..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Adem KALINSAZ




28 Ocak 2009
"Yaş Otuz Beş"  
Adem KALINSAZ
Zaman, kıymeti en çok bilinmesi gereken hayat kaynaklarından biri olmalıdır. Zira zamanın tehiri olmadığı gibi, kazası da olmamaktadır.


:BDAA:
“Yaş otuz beş! Yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.”
(Cahit Sıtkı)
***
Hayatın (zamanın) akışı, iki türlü izah edilir:
Birincisi: “Âh, bu zaman da bir türlü geçmiyor!” Bu cümle daha çok özlemle beklediğimiz bir ânın bir an önce gelmesini ve bizim arzumuza kavuşmamızı istediğimiz anlara tekâbül eder.
İkincisi: “Saat ne zaman… olmuş? Oysa az önce bir araya gelmiştik.” Bu cümleler ise mutlu bir atmosferde geçirdiğimiz zaman için kullanılan bir ifadedir.
Oysa zamanın nabzı, her zaman eşit aralıklarla atmaktadır. Saniyeler dakikalara, dakikalar saatlere, saatler günlere, günler haftalara, haftalar aylara, aylar ise yıllara gebedir.
Ömrü bereketli olanlar için ise, yıllar asırlara…
***
Zaman, kıymeti en çok bilinmesi gereken hayat kaynaklarından biri olmalıdır. Zira zamanın tehiri olmadığı gibi, kazası da olmamaktadır.
Bu nimet canlılara bir kereye mahsus ikram edilmiş. Bu ikramı iyi kullanıp karşılıksız bırakmamak gerekir ki, ikram edene karşı mahcubiyet yaşamayalım.
Zaman, Rahmanın (c.c.) kullarına bıraktığı en önemli mirastır. Bu mirası çarçur edersek, vay halimize, veyl halimize.
***
Zamanı uzatmak ve kısaltmak elimizde değildir. Ancak onu yönetmek, yaratıcının izni ile bize bırakılmıştır.
Yani zaman gemisinin kaptanı biziz. Velâkin sahibi değiliz. Bu gemiyi, bu yolculuğunda en güveli yollardan geçirerek, en güvenli limana ulaştırmak kaptanın en önemli ve birinci vazifesidir. Eğer ona, hayat dalgalarında doğru bir yön veremezsek, gemimizin vay haline. Titanic’ten beter olur…
Yok, eğer onu ve onun içinde nefsimiz-neslimiz olduğunu ve onların bizlere emanet edildiğini düşünürsek Hz. Nuh (a.s.) titizliği ile onu selamete eriştirmeye çalışmamız gerekir. Böyle yaptığımız takdirde işte o zaman gemimiz ve içindekilerin ulaşacağı bir Cudi Dağı bulunur.
***
“Yaş otuz beş! Yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.” Demiş şair. Ancak ne kendisi, ne de Dante 35 yaşında ömrün ortasında yer alamamışlar. Cahit Sıtkı 46, Dante ise 56 yaşında hayata veda etmişler.
Biz de, ömrü veren Allah olduğu için, 35 yaşımızın, hayatımızın hangi ânına tekabül ettiğini bilmiyoruz. Bilsek herhalde vedaya şu kadar kaldının buhranını yaşardık. Oysaki ölüm her an gelebilirin fevkinde olmanın ve teslimiyetin kuvvetinin pençesiyle hamd ile tesbih ederiz.
***
Çocuklara yaşını sorduğumuz zaman hep yaşlarını olduğundan fazla telaffuz etmek isterler. Orta yaşta olanlarda ise bunun tersi söz konusudur.
Zaman, herkes için aynı eşit aralıklardan oluşmasına rağmen kimisi için uçup geçen bir kelebeğin ömrüne, kimisi için de özlemle sıladan dönecek olan annenin gelmesine ramak kalmanın heyecanı içinde geçen andır.
Bu ânın kıymetine dair,
Asr Suresinde: “Asra (sürekli zamana) yemin olsun ki, muhakkak insan kesin bir ziyan içindedir.” Buyuran yüce Rabbimiz, “zaman” üzerine yemin ediyor ki, bu da zamanın kıymetinin paha biçilmez olduğunun bir nişanesidir.
Kâinatın Efendisi ise: “İnsanoğlunun en çok aldandığı iki şey vardır. Bunlar: sıhhat ve boş vakittir.” Buyurarak hayatımızın en önemli iki bileşeninin değerine dikkat çekmektedir.
Yine Âli Şân Efendimiz: “…Meşguliyet gelmeden, boş vaktin kıymetini biliniz.” Emriyle dünya hayatına erdemli bir muştu vermektedir.
Yaş otuz beş olsa da, yüz beş olsa da bu erdeme haiz olmak, en büyük dileğimiz.
Selam ve muhabbetle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazının Önemi / İlmi Yazı İle Bağlamak
Atatürk'ün Çocuklara ve Gençlere Mesajı
Ağlamak ve Gülmek
"Huzursuz Bacak"
Kitap ve Okumak II
"Hak Eden Sevilir"
Mevlana'nın Gel Çağrısı
Büyük Nedir? Küçük Nedir?
Yaşam Nedir?
Semboller ve Ayakkabının Ökçesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yoksulluğa Akif'ce Bir Yaklaşım
Çevresel Sorunlar ve Çözüm Yolları
Gezi Notları: Akçay, Altınoluk, Assos, Ayvalık, Edremit İzlenimleri
Baki Kalan Hoş Bir Seda; Hz. Mevlâna
Gezi Notları: Bursa İzlenimleri - III
"Çin İşi" Olimpiyat
Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov
Üstad
Belgesel Filmler; "Mustafa" ve "120"
Türkçe Olimpiyatları ve Kazanımlarımız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'ün Kardeşleri [Eleştiri]
Kör Şeytanın Kör Gözüne... [Eleştiri]
Gez Dünyayı, Gör Konya'yı [Eleştiri]
İçki Sahte, Ölüm Gerçek [Eleştiri]
Ne Kadar İtibar Etmeliyiz? [Eleştiri]
"Fikrim Yok" [Eleştiri]


Adem KALINSAZ kimdir?

Hayatı algılamaya çalışmak için düşünmek, çalışmak, üretmek ve yaşamak gerektiğine inanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatın "Edep" kısmıyla dost olan bütün yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.