Birey Olabilme
(osman tatlı) 18 Şubat 2009 |
Yaşam |
| |
Kişilik, bizim değişken, çelişkili yönümüzü yansıtır. Dış özentinin pençesinden sıyrılamamanın çaresizliğini yaşar. Bir amaç doğrultusunda hareket etmeyen, daha çok amaç-gayeye giden yolu kesen, yolu tıkayan arzular yığınının merkezidir. Kendimizle, toplumla, doğayla barışık yaşamamanın nedenidir. Temeli, tüketici ve geçici beklentilerden oluşmuştur. Fırtınaya tutulmuş gemi misali oradan oraya savrulur, her mekan ve zamanda dimdik ayakta durması zordur. Nesnelerin etkisindedir. Nesnelerin kendisine şekil vermesine izin verir. Arzu ve isteklerinin esiridir.
|
|
Yalnızlık Sözleri II
(osman tatlı) 10 Ocak 2010 |
Yaşam |
| |
Neden sana ezberleyeceğin bir tanım ya da zorlanmadan elde edeceğin bir bilgiyi vereyim ki? Çözmen gerekeni kendin gör!.. |
|
Yalnızlık Sözleri III
(osman tatlı) 10 Ocak 2010 |
Yaşam |
| |
Zamanın ve mekânın girdabında kaybolan dimağı arındırıp, dünden bugüne kurulan köprülerin iplerini keselim ki yabancı toprakların bataklıklarında kendine yer edinmeye çalışan Sen’i tanımanın ve anlamanın derinliklerine yol alabilelim. |
|
İyi Kitap Kötü Kitap
(osman tatlı) 27 Nisan 2010 |
Toplum |
| |
Kitabın kime hitap ettiği, neye hizmet ettiği okuyucunun niyetine bağlıdır. Çünkü iyi ve kötü kitap okuyucunun kendisidir. Kitabı kitap yapan okuyucudur.
|
|
Yanılsama: Tanrı ve Günah
(osman tatlı) 6 Haziran 2010 |
Yüzleşme |
| |
Bir zamanlar başkaların var ettiği bir tanrıyı tanıdım. İnsanların akıllarına, duygularına göre şekillendirdikleri ve kendi çarklarını döndürten bir tanrı idi. Küçüklüğümden beri bana anlatılan ama hissetmediğim, baş başa kalamadığım, beni heyecanlandırmayan |
|
Erkeğin Kadından Özerklik Talebi
(osman tatlı) 9 Ağustos 2010 |
İlişkiler |
| |
Bir dakika sus! Söylenmekten, şikâyet etmekten, dedikodu yapmaktan, kendini anlatmaktan, beğenmezlikten, soru sormaktan, dizi izlemekten, temizlik yapmaktan vs vs den vazgeçmek sana çok zor gelecek ama hiç yapmadığın |
|
Aşkın Kölesi Olmak
(osman tatlı) 9 Ağustos 2010 |
İlişkiler |
| |
Aşk, aklın ve iradenin kontrolünde tutulacak bir duygudur. Eğitilmiş bir benlikte sevgiye dönüşür. Bu benlik insanın kendisiyle, insanlıkla ve doğayla bütünleşmesidir. Ben’in bir parçası olur. |
|
Soğuk Bayram
(osman tatlı) 2 Eylül 2011 |
Din |
| |
Buzulları eritip, özümüzde yatan cevherleri ortaya çıkarmasını dileme gafletinde bulunamayacağım çünkü cevherimiz bozulmaya yüz tutmuş bile…
Siz yine fazla şekeri yemeyin
|
|
Aşk ve Sevgi
(osman tatlı) 5 Şubat 2012 |
Sevgi ve Aşk |
| |
Aşk, sevgiye geçiş basamağıdır. Aşk, karşılık hislerin uyanışıdır. Beğenmedir. Hoşlanmadır. Aradığını sanmadır. Duyguların karşılıklı kıpırdamasıdır. Heyecandır. Hayal kurmadır. Paylaşımdır. İkili yaşama hazırlıktır. Aşk yoğunluğu böylece cinsleri bir araya getirmenin bir yoludur. Ama zamanla bu yoğunluk azalmaya başlar. Başlama nedeni birlikteliğin yaşanmasıyladır. Çünkü aşk uzakken hoş ve güzeldir. İstek uyandırır. Yaşama karşı soyut hisler taşır. Ama birliktelikle beraber aşk somuta dönüşür ve kaybolur. İşte aşkın soyuttan somuta geçişte kayıplara karşıması durumunda sevgi devreye girer. Böyle aşk vazifesini yerine getirerek, yerini kalıcı ve daim olan sevgiye bırakır. Artık birlikteliği her şeyiyle ayakta tutacak olan sevgidir. Aşk bir yere görülmeden sevgiyi oluşturan ve besleyen organdır.
|
|
Aşk ve Cinsellik
(osman tatlı) 9 Şubat 2012 |
Sevgi ve Aşk |
| |
Ve cinselliğin merkeze alındığı ilişkilerde buna aşk denilmeye başlandı. Üzülerek söylemek gerekirse aşkın yeni adı cinselliktir. Aşkın raflarda çürümeye yüz tuttuğu kitaplarda hapis edilerek, dizi ve filmlerle aşk cinselliktir rüzgarı kasırgalaştı. Böyle aşkın kutsallığı cinsellikle kirletildi. Diziler aşkı, cinselliği yaygınlaşması adına kullanması, zaten gençlerin olgunlaşmamış kişilik ve düşüncelerinde çok hızlı yer edindi. Etrafına bakanlar aşk altında cinselliğin reklamını görmesiyle, bunu yaşamak gerekliliği düşüncesi oluştu.
|
|
Cinsellik ve Din
(osman tatlı) 15 Şubat 2012 |
Sevgi ve Aşk |
| |
Modern insanın, yaşam merkezi cinsellik üzerine kurulduğundan ve dininde sınırsız ve ölçüsüz cinselliğe göz yummadığından ortada ciddi sorunların varlığı demek oluyor bu.
|
|
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir
(osman tatlı) 13 Mart 2012 |
Sevgi ve Aşk |
| |
Seksin amacı nedir? Az önce de söylediğimiz gibi bedensel bir gerilimi ortadan kaldırılması, bir boşalma. Boşalmayla rahatlama arasındaki bu karşılaştırma sonucu, en kesin farklılıklardan biri ortaya çıkmaktadır. Seks doygunluk, sevgi ise mutluluk arar.
|
|
Ruh Eşim
(osman tatlı) 18 Nisan 2012 |
Sevgi ve Aşk |
| |
Öpmenin ve öpülmenin ne olduğunun senden öğrenmenin hayaliyle yanıp tutuşuyordum. Ne bir özenti ne bir hevesle hareket ettim. Kendimi sana saklamanın mutluğunu tatmayı ve yaşamayı bekliyordum. |
|
Dershanelere Dikkat
(osman tatlı) 23 Nisan 2012 |
Toplum |
| |
Bu yazının amacı sadece dershaneye kayıt öncesi, dershaneye kayıt olmadan önce dikkat etmeniz gereken yönler hakkında bilgi vermektir. Dershanelerin içinde olan bitene değinmek değildir. Bu daha farklı ve derin bir konudur. Ayrıca karışıktır. Ve hoş olmayan şeylerle doludur. |
|
İslamda Kadına Kırbaç
(osman tatlı) 20 Mayıs 2012 |
Din |
| |
Dinden ve Kuran ayetinden uzak bir anlayış bu kadar mı kindar bir kaleme dönüşür. İnsan düşmanlığını bu kadar insafsızca ve saptırıcı hale dönüştürülmemelidir. İslam’ın kadına getirdiği haklar, batının kadının şeytan ya da hayvan olarak nitelediği dönemlerde kadının kurtuluşunu simgelemektedir. |
|
Merak
(osman tatlı) 20 Mayıs 2012 |
Toplum |
| |
düşünmek lazım bizim merakımız neyedir diye, eğer merak alanımızı tespit edersek, nasıl kişiliğe sahip olduğumuzu da ortaya çıkarmış olacağız. |
|
Kaygıya Giriş
(osman tatlı) 8 Haziran 2012 |
Toplum |
| |
Yukarda kısaca değinmeye çalıştığımız felsefenin kaygıya bakışında temelde varoluş ve din vurgusu ön plana çıkmaktadır. Sonuçta kaygı bireyde varlığını sürekli korumaktadır. Kaygı-insan özdeşliğini anlatan, ilk haliyle Hyginus tarafından kaleme alınan bir masalla bu bölümü sonlandıralım. |
|
İnsandaki Kaygı Örnekleri
(osman tatlı) 8 Haziran 2012 |
Toplum |
| |
İnsan hayatı gel git üzerine kurulu olduğuna göre insanı yaşam dengesini bozan görünen görünmeyen kaygıyı oluşturan ve korkuyla bütünleşen hayati örneklere geçebiliriz. |
|
Korku ve Kaygı Arasındaki Ayrım
(osman tatlı) 8 Haziran 2012 |
Toplum |
| |
Korku ve kaygı günlük hayatta sürekli birbirine karıştırılmaktadır. Her ne kadar günlük hayatta eş anlamlı olarak kullanılsa da eş anlamlı değildirler. Bunun nedeni iki kavram arasındaki farkın bilinmemesi ve benzer fiziksel göstergelerin olmasıdır. Heyecan, kalp atışları, terleme, mide kasılması, titreme, kas gerginliği gibi tepkiler fiziksel göstergeler arasındadı |
|
Annelerin Gölgesindeki Babalar
(osman tatlı) 19 Haziran 2012 |
İlişkiler |
| |
Annelerin gölgesinde kalan bir babalar günü daha geride kaldı. Nedendir annelere verilen değer babalardan esirgeniyor. Annelere dizilen methiyeler zerresi babalara yapılıyor. Babalara yetim muamelesi yapıldığımı düşünüyor. |
|
Türkiye ve Suriye
(osman tatlı) 27 Haziran 2012 |
Toplum |
| |
Erdoğan, itidalli yaklaşımı doğru olsa da, yarınlara yönelik savurduğu tehdit karşı taraftan sağduyu ile karşılanmasa ve Türkiye tekrar sınanmak istenirse ne olacaktır. Bence tartışmaya açılması gereken konu budur. Medyanın Erdoğan’ın konuşmasını analiz edip, Erdoğan ne demek istedi tartışmalarını bir kenara bırakıp, ya Suriye başka bir askeri eylemde bulunursa ne olur, ne gibi sonuçlar doğar, savaş olursa bizi neler bekliyor diye düşünmek ve hesaplar yapmak gerekir. En kötüyü düşünerek, hareket etmek gerekliliğini herkesin bilmesi gerekir. Yoksa bir konuşmada ne denmek istendi diye, analiz yapmanın çokta anlamı yok. |
|
Kürt Olmak
(osman tatlı) 27 Haziran 2012 |
Türkiye |
| |
Ortalığı karıştıranların, bilmesi gereken ve unutmaması gereken kötülüğü doğuran aslı astarı olmayan faşizan düşünce ve eylemlerin sonsuza kadar baki kalmayacağı ve bir gün bu zalimliğe ve zulme dur diyecek birilerinin varlığıdır. |
|
ve Bir Uçak Düşer
(osman tatlı) 27 Haziran 2012 |
Türkiye |
| |
Bir devlet kendi ayakları üzerinde kalmayı bilmelidir. Bu kervanla yalnız yürümekle olur. İran bu konuda örnek alınabilir. Dünyaya meydan okuyan İran saygı ve korkuyla karışık bir ilgi görmektedir. Suriye, Rusya, İsrail, Yunanistan tutumlarında rahatlarsa devletin defalarca düşünmesi gerekir. Üstün ve güçlü olmak neyle olmalıdır? |
|
Ramazan Şuuru
(osman tatlı) 17 Temmuz 2012 |
Din |
| |
Evet, ey yolcu! Durmak zor bilirim. Ama birazda Ramazanın sesine kulak ver. Bir şey kaybetmesin. Kaybettiklerinin yanında kazanacaklarının değeri hesap edilemez. |
|
Bilginin Köleleri
(osman tatlı) 20 Ağustos 2012 |
Yaşam |
| |
Görüldüğü gibi bilginin yanlış kişilerin eline geçtiği takdirde insanın zarar görmesi içten değildir. Öyleyse bilginin kölesi olmuşlara dikkat etmek ve önemsememek gerekiyor. Bilgi kölelerin en büyük acısı hesaba alınmamaktır. Bu acı onların yok oluşudur. |
|
Akıl ve Din
(osman tatlı) 20 Ocak 2013 |
Toplum |
| |
Aklın ilahlaşmasıyla, bilgi saltanatını ilan etmiş oldu. Bilgi demek güç olduğuna göre ne kadar çok şey biliyorsanız o kadar akıllı ve güçlüsün demek anlamına geldi. Bilginin insanı ukallaştırdığı, aksine insanı yabancılaşmaya sürüklediği görmezlikten gelindi. Bilginin insanı insanlıktan çıkardığı söylenseydi aklın ilahlığına sorgu kapısını açacaktır.
|
|
Arayışçının Durgunluk Dönemi
(osman tatlı) 20 Ocak 2013 |
Yaşam |
| |
İnsan, psikolojisi gereği hayatının hep tek düze olmasını yani hep iyi ve olumlu geçmesi hayali ve
beklentisi içindedir. İnsan genelde mutsuzluğu, stresi, bulanımı, sıkıntıları ve sorunları kendine
yakıştıramaz. Özellikle bunlarla mücadelle karşısında insanların yaşadığı yetersizlik duygusu, insanın
en zayıf ve acınacak halini ortaya çıkarır. Bu da insanın kendisine olan güvenini sarsarak, insanı
çaresiz duruma düşürür. Halbuki hayatın iki yönünü görmesi gereken insan, nedense hayata tek yönlü
bakmayı alışkanlık haline getirir. |
|
Postmodernizm ve Sinema
(osman tatlı) 20 Ocak 2013 |
Post-Modernizm |
| |
Modern olarak adlandırılan dönemin, kargaşa, umutsuzluk, iletişimsizlik ve güven bunalımı ile şiddetin egemen olduğu inançsızlığı yaratması, postmodernist döneminin habercisi olmuştur. Özellikle sinema, kargaşa, şiddet ve parçalanmışlığın aktarımında diğer sanatların önüne geçmiştir. |
|
Etö Gerçeği
(osman tatlı) 6 Ağustos 2013 |
Türkiye |
| |
Devlet kendi içindeki, devlet ve halk düşmanlarını temizlemiştir. Kararda bunu kanıtıdır. |
|
Etö ve Şamil Tayyar Show
(osman tatlı) 12 Ağustos 2013 |
Türkiye |
| |
Tayyar, 1 numaraya ulaşabilecek kadar gücü varken; Haberal’ı dışarıya salan hatırlı kişilere ulaşamıyor. 1 numara kadar hatırlı biri var mıdır acaba? |
|
Bir Yazarın Dünyası
(osman tatlı) 12 Ağustos 2013 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Ey okuyucu, borçlu olduğun yazarın kıymetini bil. Sahip çık. Eserlerini yaşat. Yazarı onurlandır. Yazara gereken değeri, önemi vermeyi ihmal etme. Onu ölüm tarihleriyle hatırlama, ya da fuarlarda göz göze gelmekle yetinme. Kalbine inebilmeyi beceren yazara saygıda kusur etme. Zamanında teşekkür et. Yazara, kendini hissettir. |
|
Eğitimde Korkaklığa Yer Yoktur
(osman tatlı) 24 Kasım 2013 |
Toplum |
| |
Abbas Güçlü, ilk açıklamalarına cemaate yakın olunca, başbakandan hemen tepki geldi. Peki Abbas güçlü, dik bir duruş sergilemesi gerekirken ne yaptı? Başbakanın elini öpeceğini söyledi. Korku hemen fikir değişikliğine yansıdı. Madem düşüncede haklsın neden değiştiriyorsun |
|
Üniversitede Dergi Çıkarmak
(osman tatlı) 30 Kasım 2013 |
Sanat |
| |
korkmamak gerektiğini öğrenirsiniz.
Baharla beraber, toprağa köksalan bitkiler gibi, sizde hayatta kök salmaya başlarsınız. Çünkü artık size ait bir şey vardır. Bu da dergi ve fikirdir. Ete kemiğe bürünmüş, önünüzde duran bir parçanız vardır. Siz gelişirsiniz, sizinle dergi gelişir, dergiyle hayatta dair söyleyecekleriniz yeşerir… |
|
Kitap Okumayın Kampanyası
(osman tatlı) 6 Aralık 2013 |
Yaşam |
| |
Gelin kendimizi de okumayanları da bu dertlerden kurtaralım ve okumama şenlikleri ve etkinlikleri düzenleyelim. |
|
Bilginin Kaypaklığı
(osman tatlı) 11 Aralık 2013 |
Yaşam |
| |
Bilgi, her zaman kaygan bir zemine sahipdir. Eğer güçlü bir duruşunuz yoksa, bilgi her zaman sizi kullanmaya, kendisinin esiri yapmaya çalışır. Egonuza hitap ederek, kendisini efendi ilan etmesi kolaylaşır. Erdemli, biri bilginin kölesi olmaz. Ve kendini bilgiye kullandırmaz. Zayıf karakterliler bilginin oyuncağı olur. |
|
Kitap Okumayın Kampanyası
(osman tatlı) 9 Ekim 2014 |
Toplum |
| |
Gelin kendimizi de okumayanları da bu dertlerden kurtaralım ve okumama şenlikleri ve etkinlikleri düzenleyelim.
|
|
Ayrılığın Hikmeti
(osman tatlı) 15 Ekim 2014 |
İlişkiler |
| |
Ayrılık: insanın kendisine, insanlara ve hayata dair duygularına ara vermesidir. Bu ara dönem, kişinin kendini sorgulaması ve kendini tekrar inşa etme sürecidir. Yoksa, hayata ve kendine karşı bir kopma ve küsme değildir. Hayatın inşasında, yanlış yapılanmanın önüne geçmek için bazen sorunların baş göstermesi gerekir ki yanlışlık ve hatalar fark edilebilsin. İşte bu yanlış ve hatalara insan ilişkilerinde dur demenin bir adı da ayrılıktır. |
|
Toplayıcı Vampirdir
(osman tatlı) 3 Aralık 2014 |
Yaşam |
| |
Tüketici oldukları için bilginin ya da düşüncenin gelişmesine katkıları olmaz. Özgün ve yaratıcı oldukları izlenimi verirler, ancak böyle olmadıkları da kolay kolay anlaşılmaz, fark edilmez. Diyalektikleriyle kendilerini çok iyi kamufle ederler.
|
|
Tanımak Üzerine
(osman tatlı) 12 Şubat 2015 |
İlişkiler |
| |
Peki, yanlış tanıdığınızı doğru tanıyorum diye kendinize inandırmanız ya da düşünmenizi nasıl yorumlamak gerekiyor. Yani tanıyorum diye, değer verdiğimiz ya da değer vermediğimiz insana yaptığımız yakıştırmalar bir zulüm çeşidi değil midir? Değer verdiğimiz insanın zamanla değersizleşmesi, değersiz dediğimiz insanın zamanla değerli hala gelmesini nasıl açıklayabiliriz?
|
|
Yazarlık ve Para
(osman tatlı) 23 Şubat 2015 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Yazarlık ve para birbirini pek sevmezler. Birbirine zıttırlar. Bir araya gelemezler mi gelirler. Bir alanda uzmanlaşmak ve söz sahibi olmak çok kazançta getirebilir. Hemen olmaz bu. Uzmanlaştığında eline kimse su dökmediği zaman çok paralar kazanabilirsin. |
|
Hazırlık Aşaması: Ben Yazar Olabilir Miyim?
(osman tatlı) 26 Şubat 2015 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Yazarlık yolunda sen yazar olamasın diye, baykuş gibi ötenlere mesafeli dur, onlar öttükçe senin bir parçan sürekli huzursuz olacaktır. Umudun kırılma durumuyla karşı karşıya gelecektir. Dediğim gibi ya kulaklarını tıka ya da onlardan uzak dur. Uzak duramıyorsan kulaklarını tıkaman en iyisidir |
|
Bir Yazar Adayında Olması Gereken Özellikler
(osman tatlı) 29 Mart 2015 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Ey aday! İnanç sadece istek ve arzulardan oluşmaz; inanç eylem işidir. Eylem yoksa inanç da yok demektir. O zaman yazarlığın bedelini göze almak için harekete geçmelisin. Yüreğindeki korkunun tortularını parçala ve engelleri tek tek aşmaya başla. |
|
Yazarlık Yolunda Ara Söz
(osman tatlı) 29 Mart 2015 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Ey aday! Yazarlık yolunda mecnun ol ki, seni yolundan alıkoymaya kimsenin gücü yetmesin. Mecnun ol ki benliğin yazarlığınla bütünleşsin ve seni sen yapsın. Mecnun ol ki ebedi olanın peşinde koşacak inancı elde edebilesin. Mecnun ol ki kopyalar ve gelip geçici olanlar senin gözünü boyamasın, gönlünü çelmesin. Mecnun ol ki yoluna çıkan bütün engelleri aşman kolaylaşsın. Mecnun ol ki yüreğin sana rehberlik etsin. |
|
Yazar Konuları Nereden Alır
(osman tatlı) 29 Mart 2015 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Ey simurg! Okuyucu etkilendiği ve kendisini bütünleştirdiği yazılarda hep yazarın kendisini arar ve yazarın kendi yaşadıklarını kaleme aldığını düşünür. Yazara bunu nasıl yazdınız? Başınıza geçenleri mi yazdınız? Kimden etkilendiniz gibi sorular sorup dururlar. Özellikle yalnızlık, aşk, sevgi ve ilişkiler üzerine yazılan deneme ve roman türlerinde yazan yazarlara sorulur. |
|
Aşk Yolculuğu
(osman tatlı) 20 Temmuz 2018 |
İlişkiler |
| |
Sessiz gelen aşk, yumurtlayan tavuk gibi ortalığı ayağa kaldırır. Aşk zayıf karakterde kendi havasını atmasını sever. Alay eder. Uykusuz bırakır. Gündüzü ve geceyi alt üst eder. Aşkı heyecan dalgasıyla kişinin dünyaya bakışını ve yaşam biçimini parçalar. Atom etkisi yapar.
Aşk hiçbir zaman geldiği gibi durmaz. Zamanla sıradanlaşır. Heyecanı kaybolur. Etkisi azalır. Bütün bunlar gitme sinyalidir. Her benliğin yaşaması gerektiği için herkesi ziyaret eder. Bizi de herkesi ziyaret ettiği gibi ziyaret etmiştir. Ama geride bıraktıkları önemlidir. gelişi ve gidişi doğal bir süreçtir. Aşktan nereye ne kaldığı aşktan ne anladığımızdır. Üzücü olan ise aşkın gidişiyle geride normal hayata dönüşümüzdür. |
|
Yazar Kimliği
(osman tatlı) 5 Ocak 2020 |
Yazarlar ve Şairler |
| |
Egolu yazarlar süslü cümlelerle halkla alay edercesine prim yapar. Leşe konan akbabalar gibi kavgaya tutuşurlar. Daha çok hangisi halkın gözünü oyacak diye. |
|
|
Çelişkilerle hayatı tüketiyoruz. Zamanın pençesinde kıvranıyor, önümüzdeki kapıları zorlama gereği duymuyoruz. Zamanın bilinçsiz kullanımı, yitirdiklerimizi çok sonraları fark etmemize neden oluyor. Elimizdeki imkan ve fırsatları kaybetme noktasına gelince son çırpınışların bizi kurtaracağını sanıyoruz. Bir türlü bugün beyaz dediğimize yarında beyaz diyemiyoruz. Nesnelere bakışımızdaki bu çelişkili durum, arzu ve tutkuların esiri olduğumuzun ve kendimizi aşamadığımızın en önemli göstergesidir . Arzu ve tutkuların değişkenliği, bizim, hayatımızı üzerine bina ettiğimiz zemini kayganlaştırıyor ve bizi ha bire yer değiştirmek zorunda bırakıyor. Göçebeler gibi, düşünceler ve arayışlar da sürekli yer değiştiriyor, bir türlü içimizdeki isimsizi doyuramıyoruz. Cazibelerin ve değişkenlerin peşine takılıp gidiyoruz. Tutarlı bir tavır sergileyemiyoruz. Bu tutarsızlıklarla günü yaşayamadığımız gibi yarınlar için de yatırım yapamıyoruz. Gündelik hayatın girdabına kendimizi bırakmışız, bu girdaptan kurtulmak yerine oturmuş, eli kolu bağlı, hayattan ve insandan şikayetçi olma psikolojisi oluşturuyoruz. Hayatına müdahale edemeyen, kendini oluşturamamış pasif konumdaki insan hayatı anlamsız şekilde tüketmeye mahkumdur. Bir yerde şikayet etme hakkı yoktur. Sütün içine düşen iki sinek belli bir süre çırpındıktan sonra, güçleri tükenme noktasına gelir. Biri, artık çırpınmanın anlamasız olduğunu, sonuçta öleceklerini, boş yere çırpınmanın faydasız olduğunu söyler ve kendini süt kabının derinliklerine bırakır. Diğeri ise, ölünceye kadar uğraşmak gerektiğini düşünerek, çırpınmaya devam eder. Bu çırpınmalar sonucunda sütün yüzeyinde yağ tabakası oluşturur ve kurtulur...Ve hayat, mücadele etmezsek, emek vermezsek, gözyaşı dökmezsek, yorulmazsak, bize gülen tarafını göstermeyecektir. Bunun aksi mutluluk değil, hayattan bıkmışlık ve monotonluktur, doyumsuzluktur...
|
|