insana hiç bir şey katmadığı gibi, çocukların ve gençlerin bilinçaltına da direkt şiddet içerikli sinyaller göndererek onların hayatlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bakın bakalım istatistiklere, bu diziler yaşamımıza girmeden önce suç oranları nasıldı; bu diziler hayatımıza girdikten sonra toplumsal şiddet olayları nereden nereye sıçradı?


:EFG:
Doksanlı yıllardan sonra televizyon kanallarının çoğalması haliyle kanallarda oynayan televizyon dizlerinin ve oyuncularının sayısını da arttırdı. Şimdi burada hepsinin adlarını tek tek saymaya gerek yok, siz zaten biliyorsunuz çoğunun adını. Baştan sona benim hiç birini seyretmişliğim olmasa da, bu konuda kendim ile gururda duyabilirim ayrıca, ancak yurdum insanından çok sayıda bu dizileri ve oyuncuları takip edenler var. Her ne kadar diziler başlamadan önce uyarı yazıları çıkıyorsa da televizyonlarda yine de delikanlı olup, çocuk olup bu dizilere takılanları az çok tahmin edebiliyorum...


Bu tür şiddet içeren diziler insana hiç bir şey katmadığı gibi, çocukların ve gençlerin bilinçaltına da direkt şiddet içerikli sinyaller göndererek onların hayatlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bakın bakalım istatistiklere, bu diziler yaşamımıza girmeden önce suç oranları nasıldı; bu diziler hayatımıza girdikten sonra toplumsal şiddet olayları nereden nereye sıçradı?


Ya arkadaş her bölümde yirmi otuz kişi telef edilir mi Allah aşkına? Biri bana bunun açıklamasını yapsın. Bu gidişle dizilerde oynatacak figüran kalmayacak. Sonra demezler mi ''Bu adam iki bölüm önce ölmüştü, şimdi tekrar başka kılığa sokup yine öldürüyorsunuz.''


Nasıl ki dizilerde ve filmlerde sigara ve alkolün üstünü buzlu hale getiriyor ve görünmesini engelliyorsunuz, gençleri ve çocukları etkilemesin diye, bu mafyavari dizilerde görünen tüfek, tabanca, uyuşturucu ve kullanımı da en az onlar kadar sakıncalı ve tehlikeli unsurlar. Çocuk ve gençler orada ki bir banka soygununu ya da bir pusu kurma sahnesini veya başka bir silahlı çatışma sahnesini görüp bunları bir şekilde kendileri de uygulamak isteyebilirler. Gazetelerden de okuyoruz zaman zaman, olmuyor mu bunlar?


Zaten az okuyan çok fazla televizyon seyreden bir toplumuz biz Türk Milleti olarak. Dolayısı ile bilinçsiz insanlarımız kendilerini o televizyon karakterleri ile bazen özdeşleştiriyorlar. Hatta gençler ve çocuklar arasında birbirlerine o isimleri kullanarak seslenenler ve onların mimiklerini davranışlarını taklit edenler azımsanmayacak kadar çok. Tabi bunlar içinde bulunduğumuz toplum için hem trajikomik bir durum hem de sosyopsikolojik bir olgu...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Biyolojik Çöp Olmayın
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide
Sıkıyor ve Yoruyor Bu İnsanlar Bizi
Ey Türk Esnaf ve Zanaatkârı
Bu Devirde Ne Kaldı
Yapmayın İnsanı Yalnızlaştırmayın
Zahmetli İşler Bunlar
Bu Yazıda Dayak Yerleştirme Bulunmaktadır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Ramazan Kolisi ve Volisi
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
İnsanları Yazalım Biraz
Bekle Bizi Mars Sıra Sende
Sam Amcaya Popomla Gülüyorum
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Nolcek Bu Fenerbahçenin Hali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.