..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Şevket Başıbüyük




23 Kasım 2010
Bir Başka Bayrama  
Şevket Başıbüyük
Bayramın olmazsa olmazları arasında yer alan bayram şekerini de borca alarak durumu idare etmeye çalıştım. “Borç almak” da tarihe karışıyor yavaş yavaş. Borç vermenin sadaka olduğunu bile bile borç verme ve alma kültürümüzü de kaybediyoruz. Geriye kaldı kredi kartlarla alış-veriş… Sonra… Sonrası malum; tüketim çılgınlığının azgın dalgalarına kapılıp faiz bataklıklarına tepetakla düşenlerin sessiz çığlıklarıyla karşılaşıyoruz ki, bu da -maazallah- sekülerizme tabii olduğumuzun bir göstergesi…


:AHBF:
Bir başka bayrama

Kurban Bayramın ardından gözlem ve özlemlerimi sizinle paylaşmaya ne dersiniz?
‘Fena olmaz’ değil mi?
Evet, dokuz günlük Kurban Bayramı Tatilinde gördüklerimi/okuduklarımı sizinle tereddütlü paylaşıyorum.
‘Tereddütlü’ diyorum zira -bazı okuyucularımdan - tepki alacağımdan çekiniyorum. Ne var ki gerçekleri söylemekten/yazmaktan çekinmeyen biri olarak, tereddütle de olsa, yazmadan edemeyeceğim.
Sizler bu bayramı (2010 yılı Kurban Bayramını) nasıl geçirdiniz, neler gördünüz gördüklerinizi kaçıncı ve hangi sayfada okudunuz bilmiyorum ama ben ikinci sayfada şunları okudum…
Kurban kesenleri (istisnalar müstesna) samimi bulmadım.
Hatta -inşallah yanılmışımdır lakin gördüklerim ve duyduklarım hiç de yanıltıcı gelmedi- kurban kesenler günah işlediler.
Günah işlediler zira kestikleri hayvanların etlerini fakir fukaraya dağıtacaklarına/ikram edeceklerine…
Fakir fukaraya adeta show yaparak,
Caka satarak,
Nanik yaparak çatır çatır yiyebildiklerini yediler, kalanını da derin dondurucu buzdolaplarına atarak/saklayarak yemeye ayırdılar.
Kestikleri kurbanlarının kanları ve etlerinin Allah’a ulaşamayacağını bile bile ‘sırf kan akıtmak ya da kurban kesti’ desinler diye kurban kestiler.
Kurban kesmenin maddi bir ibadet olduğunu unutuvererek, kurban kesenler, kurban kesmeye maddi durumu müsait olmayanlara rencide edici sözlerle;
“Sen yine mi/bu yıl da mı kurban kesmedin?!”
“Beş yüz lira da mı bulamadın/isteseydin; tırnağından dişinden biriktirip bir kurbanlık çıkartabilirdin”
“E canım bizim de maddi durum pekiyi değildi ama ele güne karşı kestik işte, bari çala çocuğumuz yer…” gibi sokak ağzıyla söylenen sözleri sizler de duymuşsunuzdur ki; muhakkak duydunuz zira aynı havayı birlikte teneffüs edip ve aynı kültürü hep birlikte yaşıyoruz…
Ve bilmem daha neler…
Bu ve benzeri niyet ve sözlerle maalesef insanlarımız ‘Kurban Kesme’ adı altında kendi paralarıyla günah işlediler.
E tabii ki hepsi değil.
Bilinçli düşünen ve bilinçli kurban kesenler de vardı.
Hatta kestiği kurbanın tamamını ihtiyaç sahiplerine dağıtanlar da…
Şahsen ben bu yıl da kesemeyenlerdendim.
Hatta eve tatlı bile alamayanlardan…
Bayramın olmazsa olmazları arasında yer alan bayram şekerini de borca alarak durumu idare etmeye çalıştım.
“Borç almak” da tarihe karışıyor yavaş yavaş.
Borç vermenin sadaka olduğunu bile bile borç verme ve alma kültürümüzü de kaybediyoruz.
Geriye kaldı kredi kartlarla alış-veriş…
Sonra…
Sonrası malum; tüketim çılgınlığının azgın dalgalarına kapılıp faiz bataklıklarına tepetakla düşenlerin sessiz çığlıklarıyla karşılaşıyoruz ki, bu da -maazallah- sekülerizme tabii olduğumuzun bir göstergesi…
Evet, kapitalist çarkları arasından ezilen bir toplum olarak hepimiz dünyevileştik maalesef.
İnan ben bu bayramda bunları okudum.
Ama özlemim; İbrahim’i bir duruş ve İsmail’i bir teslimiyet görmekti/okumaktı…
Bir başka bayrama inşallah…










Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Şişirme Duası"
Yatılı Kız Kur"an Kurslarımızda Neler Oluyor?
Korkmamaktan Korkuyorum

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.