..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yunus Emre Coşan




9 Haziran 2008
ve Kozalak...  
Yunus Emre Coşan
DağSes Gazetesi Yazıları


:CJAA:
Artık bir dergimiz var. Evet, sonunda başardık. Ünidağ ile başladığımız Dağ Yöresi’ni tanıtma ve kalkındırma sevdamıza bir kardeş daha ekledik: Kozalak Kültür Dergisi…

Ünidağ Basın Yayın Komisyonu olarak editör sorumluluğunu üstlendiğim dergiyi, başkanımız Mustafa Şahin ve emeği geçen onlarca üyemizle birlikte ‘canlandırma’nın heyecanını yaşadık. İlk sayısı olduğu için işimiz oldukça zordu.

Hayal satmak gibi bir şeydi bizimkisi.

Aksaklıklar oldu. Matbaalar istediğimiz tarihe yetiştiremedi. Ama her şeye rağmen yitirmediğimiz inanç sayesinde derginin peşini bırakmadık. Dergi çıkarmak zor iştir. İşin mutfağında olmak ise daha zordur. İnsanların damak tadıyla dilin inceliklerini birleştirmeniz gerekecektir. Ayrıca yürek isteyen emek isteyen bir iştir. Omuz verecek dostlar gerektirir.

İlk sayımızda dergimize destek olanlar her zaman en özel kişiler olarak kalacaklar. Yörenin ‘bir şey yapamama’ serüvenine inat eden kıdemli askerlerden oluşmuş bir ordu gibi onlar.

Peki, neler var dergimizde? Söyleşilerimiz oldu… Süleyman Demirel, Mehmet Ocaktan, Halit Ertuğrul, Faruk Anbarcıoğlu, Menteşeli Cengiz ve Egemen Korkmaz… Kaptanın veda yazısı gibi oldu. Bursa’ya ve Bursaspor’a…

Yöremize dair yazılar yazdı arkadaşlarımız. En acemi kalemleriyle hem de. Ustalaşmak istercesine. Uzaklardan İlhami Yıldız umut yükledi bizlere, Yılmaz Emen’in metallerinden sanata yolculuk yaptık. Kahvehane kültürünü anlattık. Velhasılıkelam dolu dolu bir dergi oldu ilk sayımızda.

Bize inanlara ne kadar teşekkür etsek azdır. İnanmayanlara kapak olsun demek isterdim ama bu yazı kapakta yer almıyor maalesef. Gençliğe güvenen ve yol gösteren tüm büyüklerimize bir kez daha, tüm arkadaşlarım adına, teşekkür ediyorum.

Dergimize ulaşabileceğiniz noktaları www.unidag.net sitemizden ve gazetemiz DAĞSES’in bir sonraki sayılarında duyuracağız. Bizi izlemeye, bazen de destek olmaya devam ederseniz altından kalkamayacağımız bir iş olmadığının farkına varacaksınız.

Derginin editör yazısından bir bölümü de sizlerle paylaşmak istedim:

“Bir hayalimiz vardı: Hayallerimizin önünde duranların olmaması…

Bu hayalimizden yola çıktık… Yolda bizi karşılayanlar oldu… Önümüzde duranlar oldu…

Şimdi ise sizin karşınızdayız… Belki bizi elinizde tutacaksınız… Belki yüreğinizde saklayacaksınız…
‘Günümüzde’ diye başlayan tüm önsözlerin güncelliğini yitirişine inatla yarınlara koşacağız…

İnsanların memleketlerini yazacağız, kardeşlerimizin umutlarını süsleyeceğiz…

Kısacası Koza’dan Kozalak çıkaracağız… Tohum olup serpileceğiz ülkemize…

Yoktan var etmek haddimize değil ama yokluktan bir şeyler doğabileceğini gösterdik…

İlkler özel, güzel ve bir o kadar da sancılı olur…
Güzelliği size, sancısı bize kalsın…

Varsa alacağımız üstü kalsın…

Yeni sayılarımızda yeni umutlarımızda görüşmek ümidiyle…”






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Rektör Umut Verdi
Şenlikler, Hayırlar, Bizler
Dağ'ın Asfaltsız Yolları
Uludağ'dan Şenlik Geçti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Sadağ Kanyonu
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
Kepler Düş'erken
Kpss Gençliği
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.