Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
İlk duyduğunuzda ‘uzun menzilli keskin nişancı tüfeği sevenleri’nin kurduğu bir dernek gibi gelebilir. Oysa bu dernek, Keles’in Küçükkavacık Köyü’ne (Mahalle demeye dilim varmıyor) yolu düşmüş, suyundan içmiş, bir evine konuk olmuş herkesin sahiplenebileceği tarih ve vatan sevgisi kokan bir dernek. Benim de kanımı tahta beşiklerde sallayan bir dernek. Bağımız olan bir dernek. Avna Hatun’u duymayanlarınız olabilir. Ana Sultan (Avna Hatun), Osmanlı Devleti'nin kurucusu Osman Gazi'nin kardeşi Savcı Bey'in eşidir. Genç yaşta hayatını kaybeden Ana Sultan, Bursa'nın Keles ilçesinde Küçükkavacık Mahallesi’ndeki türbede yatmaktadır. Her yıl binlerce kişi tarafından ziyaret edilen türbeyi Keles Belediyesi, hayırsever Orhan Bozdemir’in katkılarıyla 2006 yılında bakıma aldı. Çevresindeki binaların yıkımı yapıldıktan sonra türbe yeni görünümüyle kültürümüze kazandırıldı. İşte dernek de ismini buradan alıyor. Eğer Ana Sultan Türbesi’nin önünden geçip de köyünüze ya da ilinize gittiyseniz bilin ki sizin de bu dernekle bir bağınız var. Bir türbe görüp de ‘dua etmeme’ olmaz bizim oralarda. Mutlaka sizin de bir Fatiha’nız dokunmuştur Avna anamıza. Değilse de suyundan içmişsinizdir. Toprağına basmışsınızdır. Henüz yüz sürecek kadar memleket özlemi çekmediyseniz. Baharın gelmesiyle birlikte yöremizdeki dernekler de etkinlik hazırlıklarına başladı başlamasına da belki de etkinliklerin en anlamlısını KANAS-DER yapacak. Geçtiğimiz yıl ilki düzenlenen ve Ana Sultan türbesinde yapılan Anneler Günü kutlaması bu yıl da tekrar edilecek. Hem de İstiklal Marşı’nın kabulünün 87. yılı ve 720. Avna Hatun’u Anma etkinlikleriyle birlikte. Küçükkavacık Mahallesi sokaklarına tarihimizde yer etmiş annelerimizin isimlerini vererek bir ilki gerçekleştiren KANAS-DER yönetimi bu yılda tarihimizden örneklerle annelerimizi hatırlayacak. Yörenin tüm etkinliklerinde boy gösteren ve zamanının büyük çoğunluğunu dernek işleriyle geçiren KANAS-DER Başkanı Recep Koçdemir bu anlamlı güne her fırsatta hemşerilerini davet ediyor. Peki, sadece hemşerilerini mi? Elbette hayır… Yöre kültürünü tatmak isteyen herkesi bekliyor. Not: Bu anlamlı gün 11 Mayıs 2008 Pazar günü yani annelerimizin gününde Keles Küçükkavacık Mahallesi’nde bulunan Ana Sultan Türbesinde gerçekleştirilecek. Etkinliğe katılmak isteyenler KANAS-DER Başkanı Recep Koçdemir’e ulaşabilirler. (0532 225 51 45) Sait Acar’ı kaybettik… Dağ-Der’in kurucu başkanı yöre büyüğü Sait Acar’ı kaybetmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz. Bilinmelidir ki Sait Acar sadece bir dernek kurmadı. Dağlı olmanın umulmaz hafifliğini hissettirdi bizlere. Kültürümüzü doyasıya tatmanın yollarını gösterdi. Bursa’nın kentimiz olmasında önemli yer etti. Bize ışık oldu. Hem de önümüzdeki engelleri de yaran bir ışık. Artık o aramızda değil ama bizlere koca bir miras bıraktı. 1986 yılında yani benimle birlikte doğan bir derneği bıraktı. Şimdi Dağ-Der kocaman bir dernek. Bizi umutlu gözlerle izleyecek. Dağ-Der’i kucaklayan herkesin bir yerleri sızlıyor elbette. Sızılarımız bizi güçlendirecek. Göreceksiniz bu dernek daha da büyüyecek… Karşısında olanlara inatla hem de… Derneğimize sahip çıkacağız. Sait Abi… Gözün arkada kalmasın… Cennet olsun mekânın…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |