..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Mehmet SALİH




2 Aralık 2006
Benim Kahramanlarım Nerede?  
Mehmet SALİH
Bunların yanında ben en çok Türk çizgi romanları okur ve onları okuduğum yerde Türklüğümle onur duyardım. En sevdiklerim Tarkan, Karaoğlan, Kara Murat, Tolga, Yüzbaşı Volkan. Genelde tamamına yakını tarihi kahramanlarken sadece Yüzbaşı Volkan günümüzde yaşayan bir kahramandı.


:BCEF:

Benim Kahramanlarım Nerede?



Ben küçükken en çok okuduğum çizgi romanlardı. Biz bir çizgi roman kuşağıyız. Yabancı çizgi romanların çoğu hep Amerikan kökenliydi; Teksas, Tom Miks ,Swing,
Zagor , Süperman vb. Bunların yanında ben en çok Türk çizgi romanları okur ve onları okuduğum yerde Türklüğümle onur duyardım. En sevdiklerim Tarkan, Karaoğlan, Kara Murat, Tolga, Yüzbaşı Volkan. Genelde tamamına yakını tarihi kahramanlarken sadece Yüzbaşı Volkan günümüzde yaşayan bir kahramandı.

Bu arada Suat Yalaz, Karaoğlan’ı seri filmlerle sinemada da yaşatınca bu tür çok tuttu.

Ve baş rollerini çoğu zaman Kartal Tibet ve Cüneyt Arkın’ ın oynadığı tarihi filmler dönemi başladı. Bu filmler oynarken kahraman rolündeki aktörün kötü durumda ki birisine yardıma yetişirken tüm sinemanın ayağa kalkıp ta alkışlamasını çok defa görmüşümdür. Bütün bu roman ve filmler kültür emperyalizmine karşı duruşu simgeleyen, birlik olmamızın, geçmişimizle gurur duymamızda etki sağlayan unsurlardandı. Gerçi, onda bile neden bir bayan kahramanımız olmamasını hep sorgulamışımdır.



Daha sonra , çizgi romanların yerini televizyonlarda çizgi filmler aldı.Ve işte ne olduysa burada oldu. Sanki teknolojiye karşı yenildik. Çünkü, bizde çizgi film teknolojisi yoktu, sonraları oluştu. Bu arada da devlet yöneticileri bunların üstünde hiç durmadı ve kültür emperyalizmin tüm unsurları ülkemizi işgal etti. Bu arada sinemalarımızda tamamen yabancı film endüstrisini egemenliğine girdi. Geçen gün arkadaşlarla konuşuyoruz.Türkçe gittikçe yozlaşıyor, yabancı diller özellikle de İngilizce tarafından kuşatılıyor diyorlar. Ya kuşatılması mı kaldı, kuşatıldı bile.

Caddelerde mağaza isimlerinin % 90 ‘ı İngilizce, yerli markalarımızın bile (bisküvi, gıda, konfeksiyon ) tamamına yakını hep İngilizce. Bu konuda hiçbir yasal düzenleme yapılmadan sadece izleniyor. ‘’Birkaç iyi adam’’ ki bunlardan en çok sesi çıkan, duyulan da Sayın Sinan Aygün’ dür, haricinde bir çaba ve gayrette yoktur. Bu konuda medya da hiçbir duyarlılık göstermemektedir.



Gelin bu işlere bir yerde artık dur diyelim. Bir kültür politikası geliştirip bu stratejiyi tüm adımlarıyla planlı bir şekilde uygulayalım.Ve bu strateji sırasında gerekirse yasal düzenlemelerle de kültürümüze sahip çıkalım. Oluşturacağımız fonlarla da güncel ve tarihi kahramanlarımızı ortaya çıkaralım, onları çocuklarımıza sevdirecek çizgi filmler, sinemalar yapalım. Onların da sevilenlerin oyuncaklarını, çeşitli promosyon ürünlerini yaptırıp, çocuklarımızın odalarında yatakları, gardıropları üstünde Türk kahramanlarımızın posterlerini, oyuncaklarının yer almasını sağlayalım. Bütün bunlar hem Türkçe’mizi hem tüm kültürümüzü ve toplumsal birlik ve beraberliğimize çok büyük olumlu katkılar yapacaktır.








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Tebessümle Başlar Her Şey!..
Sevgi Üstüne Düşünceler...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nice Yıllara Gülüm!..
Allah'ım Ben Ne Kadar Şanslıyım!..
Özgürlüğümün İlk Adımına...
Elliyi Devirmek
Seninle Gurur Duyuyorum, Kızım... 2
Neşem Hep Beş Dakika
Uyan ve Gülümse!
Çeyrek Kalayı Hissetmek...
Her Şey Neden Yavaş Gelişiyor? Bir Kendinle Yüzleşme Yazısı…
Hatırlıyorum...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mor Menekşe [Öykü]
Ne Kadar Ekmek, O Kadar Köfte! [Öykü]
Oyun Bitince 1 - 2 - 3. 4. Bölüm [Öykü]
Kır Kahvesinde [Öykü]
Saat 03. 00. Aşkım!.. [Öykü]
Arabamı Verin Kardeşim!.. [Öykü]
Umutlar Yeşerirken [Öykü]
Çuvalı Çıkartmak... [Eleştiri]
Şehit Ailelerinin Tepkisi Artarken... [Eleştiri]
Avrupa Türkleri Neden Sevmez [Eleştiri]


Mehmet SALİH kimdir?

Yazabilmek özgürce,limitsiz. . Ama,kırmadan sadece sevgiyle. Art niyetsiz,kavgasız bir yaşam dileğiyle

Etkilendiği Yazarlar:
Kamuran Esen, Uğur İzzet Karakoç,Funda Bilgili ve tüm izedebiyat ailesi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet SALİH, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.