..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Özcan Nevres




1 Ocak 2005
Yeni Yıla Bakarken  
Özcan Nevres
Bir yıl geride kaldı. Yeni yıl için aldığımız biletler her zamanki gibi boş çıktı. Umut ektiğimiz çorak, ot bitmez arazimizde umutlarımız yine yeşermedi. Gönlümüz zengin, umut hazinemiz ağzına kadar dolu.


:BFDD:
Yeni Yıla Bakarken
Bir yıl geride kaldı. Yeni yıl için aldığımız biletler her zamanki gibi boş çıktı. Umut ektiğimiz çorak, ot bitmez arazimizde umutlarımız yine yeşermedi. Gönlümüz zengin, umut hazinemiz ağzına kadar dolu. Ne kadar boşa harcarsak harcayalım bitmesi mümkün değil. Her gördüğü umut kapısını zorlayanlar sayesinde tek tük kazananlar olduğunda yine umutlarımız bizi şans oyunu oynatan gişelere sürükleyecek. Her umudumuzu yitirdiğimizde ya çıkarsa diye yeni umutlara koşacağız. Her umudum boşa çıktığında Deli Ali'nin gür sesi kulaklarımda yankılanır. Herkesin anasını Kör Talih öpmüş. Benim anamı ise Kör Salih. Deli Ali en sonunda Kör Talih'i aldatıp şansı yakalamayı becermişti.
Haftada en az üç kez yanıma gelirdi. Gediz yatağı içinde yatak değiştirmeden kaynaklanan beş dönüm bir arazi bulmuştu. O hiç bir işe yaramaz kumluğu sahiplenmek istediğinden dilekçe üzerine dilekçe yazdırıyordu. Ben dilekçe yazmaktan usanmıştım ama, o göndermekten usanmıyordu. Sonunda bakanlık o işe yaramaz kum yığınını Deli Ali'ye verilmesini Menemen Malmüdürlüğü'ne bildrmişti. Sonunda uğrunda büyük uğraş verdiği kumluğun tapusunu almayı başarmıştı. Artık göz koyduğu kızı benim de arazim var diyerek isteyebilecekti. Olmadı. Satıp elden çıkarmak istedi, alan olmadı. Nasıl alsınlardı? Her taşkında Gediz sık sık yatak değiştiriyordu.
Bir gün Deli Ali yanıma yine geldi. Lacivert takım elbise giymiş. Beyaz gömleğinin yakasında şık bir kravat vardı. Ali hayrola define mi buldun? Yoksa Milli Piyango'dan büyük ikramiye mi çıktı? dedim. Yok dedi. Ben artık sosyete falcısı oldum. O kadar çok para kazanıyorum ki, aklın hayalin durur. Sen okuma yazma dahi bilmiyorsun. Nasıl oluyor da sana inanıyorlar. Ben deliyim ya. Üstelik saralıyım da. Bu yüzden bunun kalbi çok temiz diye bana çok inanıyorlar. Üstelik ne diyorsam hepsi de çıkıyor demişti. Haklısın demiştim. Bu ülkede o kadar çok enayi var ki, değil kosayla, biçerdöverlerle biçsen yine tükenmez.
Ali'nin bol kazançlı yaşamı fazla uzun sürmedi. Bir sara nöbetinde yaşamını yitirdiğini duyduk. Onun ölümünden sonra kardeşi büyük bir iş adamı olmuştu. Anlaşılan Deli Ali'nin falcılık sayesinde büyük bir birikimi olmuştu. Yaşamının en şanslı döneminde Kör salih yolunu kesmişti.
Televizyonlarda hep birlikte izliyoruz. Falcılık, büyücülük ve medyumluk üzerine yoğun tartışmalar yapılıyor. Bilim adamları olmaz dedikleri halde, ilimi ve bilimi içlerine sindiremeyenler olur diye bastırıyorlar. Eğer falcılık ve medyunluk, gelecekten ve geçmişten haber alabilseydi, ne faili meçhul cinayetler, ne de gizli kalmış hırsızlık kalırdı.
Bir gün yeni tanıştığımız komşumuzla çocuklarımız üzerine uzun uzun söyleşmiştik. Bir kaç gün sonra eşi, eşime kahve falı bakarak, fincandan okuyormuş gibi eşiyle konuştuklarımızı aynen tekrarlamış. Eşim çok şaşırmıştı. O hanım gelsin, ona ben de bir kahve falı bakayım. Çocukları hangi okulda okuyor, hangisi hangi okulu bitirmiş, nerde çalışıyor hepsini söyleyivereyim. Sana söylediklerinin tümünü üç gün önce eşiyle konuşmuştuk. Tüm falcıların yaptıkları aynı şey değil mi? Duyumlarını ve olasılıkları yuvarlayarak oldukça bol harcadığı laf salatasıyla, rast gele biri tuttuğunda vay be bildi denilmiyor mu?
Gerçekler ilim ve bilimdedir. Buna rağmen ikisi de gelecek ve geçmişin karanlıklarını aydınlatamaz. Fala inanma ama falsız da kalma diyerek falcıların ekmeğine yağ sürmüyor muyuz? Falcıların, medyumların yalanlarından arınmış, bilim ve ilime inanmış bir toplum olmamız dileğiyle yeni yılın hepimize şans getirmesini dilerim.
Özcan Nevres



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Baykuş ve Serçeler
ADD nin Uyarıları
Bozuk Orman Arazisi Arıyorum
Bir İstek Üzerine
Uyan Ey Türkiye Uyan
Televizyonda İçine Eder Hanım
Küçükçekmece Gölü
Dürüst Olabilmek
İşkence Suç Mu
Geçmiş Zaman Olur ki

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilim Nereye Gidiyor?
Siyasetin İçinden
Pazar Günkü Gezimiz
Çok Sevmiştim Bu Kenti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.