..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > KERİM ALİ




2 Şubat 2010
Özgürlük Duygusu  
KERİM ALİ
Ne güzeldir korkuları bir kenara iterek, düşünce kırıntıları toplamak, aramak ve yürümek hep. Farklı bir ışık görmek her bir düşünce de.


:BBHB:
Bakıyorsun yazılanlara ve korkuyorsun onlardan. Korku sinmiş hepsine. Korkunun kokusunu alıyorsun ve burnunun direği sızlıyor. Titreyen beyinleri, bilinçaltında birikmiş korku tortularına elin değiyor. Nasılda birikmişler ve sarmışlar etrafını ve beyinlerin her bir hücresini. Beyinler… Bir balık ağına takılmış ahtapot gibi, sudan çıkarılmış tortop olmuşlar.

Fakültede bir iktisat hocası anlatmıştı, Rusya’da 1917 devriminden sonra köylülere özgürlük verilmiş. Özgürlüğü bilmeyen köylüler ağlayıp sızlamışlar tekrar ağalarının emrine girmek için. Korkmuşlar sahipsizlikten. Bir sahibi olunmak istemiş hepsi. İşte böyle bir şey yaşanan şimdilerde!

Kocaman beyinler ağlaşıyor, korunmalıyız kollanmalıyız… Ama bir şey var; hiçbir düşünce fiziksel bir şeyle korunamaz! Düşünce nasıl korunur? Birisi bana anlatmalı… Başka düşünceleri korkutarak mı? Ötekilere yokmuş gibi yaparak mı?

Önüne ön sonuna son olmayan insan düşüncesine hiç kimse set çekemez. Bu gök kubbeyi hiçbir düşünce başkalarına dar edemez. Ne bir din adına ne de bir ideoloji adına veya bir anlayış adına benim düşünceme sınır çizilemez. Neyi nasıl düşüneceğim benim doğuştan gelen hakkımdır. Bu hak beni insan yapar.

Ne güzeldir korkuları bir kenara iterek, düşünce kırıntıları toplamak, aramak ve yürümek hep. Farklı bir ışık görmek her bir düşünce de. Sonra ne kadar saçma demek kendi düşüncene ve yıkmak her şeyi, yerle bir etmek ve düşünmek yeniden yeniden… Kurmak dünyaları farklı bir yerden bakarak!

Her insan ayrı bir dünyadır demiş diyen. Dünya etle kemik değildir inanın. Düşüncedir ve insan sadece düşüncedir, korkular düşünceyi yok eder. Düşüncenin korkuyla öldürüldüğü yerde insan var mı dır?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Katil
Rahatsız Beyinler
Ala Kargalar ve Özgürlük
Bir Kalite Hikayesi
Bir İnsan ve Bir Fikir
Kafam Karışık
Özgür Toplum
Ortadoğu'da Özgürlük Hayali
Yaratıcı Yıkım Kavramı ve İnsan Düşüncesi Üzerine Sorular
Özgürlük Ağır mı Geliyor?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İki Darbe Bir Kitap
Neşet Ertaş / Yolcu
Şeftali Ağacı
Zamanın Sahibi Olmak ve Memento Mori
Yazmak Üzerine
Kırılma
Çakıl Taşları
Üç Günlük Yol
Beyaz
Karlı Yazı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakup Ağa/ Aslanhane Camisinde Namaz [Öykü]
Elveda [Öykü]
Ormanda Krallık Seçimi [Öykü]
Berlin Kuşatması Üzerine [Eleştiri]
Görünmeyen Uyuma Dair [Eleştiri]
Sıfır Nedir? [İnceleme]
Sıfır Tabanlı Düşünme [Bilimsel]


KERİM ALİ kimdir?

İyi bir okuyucuyum. İlgi gösterdiğim alanlarda derinlemesine okurum. Yazılarım esas itibariyle gözlemlerim ve düşünce dünyamda oluşan fikirlerler ve sorgulamalarla doludur. Zaman zaman öykü denerim. Sorulmamış sorular ararım. Yazmak bence düşünmenin en önemli aracıdır. Okurken yazarla birlikte düşünür, yazarken de okuyanla birlikte düşündüğümü düşünürüm.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan'ın tarzını seviyorum. Tarihi romanları atlamam. Gerilim türü yazanlardan sürekli takip ettiklerim vardır.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © KERİM ALİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.