..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Aysel AKSÜMER




24 Şubat 2011
Kalbin Sesi  
Aysel AKSÜMER
Yürek yorgunsa eğer gözlere perde çeker. Ayaklar, yıllarca taşıdığı bedeni bile yük bilir. Dünyanın kocalığını büyüklüğüne değil de yaşlılığa yorar. Hayatı içine hapseder. Umutsuzluğu müebbetliğe mahkum eder ve hiç acımadan kendi ipini kendi çeker.


:BJDE:
Yürek yorgunsa eğer gözlere perde çeker. Ayaklar, yıllarca taşıdığı bedeni bile yük bilir. Dünyanın kocalığını büyüklüğüne değil de yaşlılığa yorar. Hayatı içine hapseder. Umutsuzluğu müebbetliğe mahkum eder ve hiç acımadan kendi ipini kendi çeker.

Ruh, öyle ağırlaşır ki bazen hızla dibe çöker. Kolay mıdır yaşadıkları. Ne yoğun duygular altındadır. Üstüne onu çözeltebilecek güçte moral ve motivasyon gelmezse beden yavaş yavaş hayattan elini eteğini çekmeye başlar. Umutsuzluk; ruhun kanı olmadığı için tüm öcünü bedenden alır. Önce yanağından rengini çalar, sonra bacaklarından dermanını en nihayetinde ise gözlerindeki yaşama sevincini koparır atar. Yeter ki çaresiz görsün karşısındaki düşmanını. İçten göçertme stratejini planlı bir şekilde sinsice tatbik eder.

Umut; kanımızda taşıdığımız alyuvar ve akyuvarlarımız kadar hayati öneme haizdir. Sanki yapıtaşı gibidir. İç dünyamızın kendini savunduğu yıkılmaz surlarıdır. Hafif eksikliğinde bile bizi alt üst edecek güç ve donanımdadır. Kaybı umutsuzluğu doğurur. Kazancı ise konsantre yaşamdır. Bir günü iki gün yaşamak kadar kârlıdır.

Hayatın güzelliği belki de doğal halinde gizlidir. Yani acısıyla ve tatlısıyla önce takvimlere yerleşen sonra bizim olan sayılı ama sayısız olaya vakıf olduğumuz günlerimiz. Bir gün biteceğini bildiğimiz halde bazen hiç bitmeyecek gibi yaşadığımız zaman. Bazen o bizden bazen biz ondan sürekli çalıyoruz bir şeyler. Bunun adı; kâh mutluluk, sağlık, huzur, başarının rengi olan sevinç, kâh hüzün, ölüm ve ayrılığın renksizliği olan üzüntü oluyor.

Adımız olduğu sürece hep atacak adımlarımız olacak. Bazısı bizi ileri götürecek bazısı yerimizde saydıracak. Sevinci olduğu gibi acıyı da tadacağız hem de en hakikisinden ama hiç bir şeyin bizi yıkmamasını diliyorum.

Ruh sağlam kaldığı sürece bedeni yönetecek gücü hep bulacaktır.

Sevgilerimle...

Aysel AKSÜMER

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler
Gönderen: Aysel AKSÜMER / , Türkiye
27 Şubat 2011
Sayfamı ziyaretiniz inanın beni çok mutlu etti. Yazımı beğenmenize ise çok sevindim. Sitede henüz çok yeniyim. İnşallah ben de sizin bütün yazılarınızı okumaya çalışacağım. İzlenimlerim, doğru adreste olduğumu gösteriyor. Edebiyat adına güzel çalışmaların sergilendiği bir site. Teşekkür ediyor ve nice paylaşımlara diyorum ben de. Sevgilerimle...

:: Tebrikler
Gönderen: Ezgi Fatma Açıkgöz / , Türkiye
27 Şubat 2011
Sevgili Aysel Hanım, Satırlarınızdaki sadelik, içtenlik ve Türkçemizin temiz kullanımı gerçekten tebriği hak ediyor.. Elinize, yüreğinize sağlık.. Bir de konunun ana temasını oluşturan "ruhsal gücün, bedensel güce yansıması" kavramını ne kadar hoş ifade etmişsiniz.Gerçekten de, dış dünyaya ve yaşama sıkıca tutunulması konusunda insanoğluna ışık tutan, esasında iç dünyamızdaki potansiyelin zenginliği ve pozitifliği, öyle değil mi? Başarılarınızın artarak devam etmesini dileyerek, en içten dileklerimi sunuyorum size..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mevsim
Deprem Farkındalığı
Yarınlarda Yaşamak Dileğiyle
Mantolanmış Dünya
Rüzgârım Ol
Bir Yaprak Gibi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Bir Daha ki Sefere
Keşke
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Sıradışı Tarzlar
Taksiler Kan Kırmızısı
Ruhumun İçi
Yaralı Ben Ama Kan Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.