..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Hulki Can Duru




7 Şubat 2016
Yeni (!) Anayasayı Kimler İstiyor?  
"Türkiye Cumhuriyeti Çökerken..." Vural Savaş

Hulki Can Duru


Türkiye ve Türk ulusunun Anayasa ile bir sorunu yoktur. Ancak, siyasal partilerin ve bir çok siyasetçinin bu bağlamda çok ciddi sorunları vardır. İşte sorunsal aslında o partilerin ve o kişilerin kendilerini kurtarma ve aklama çabalarıdır.


:BDGH:
Sèvres Barış (!) Antlaşmasının mimarları emperyalist güçler istiyor mu? İstiyor !
Lozan’ı çöpe atma hevesinde olan bölücüler istiyor mu? İstiyor !
Avrupa Birliği istiyor mu? İstiyor !
ABD istiyor mu? İstiyor!
Gericiler istiyor mu? İstiyor !
Şeriatçılar, cemaatçiler istiyor mu? İstiyor !
Terör örgütleri istiyor mu? İstiyor !
Teröre destek verenler istiyor mu? İstiyor !

O halde bu işte bir bit yeniği yok mu millet? Türk ulusunu bir ümmete dönüştürecek olan, emperyalistlerin, gericilerin, bölücülerin, teröristlerin istediği gibi bir Anayasa için düğmeye basıldı.
Büyük bir hız ve kararlılıkla yürütülen İslamlaştırma politikası ile Sünni Müslümanlık tek yerel ve milli değer topluma dayatıldı. Osmanlı İmparatorluğu'nun küllerinden laik bir Cumhuriyet kuran Atatürk'ün devrimci ruhu artık bu ülkede yok !

Ve sonunda Türkiye Cumhuriyeti’ne son ölümcül darbeyi vurmanın zamanı gelmiş bulunuyor: Türk Milleti/Türk Ulusu kavramı Anayasa’dan kaldırılacak; özerklik, öz yönetim, yerel yönetim veya benzeri uygulamalarla federatif bir yapılanmaya gidilecek; başkanlık veya yarı başkanlık düzeneği ile Osmanlı eyalet yönetimine ve padişahlığa tornistan geri dönüş olacak . Tüm bunlar zaten Sevres Antlaşmasında görülmüştü.

İmdi, mevcut anayasanın %70e yakını zaten defalarca değiştirilmiş olduğundan ona artık “Darbe Anayasası” demek mümkün değildir: Mevcut anayasa çoktan sivilleşmiş ve topluma mal olmuştur. Bu anayasa daha özgürlükçü, daha devrimci, Atatürk ilkelerine çok daha uyumlu bir hale getirilebilir kuşkusuz. Ama yapılmak isenen bu değil, bunun tam tersidir. Amaç başkadır. 2023 ve 2071’in misyon ve vizyonu karşı devrimi Türk halkına yutturmakır.

Öte yandan, sanki demokrasi, başkanlık sistemi, federasyon ithal ürün değilmiş gibi “bugüne kadar hep ithal ürünlerle yönetildik, yerli ve milli bir anayasa yapalım” demek milletle dalga geçmek olup hiçbir bir mantığı yoktur. Asıl hedef Anayasa’daki Türk sözünü yok sayarak herkesin Osmanlı’daki gibi ulus bilincinden yoksun, dine endeksli bir kavim, tebaa haline dönüştürülmesidir. Bu durumda herkes kendi dinine, inancına göre sınıflandırılacak, her dinsel grup, cemaat ve tarikat kendine özgü şeriatı uygulayabilecek, akraba evlilikleri, çok eşlilik, küçük kızlar ile evlilik ve başka bir çok ahlaksızlık serbest bırakılacak, yasalara göre artık suç sayılmayacak! Kızların ve kadınların asli görevi gebe kalıp bol bol çocuk doğurmak ve onlara bakmak olacaktır.

Türkiye ve Türk ulusunun Anayasa ile bir sorunu yoktur. Ancak, siyasal partilerin ve bir çok siyasetçinin bu bağlamda çok ciddi sorunları vardır. İşte sorunsal aslında o partilerin ve o kişilerin kendilerini kurtarma ve aklama çabalarıdır. Çünkü mevcut Anayasa’ya göre yaptıkları pek çok şey anayasa ihlali, yasalara göre suç ve er veya geç Yüce Divan’da yargılanmayı gerektiriyor.. Böylece tüm yolsuzluklar, hırsızlıklar, karanlık işler, vs bu şekilde silinmiş olacak ve aklanacaklar! Miyadını dolduranın kimler olduğu ortadadır. Onun için mevcut Anayasayı mümkün olduğu kadar yerin dibine batırıp tamamen yok etmek istiyorlar. Böylece iktidara geldiklerinden beri yapmış oldukları tüm yasa dışı işlere “Yeni Anayasa” kılıfını geçirecekler, iktidarlar değişse bile asla yargılanmayacaklar!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: 24 anayasası
Gönderen: Ahmet Odabaş / , Türkiye
7 Şubat 2016
1924 anayasası yeter de artar bile...anayasa sorunu yok




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politika kümesinde bulunan diğer yazıları...
Siyon Protokollarının Kökeni (İkinci Bölüm)
Siyon Protokollarının Kökeni (Birinci Bölüm)
Korku, Kötülük ve Terör Çağı
Bm Güvenlik Konseyi İsrail'i Kınamamıştır!

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çağdaş Gagavuz Şiiri
Mevlana'nın Tesettür ve Kadınların Örtünmesine Bakışı
Yahudi, Hristiyan ve İslam Teolojisinde Şeytan ve Şeytanlar (1. Ci Bölüm)
İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (2. Bölüm)
Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlıkta Kutsal Savaş ve Ganimetler
Yahudi - Hristiyan ve İslam Teolojisinde Cincilik ve Cinlere İnanış
Omega Melancholia (Omo) Sendromu
İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (1. Bölüm)
Yahudi Soykırımı Gerçek mi, Abartı mı? (3. Bölüm)
İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (3. Bölüm)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.