Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno |
|
||||||||||
|
Kemal Düz Ayna İskenderun Kültür Sanat Derneği Başkanı İskenderun’da düzenlenen ‘Birinci Kültür Sanat Şenliği halkla sanatı buluşturdu. Buluşma havuzlu çarşı bitişiğinde bulunan parkta düzenlendi. 21 Nisan 2011 tarihinde başlayan etkinlik dört gün sürdü. Halktan ve sanatçılardan çok yoğun ilgi gördü. Çarşı esnafı çok etkinliğe katılanlara çok yardımcı oldu. İskenderun Belediye Başkanı Dr. Yusuf Civelek etkinliğe sık sık ziyaret etti; sanatçılarla, yazarlarla, gazetecilerle ve halkla sohbet etti. Ebru atölyesine, yazı uygulamalarına, heykel yapımına ve diğer sanatsal aktivitelere katıldı. İzleyiciler, seyirciler bizzat sanatın içinde yer aldılar, şiirler okudular, konuşmalar yaptılar. Sanatçı ve izleyiciler ortaklaşa sanat eserlerine katkı verdiler. İskenderun, dolu dolu, 4 sanat günü yaşadı. Yağmura rağmen ille de sanat denildi. Kültürel, sanatsal etkinlikler, genellikle dar ve kapalı mekanlarda düzenlenir. Ayna İskenderun Kültür Sanat Derneği ile Evimiz İskenderun Süpürge Derneği bu bir etkinliğe öncülük etti. Sanatı sokağa taşıdı. Böyle bir etkinlik İskenderun’da bir ilk defa düzenlendi. Yerel sanatçıları teşvik etmek, diğer sanatçılarla tanıştırmak, sanat üzerine, kültür üzerine söyleşilere de bir ortam hazırlamaktı amaç. Sanatçılar, yazarlar ciddi anlamda ve düzenli olarak bir araya gelemiyorlar. Yazdıkları eserleri, ürettikleri ürünleri toplumla buluşturmak da güçlük çekiyorlar. Halk sanatçıyla, sanat eseriyle kolay karşılaşamıyor. Oysa bu tür şenlikler göstermektedir ki, halk sanata ve sanatçıya sahip çıkmaktadır. Sanatçı da eserlerini sunmak, sanatıyla halkına hizmet etmek istiyor. Sanat bir ihtiyaçtır, Etkinlikler de bu ihtiyaca yanıt verirler. Kentler sadece sanayi, turizm alanında değil sanatla, kültürle buluşmayı talep eden sanatsever insanları da içinde barındırır. Böylesi etkinlikler varolan sanat potansiyelini artırmak, geliştirmek, gerçek dünyanın dışında yeni, farklı bir dünyanın olabileceğini de ortaya koymaktadır. Şenlik yüzlerce güvercinin uçurulmasıyla başladı. İzleyicilere, zeytinyağı yapımı gösterildi ve oldukça ilgi gördü. Minik öğrencilerin bale gösterisi muhteşemdi. Mersin, Adana, Dörtyol, İskenderun, Kırıkhan, Reyhanlı, Ankara, İstanbul ve Antakya’dan sanatçılar katıldı. Daha çok yazarla, şairin, sanatçının buluşması sağlandı. Ulaşılamayan daha pek çok sanatçı var ebette. Ancak bu bir başlangıçtı. Gelecek yıllarda daha kapsamlı şenlik olacağına dair sözler edildi Etkinliğe çok sayıda sanatçı katıldı. Katılan yazarlar: Ayla Kutlu, Mehmet Karasu, Akın Bodur, Münevver Düver, Hüseyin İnsan, Ali Göçmen, Cevdet Uygun, Refik Kireççi, Yahya Gülgeç, Hüseyin Çirkin, Akay Eren, Haşmet Kolağası, Yusuf Aslan, Çetin Kalkan. Şairler: Sabahattin Yalkın, Celal İnal, Mustafa Akyürek, Selçuk Akkoyunlu, Sema Sabuncu Terzi, Filber S. Çobanoğlu. Sanatçılar; Muhittin Köroğlu(Karikatür), Feridun Akın(Tiyatro), Meral Aran Kaysı( Ressam, heykeltıraş), Yasemin Tümkaya(Ebru) Müjgan Tayhoş( Resim, Onestroke), Aslınaz Bale Dans Müzik(Dans) Meryem Yıldırım ve öğrencileri(Heykel), Mete Köroğlu Sinevizyon Gösterisi Sergi(Fotoğraf), Seden Hastürk(Seramik), Ayşe Barutçu(Taş süsleme), Türkan Işık (Karakalem), İnsaf Sultanoğlu( Yağlı boya), Hüseyin Öcal( Yağlı boya) Emrah Ateşli, Doğan Yetim ve Ahmet Emre Peynirci( Heykel atölyesi), Ramazan Kanat(Fotoğraf), Mehmet Atilay (Ozan Türabi), Mehmet Fazıl Karasu( Müzik), Türkay Şan( Yazı sanatçısı) Mustafa İncedil(Aşık), Yusuf Kaba, Kemal Düz(Şiir), Ali Traş(Gazeteci), Şule Kumru(Keman), Yan Flüt-Gitar-Gitar- Keman(Ünal Müzikevi), MKÜ öğrenci Topluluğu( Müzik), Ali Kiremitçi( Sabun ustası), Zübeyde Arzu Kandemir(Takı), ( Ali Atak(Güvercin yetiştircisi). Her iki derneğin üyeleri canla başla bu etkinliğin güzel geçmesi için çok büyük çaba sarfettiler. Destekleyiciler uygulamalarda katıldılar. Etkinliğin gerçekleşmesinde yakın ilgi gösteren bazı kurum ve firmaları sıralarsak: İskenderun Belediyesi, Belediye Kadın Kültür ve Sanat Eğitim Merkezi, Aalen- Antakya Kültür Derneği, Gökkuşağı Sanat Evi, Aran Sanat Evi, Akçelik Boru Sanayi, Doğan Hukuk Bürosu, Hatay Keşif Dergisi, Çelik-iş Sendikası, PrimeMall, İskenderun Gazetesi, Ses Gazetesi, Cadde Gazetesi, Ferda Kitabevi ve Tümkaya Süt Ürünleri. Etkinliğin ikinci gününde şiddetli yağmur altında, sanatçılar ve yazarlar, okurlarına kitap imzaladı ve söyleşilerine ara vermediler. Bir sonraki etkinlikte buluşmak için sözler verildi, etkinliklerin, her ay veya en fazla üç ayda bir yapılması gerektiği konusunda ortak fikirler oluştu. Katılan herkes bu etkinliğe yardımcı olacağını belirtti. İskenderun’da mütevazi başlayan etkinlik coşkuyla devam etti. Gazeteciler yazarlarla sanatçılarla çeşitli röportajlar yaptı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © kemal düz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |