Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Sabahın ilk ışıklarından beri milyonlarca saniye geçmiş, rüzgar dinmiş, hava kararmış ve artık güneş batmak üzereydi. Kelebek ertesi günü, doğacak yeni şafağı göremeyecekti. Onlar için zaten gelecek gün de yoktu. Milyonlarca saniye yaşamak çok uzun bir süreydi. Ama öyle dolu yaşanmıştı ki, o son gün, tırtıl olarak yaşadıkları süreden çok daha ivmeli ve coşku doluydu. Doluluk sevgi seli, taşkın su demekti. Doluluğun yüzbin örtük, yüzbin de çokgen gözcüğü vardı. Gözcüklerden biri bile açılsa zaman yavaşlıyordu bükünsüz. İşte o son gün, bileşik petek gözler teker teker açıldıkça zaman yavaşladı, yavaşladı… duracak gibi oldu. Kırmızı sırtlı uçuç böcekleri, kız böcekleri öbeğinden uzak bir konumda, cepkenlerine sarmalanmış uyukluyor, kutikulaya güvenip yağmura aldırmıyorlardı. O sırada her iki kelebek pul kanatların saydam yorgunluğuyla ıslak toprağa düşüyordu. Kelebeklerin ayakları kınlı, gözleri pıtrak noktalıdır. Bilmiyor muydun? Titreşimli incecik ayaklar çiçek sorgucu ve çiğ damlasının salgıladığı tat ve kokuyu bulur, uzantıları düğümler, hücresiz rüzgarın hızını önceden bilir. Arı sevgi salgılandıkça, bükünsüz zaman gitgide yavaşlar. Öyleyse, sevgi son doluluğa ulaşınca, zaman duracaktır evrende. Kelebekler buna inanıyordu. Buradan yola çıkarak rüzgarların neden sonsuz ve ölümsüz olduğunu anladılar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |