..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




10 Ağustos 2020
Kaşınıyorum da Gelir mi ki  
Ahmet Zeytinci
- Elin kaşınıyorsa para gelecek Abi - Deme be yahu gelir mi ki sahiden? - Gelmez mi Abi gelmez mi tecrübelerle sabittir bu. - Yani senin başına geldi demek ki? - Benim başıma gelmese de arkadaşlardan eş den dosttan biliyorum. - Bakalım göreceğiz.


:ADCF:
Güzelim Ramazanı yolcu ettik, bir daha ki Ramazana kadar bakalım kim öle kim kala? Ramazan ayında insanlar daha çok gıda alış verişi yapıyorlar, haliyle üst baş biraz ikinci plana atılıyor. Bende de aynen öyle oldu, paraları döktük boğazımıza... Bayramda da torundu torbaydı derken paralar suyunu çekti...



Bir kaç gündür elim kaşınıyor. İsmail'in yanında başladım elimi kaşımaya... Kaşınıyor da kaşınıyor, ama nasıl kaşınma, dur durak bilmiyor... İsmail bu hemen lafa dalar kıyısından köşesinden...



- Elin kaşınıyorsa para gelecek Abi
- Deme be yahu gelir mi ki sahiden?
- Gelmez mi Abi gelmez mi tecrübelerle sabittir bu.
- Yani senin başına geldi demek ki?
- Benim başıma gelmese de arkadaşlardan eş den dosttan biliyorum.
- Bakalım göreceğiz.
- Sağ elin kaşınırsa para gelir, sol elin kaşınırsa para çıkar senden.
- Haaaa! Anladım illa gelecek diye bir şey yok diyorsun yani...
- Evet, evet sol elin kaşınırsa para çıkar senden unut parayı...
- Hadi tut ki ikisi birden kaşındı İsmail?
- Vallahi ne bileyim, o zaman da hangi elin daha fazla kaşınıyor ise ona göre ya çıkar ya girer paracıklar cebine...
- Sol elim kaşınırsa ben de kaşımam arkadaş...
- Kaşımazsan belki de bir şey olmaz...



Ayrılırım oradan. Kahveye girerim.

Hatır hutur hatır hutur... (Kaşıntı sesleri)

Yan Masada oturan Müçteba Amca kaşındığı mı görür...



- Ne oldu oğlum bitlendin mi uyuz mu oldun?
- Yok amcacım ya deminden beri elim kaşınır durur. Önüne geçemiyorum.
- Kaşı kaşı, elini kaşımaktan bir şey olmaz. Yeter ki sırtını kaşımasınlar birileri..
- Yok amca evelAllah sırtımızı da kimselere kaşıtmayız öyle kolay kolay...
- Sağ elin kaşınıyorsa...
- Biliyorum amca biliyorum para gelirmiş
- Para da gelir, döviz de gelir oğlum. Zaten döviz de para...
- Ne kadar gelir ki acaba?
- Az kaşınırsa yüz bini geçmez, çok kaşınırsa milyonu bile geçer.
- Deme be Amca?
- Dedim bile dedim bile...
- Hızlı kaşırsan dolar yavaş kaşırsan yuro da gelir derler...
- Vallahi mi?
- Yok be oğlum yok, kafa yapıyorum seninle...
- İki dakika da makaraya sardın, kafa yaptın be Müçteba Amca benimle, aşk olsun sana...



Simitçi İrfan girer kahveden içeriye...



- İrfan ver bakalım oradan bir simit de çay ile götüreyim...
- Buyur Abi... Bir lira yirmi beş kuruş...
- Zam mı geldi İrfan simide bir liraydı bayramdan önce...
- Her şey pahallılaştı Abi simit de durur mu?
- Doğru durmaz...
- Elim kaşınıyor deminden beri İrfan para gelecek para, para geldi mi senin bütün simitlerini alıp herkese beleş dağıtacağım...
- Sen dağıtmışsın Abi zaten...
- Yok bir şey dağıtmadım daha para gelsin de inşallah elimin kaşıntısı geçmez.
- Geçerse de zorla kaşı Abi inat et kaşı illa ki para da duyar senin kaşıntı seslerini...
- Başkasına kaşıtsam daha fazla mı gelir para?
- Yok yok kendi kaşıntını kendin yap...
- Öyle mi diyorsun?
- Öyledir mutlaka başkasına kaşıttın mı bakarsın para çıkar senden...



Çaycı Himmet Ağabey peştemal omuzunda ocağın başındadır...



- Tazeleyeyim mi çayını?
- Tazele Himmet Ağabeyim tazele.
- Hangi elin daha çok kaşınıyor ise çayı da o elinle içmelisin.
- Yapma be Abi, ne oluyor öyle olunca?
- Sağ elin kaşınırsa para gelecek ya sana, o zaman da kahvede ki bütün çayları ısmarlarsın ben de bayram yaparım sayende...
- Ne demek Abim tabi ki...



Bazı zamanda olur olmaz yerde ayağımın altı kaşınıyor. Toplum içinde de oldu mu insan çok zor bir duruma düşüyor haliyle... Elinizi kaşıyabiliyorsunuzda ayakları kaşımak hayli zor...



- Abi bazen de ayaklarım kaşınıyor o ne ola ki?
- O zaman da sağ ayağın kaşınırsa yola gidersin, sol ayağın kaşınırsa da sana uzak diyarlardan birileri gelir mutlaka...
- Hiç kaçarı yok diyorsun yani bu işin. Bu da mı tecrübeler ile sabit.
- Olmaz mı olmaz mı... Geçenlerde benim bir sol ayağım kaşındı, peşine de sağ ayağım kaşındı... Önce hiç hesapta yokken kızı istemeye geldiler... Sonra da kızı alıp götürdüler... İşte böyleyken böyle oldu aynen...
- Vay be hakikaten doğru demek ki bu sol el sağ el, sol ayak sağ ayak meselesi...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Gece Kuşu
Sam Amca Hayırsız Yeğenine Neden Yahu Diyemiyor
Kitaplarımı Ararken
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Böyle İdam Görülmedi
Patlıcan Oturtma
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.