..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Şevket Başıbüyük




26 Ocak 2011
Şimdi de Fatih Sultan!..  
Şevket Başıbüyük
Dün, “Muhteşem Yüzyıl” dizisiyle Kanuni Sultan Süleyman’dı, şimdi de Fatih Sultan… Kim bilir sırada daha kimler ve neler var? Şimdiden büyük tartışmaların sinyalini veren bu kitap henüz çıkmamış ancak anlaşılan o ki; birileri bizden bizim Fatih’i de çalmak istiyor, sanat adı altında, birçok değerlerimizi çaldıkları gibi…


:BCFJ:
Şimdi de Fatih Sultan!...

Dün “Muhteşem Yüzyıl” dizisiyle Kanuni Sultan Süleyman’dı, şimdi de Fatih Sultan…
Kim bilir sırada daha kimler ve neler var?
Malumunuz olduğu üzre; “Muhteşem Yüzyıl” dizisiyle Kanuni Sultan Süleyman’a yapılan hakaretler, sözlü ve yazılı taarruzlar bitmeden, -anlaşılan o ki; sırada Fatih Sultan Mehmed var…
Lakin Fatih’e dizi filmle değil, kitapla vurulacağı bekleniliyor ve ilk sinyallerini verdiler…
Haberi, Milliyet Gazetesi’nde; Miraç Zeynep Özkartal’ın röportajından aldık.
50 yıldır Türkiye’de yaşayan Amerikalı üniversite hocası John Freely, Fatih Sultan Mehmed’i anlatan bir kitap çıkartmış…
Freely fizik profesörü imiş ve aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi’nde fizik tarihi dersleri veriyormuş…
Bu güne kadar Osmanlı tarihi üzerinde de 50 kitap yazmış…
Ayrıca, “Sabetay Sevi’den tutun da Cem Sultan’a kadar bu toprakların netameli konularını, portrelerini araştırıp” yazmış biri…
Buraya kadar normal…
John Freely’in “…Çok daha ilginç, politik ve önemli biri” olarak gördüğü Fatih Sultan Mehmed portresini kaleme alması da normal…
Anormal olan, (kitap henüz piyasaya çıkmadığı için daha okumadım…) ama anlaşılan o ki; “Muhteşem Yüzyıl” dizisiyle, Kanuni Sultan Süleyman’na yapılan taarruzun aynısı, bu kez kitapla da Fatih Sultan Mehmed’i karalayacaklardır…
Nerden mi anladım; Miraç Zeynep Özkartal’ın Milliyetteki röportajından…
Fatih Sultan Mehmed’in biyografisini “Büyük Türk” adıyla kaleme alan John Freely; Fatih’e güya büyük hayranlığını anlatarak, O’na “NeMüslüman ne de Hıristiyan’dı” demiş…
Haydaaa!…
“Seremoni seven bir padişah değil”miş.
“St. Pietro Kilisesi’ne genelde yalnız gidiyor” muş…
“Sultan Süleyman gibi kalabalıklarla dolaşmıyor” muş…
Söylediğim gibi, John Freely’in kitabı henüz çıkmadı piyasaya ancak anlaşılan o ki; tartışma programcılarına, eğlenceli yeni bir gündem çıktı….
“Fatih, Müslüman mı, Hıristiyan mı?”
85 Yaşındaki John Freely’e göre Fatih Sultan Mehmed, muhteşem bir savaşçı, olağanüstü bir entelektüelin birleşimi, öğrenme aşkı ile yaşayan gerçek bir Rönesans adamı.
“Büyük İskender’e benzer bir kişilik!...”
Haydaaa!…
Bir tek "Büyük İskender"e benzetilmesi eksikti….
Şimdiden büyük tartışmaların sinyalini veren bu kitap henüz çıkmamış ancak anlaşılan o ki; birileri bizden bizim Fatih’i de çalmak istiyor. Sanat adı altında, birçok değerlerimizi çaldıkları gibi…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Ötesiz İnsanlar"
Hayırsız Evlat
"Muhteşem Yüzyıl"
"Hür Adam"

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
At Sineği
"Ben Yoruldum Hayat"
"Keno Ölmüş Duydunuz Mu?"
Kentlinin Otobüse Binme Kuralları
Oruç ve İbadetlerimiz
Adıyaman Gelişiyor
Bitkisel İlaç Satan Şarlatanlar…
Duy Beni!…
"Orduzu Gecesi"
Canı Çıkasıcalar…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.