..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Hüseyin İbiş




29 Temmuz 2024
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın  
Hüseyin İbiş
siz değerli izedebiyat okurları için etrafımda pişmanlığı barındıran gözlemler yaptım ve bu gözlemlerime dayanarak insanların pişmanlığın rüzgarına kapılmamaları gerektiğini anlatmak istediğim bu yazıyı kaleme aldım siz değerli okurlarımızla buluşturmam gerektiği düşüncesi ile yayınlamaya karar verdim.


:AHB:

Pişmanlık; hayatta dönüşü olmayan yanlışlar yapmamızda önemli rol oynayan, olmazsa olmazımız diyebileceğimiz bir duygudur. Bizi esir almasındaki tek sorumlu yine biz insanlarız. Keşke şunu yapmasaydım keşke şunu şöyle yapsaydım diye zamanımızın büyük bölümünü hayıflanarak geçirdiğimiz görülür. Boşa savurduğumuz vakitler hayatımızın en büyük kayıplarındandır.
Değerli olduğuna inandığım bir fikrimi sizlerle paylaşmayı uygun görüyorum. Kaleme aldığım bu yazımda, madem pişmanlığı ele alıyorum, keşke kelimesinin bu duygunun bir simgesi olduğunu siz değerli okurlarımla paylaşmak isterim.
Yaptığınız bir hata yüzünden yırtınıp dövünmek istemiyorsanız yapmanız gereken şey, hataya düşmeden önce önleminizi almaktır. Hayatınızı etkileyeceğine inandığınız bir yanlışa düşmeden önleminizi almamanız, sizleri bir ömür hiçbir işe yaramayacağını bildiğiniz pişmanlık duygusu ile baş başa bırakacaktır. Sonra da yukarıda sizlere bahsetmiş olduğum simge kelime bir şarkı misali dilinize dolanacak, gittiğiniz her yerde onunla birlikte olmaya devam edeceksiniz. Böyle olmaması için hesapsız adımlar atmamalı, pişman olacağınız davranışların hayatınızda yer bulmasına müsaade etmemelisiniz.
İnsanlara hayatlarının bir yerini işgal edeceğine inandığım bu duygu hakkında birkaç tavsiyede bulunmayı kendime bir borç biliyorum. Karşınızdaki şahıslar için önemli olduğuna inandığınız görevlerinizden feragat etmeden önce biraz düşünerek hareket edin. Yoksa deyim yerindeyse treni kaçırır, varmak istediğiniz yere geç kalırsınız. Bir diğer tavsiyem, hiçbir zaman duygularınızı gizleme fikrine kapılarak kendinizi çıkışı olmayan bir yola sürüklememenizdir. Düşünülmesi lazım gelen bir diğer durum da sizleri yaşamınızdan soğutacak kadar büyük zararlara uğramadan önce yapamayacağınız şeyler uğruna kendinizi boş yere helak etmemenizdir.
Pişmanlık hakkında her daim şu fikri kafamda birçok şeyin önüne
koymuşumdur: Pişmanlık, insanın içini bir kurt misali kemirir. Eğer bu gerçeği göz ardı edersek hayatımızın karanlıklar ülkesi halini alacağı aşikardır. Yaşamımızın karanlıklara gömülmesine engel olmanın en güzel yolu, kafamızda gereksiz yere yer etmesine müsaade ettiğimiz sabit fikirlerimizden kurtulmaktır.
Bu duygu üzerine şarkılar yazıldığını bilen birisi olarak insanlara şunu söylemekten çekinmiyorum: Pişmanlık, özellikle hayatımız boyunca bizleri büyük üzüntülere boğan son pişmanlık hiçbir işe yaramadığı gibi insanları derin bir
boşluğa sürüklemektedir. Pişmanlığın simgesi dediğimiz keşke kelimesi de yaşanan kayıpları telafi etmemektedir.
Keşke kelimesini ağızlara almamak için elimizden gelen gayreti
göstermeliyiz. Ömrümüzü pişmanlıklarla geçirmemek için her adım atışımızda sonraki adımları da hesaba katmalıyız.
Evet, değerli okurlarım! Hayatınızdan pişmanlığı çıkarabilmek için sizleri mutlu edecek güzelliklerle meşgul olun. Çünkü kalbinizden atmadığınız bu kurdun sizleri kemirmesine izin verdiğiniz müddetçe hayatınızda hiçbir kazanım elde edemezsiniz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin
Emanete Hıyanet Etmeyin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.