Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Hatta bu bağlamda gusül ve ölü yıkama yöntemlerinin mahremiyeti ve fazileti, pamuk tıkama teknikleri, cenaze defin hizmetleri, cenaze nakil prosedürleri, kabir azabından korunma yollarını ilmi ve İslami yönden öğretecek İslam Gömü ve Mezarlıklar Anabilim Dalı Fakültelerinin açılması da yerinde olacaktır! Çevre ve Şehircilik Bakanlığının bu yeni yatırım hamlesiyle iş ve istihdam kapısı açılacağı, işsizliğin önleneceği, mezar fiyatlarının düşeceği, dar gelirli vatandaşlarla kampanya ile taksit ve faizsiz krediyle mezar edinebilme olanağı sağlanacağı umuluyor. Böylece bundan böyle artık kimse mezarsız kalmayacak, herkese iş, aş ve mezar sağlanmış olacak ! İmdi, 1935 yılında kurulmuş, 380.847 m2lik araziye sahip İstanbul Zincirlikuyu Mezarlığı, dünyanın sayılı büyük mezarlıklarından biridir. O tarihte yerleşim merkezi dışında kurulmasına rağmen kentin büyümesiyle apartmanların ve gökdelenlerin ortasında sıkışıp kalmıştır. Bir çok ünlü iş adamı ve sanatçının bulunduğu bu mezarlıkta yer olmayıp tamamen dolmuş durumdadır. Emlakçıların ve rantiyelerin ağzının suyunu akıtan bu değerli arazide dev gökdelenlerin olmaması ne kadar acı değil mi? Peygamber ve mehdiliğini ilan etmeye ramak kalmış CHP başkanı Kılıçdaroğlu “ İstanbul’u da yıkacağız, hiç endişeniz olmasın” demedi mi? O halde tamam işte: AKP ile kolkola, tez fetva çıka, emir verile, Zincirlikuyu Mezarlığı yıkıla, kent dışına taşına, yerine gökdelenler dikile ! Şaka bir yana... Dramatik ve hazin olan acı gerçek şu ki: Anlaşılan Türkiye’de ölümler artacak, ölüm tacirliği ve mezarcılık en kârlı mesleklerden biri olacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |