..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Kâmuran Esen




18 Temmuz 2006
Yaşlılığın Belirtileri  
Kadınlara özeldir.

Kâmuran Esen


Yorgunluk belirtisi mi, yoksa yaşlılık mı?


:BIDA:
Aşağıdaki belirtilerin birçoğu sizde de mevcutsa, artık yaşlanmaya başladınız demektir:

* Televizyonu, cep telefonuyla kumanda etmeye kalkışıyorsanız. Kanal değişmeyince de, ``Yine mi kilitlendi bu mereeeeeet!`` diye bas bas bağırıyorsanız.

* Cep telefonunuz çaldığında, tv kumandasını kulağınıza götürüp ses alamayınca, ``Tüh! Kapandı.`` diye üzülüyorsanız.

* Gözlüğünüzün gözünüzde olduğunu unutup, fellik fellik gözlük arıyorsanız Ayrıca bu arada, burnunuzdan kayan gözlüğünüzü, şöyle bir el hareketiyle düzeltiyorsanız.

* Konuşmalarınıza ikide bir ``bizim zamanımızda`` diyerek başlıyorsanız.

* Alış veriş yaparken beş lira yerine elli lira veriyorsanız.

* Gençlerin konuşma biçimlerinden, giyim tarzlarından rahatsız oluyorsanız. Bazı kızlara oğlum, erkeklere ise kızım diye hitabediyorsanız.

* Bakkaldan alış veriş yaptığınızda; paranızın üstünü alırken, bakkala verdiğiniz parayı da almaya kalkışıyorsanız.

* Çay kaşıklarını çöp kutusuna, buruşturduğunuz kâğıtları da bulaşık makinesine atıyorsanız.Yani, çöp kutusunun yanında duran koca bulaşık makinesini çöp kutusu sanıyorsanız.

* Ütü yaparken elektrikler kesildiğinde; ``Eh! N`apalım!...Ben de toz süpürürüm.`` deyip, süpürgeyi prize takıyorsanız. Hatta ve hatta süpürge çalışmayınca ,``Yine ne mi bozuldu bu meret!`` diye söyleniyorsanız.

* Herhangi bir şey almak için yerinizden kalktığınızda, ne amaçla kalktığınızı unutup; amaçsız amaçsız dönüp duruyorsanız.

* Telefonun sesini kapı ziliyle karıştırıyorsanız.

* İkide bir cüzdanınızı, cep telefonunuzu veya ne bileyim evinizin anahtarını kaybediyorsanız.Ve onları; bazen buzdolabında, bazen de kaşık çekmecesinde buluyorsanız.

* Geceliğinizin, nasıl olup da ayakkabılıktan çıktığına bir türlü anlam veremiyorsanız.

* Telefon ettiğiniz kişi size karşıdan ``alo`` dediği anda , kimi aradığınızı unutuyorsanız. ``Ay ben kimi aramıştım?`` diye telaşlanıp, daha sonra ve Allah`a şükürler olsun ki sesinden tanıyıp rahatlıyorsanız.

* Sık sık tv`de ismini duyduğunuz hortumcularla, milletvekillerinin - bakanların isimlerini karıştırıyorsanız.

* İzlediğiniz filmde yağmur yağdığını görüp; ``Tüh!Çamaşırlar ıslandı.`` diye balkona koşuyorsanız.

* Bir gün önce pazardan aldığınız dolma biberlerini doldurmak için sabahın köründe kalkıp, dolma içi hazırlıyor ve biberleri buzdolabında bir türlü bulamıyorsanız...Daha da ötesi; aradığınız biberleri dün değil, taaa bir önceki hafta aldığınızı ve onlardan leziz dolma yaptığınızı, üstelik dolmanın tadının günlerce damağınızda kaldığını çok geç hatırlıyorsanız.

* Aynı konuşmayı belli aralıklarla tekrar edip, çevrenizdekileri sinir ediyorsanız.

* Vücudunuzdaki ve özellikle yüzünüzdeki yaşlılık belirtilerini fark etmediğiniz halde,
akranlarınızın artık yaşlanmaya başladığını fark edip, onlar için salakça( Lütfen af buyurunuz.) üzülüyorsanız.

* Pazarda, birçok satıcının size ``teyzecim, annecim`` demesinden artık hiç rahatsız olmuyorsanız.

* Çocukların sevinç çığlıklarından, neşesinden, şamatasından rahatsız oluyorsanız.

* Yemeğe, tuz yerine şeker koyuyorsanız. Kabartma tozu koymayı unuttuğunuz kekiniz kabarmadığında; ``Yine bana eksik tarif verdi,`` deyip, arkadaşınızı suçluyorsanız.

* Çayınıza yanlışlıkla iki-üç kez şeker atıyor, az şekerli diye habire şekersiz kahve pişiriyorsanız.

* Evden çıkan komşunuzun nereye gittiğini merak ediyor, gözden kayboluncaya kadar arkasından bakıyorsanız.

* Son zamanlarda sık sık yemek yakıyor; yanık kokusu burnunuza geldiğinde, ``Bizim komşulardan biri yine yemek yakıyor,`` diyebiliyorsanız. Mutfağınızı şöyle bir kontrol etmeyi, hiç ama hiç akıl edemiyorsanız.

* Yemeği ocakta unutup, şehir dışına çıkıyorsanız. Ancak üç - beş saat sonra hatırlayıp; itfaiye yerine, yanan ocağı kapatması için en yakın komşunuza telefon ediyorsanız.

* Saate bakmak yerine, takvime bakıyorsanız.

* Sokak kapısını açmayı unutup, kapalı kapıdan dışarı çıkmak için uğraşıyor ve başınızı yaralıyorsanız.

* Başkasının evinde gördüğünüz bir eşyayı, kendi evinizde arıyorsanız. Bununla kalmayıp; ``Allahallah! Nerde bu meret, az önce buradaydı.`` diye söyleniyorsanız.

* Taze fasülye pişirdiğiniz bir günde, fasülye pişirdiğinizi unutup ayrıca bir de barbunya pişiriyorsanız.

* Konuklar için pişirdiğiniz yemeklerin bir kısmını, onlara ikram etmeyi unutuyorsanız. Ve sonra,`` Bu kadarcık yemek yapmak mı beni bu kadar yordu?`` diye şaşırıyorsanız.

* Oğlunuza kızınızın, kızınıza oğlunuzun adıyla hitap ediyorsanız.

* Klozetin kapağını kaldırmadan .işinizi yapmaya çalışıyorsanız.

Eğer bunların hiçbirini yapmıyorsanız, hiç sevinmeyin. Bir gün gelecek, siz de yapacaksınız. Üzgünüm!...Peki ya erkekler mi?Dünya bir günlük değil ya, gün gelir onu da yazarız.

05 / 06 / 2006 - Mudurnu

Kâmuran ESEN


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Harikasın her zamanki gibi!
Gönderen: İlke ERSOY KIBRISCIKLI / İstanbul/Türkiye
19 Temmuz 2006
Kamuran Abla, her zamanki gibi muhteşemsin. Çok güldüm yazdıklarını okurken... Kalemine sağlık hocam. Sevgilerimle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Her Ayın 28'i ve Kayınvalidem
Üşüyen Ve Ağrıyan Sol Ayağım
Fatma Nine'nin Mektubu
İzedebiyat Hastalığı, Teşhis ve Tedavisi - Yeni Düzenleme
Evli Bayanlara Öğütler
Mudurnulu Fatma Nine Jimnastiğe Gidiyor
Kayınvalidem Bir Ömür - 4
Ya Bakan Olucam Ya Başbakan / Mizah
Sinir Olduğum Tipler - 1

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.