..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > kemal pismisoglu




26 Ocak 2007
Sevişme Sesi  
obez dünyanın zayıflamış duyarlılığı

kemal pismisoglu


“ben çocukken anne ve babamın sevişme seslerini dinleyerek uyurdum. Zamanla annem ve babam arasındaki sevgi bitti. Ondan sonra, onların kavga seslerini dinleyerek uyur oldum.”


:BHEC:
Çadırda yaşamakla apartmanda yaşamak arasındaki en büyük fark; çadırların duvarlarının ince, apartman dairelerin duvarları ise kalın oluşudur.
Apartman dairelerinde, odaları ayıran duvarlar öylesine kalındır ki, bir odanın içinde yaşananların sesi, yan odadakilere ulaşamaz. Bu ayrışmışlığın ve yabancılığın göstergesidir. Farklı evdeki yaşamlara olan yabancılığımızı boş verin, aynı evin içindeki farklı hayatlarımızın, simgesidir kalın duvarlarımız.
Bir Kızılderili’nin anılarını okurken, şöyle bir satırla karşılaşmıştım.
“ben çocukken anne ve babamın sevişme seslerini dinleyerek uyurdum. Zamanla annem ve babam arasındaki sevgi bitti. Ondan sonra, onların kavga seslerini dinleyerek uyur oldum.”
Sonra düşündüm.
Biz beyazlar anne ve babamızı sevişirken çıkardığı sesi düşünmeyi boş verin, onları bu şekilde hayal dahi etmekten utanırız. Peki sizce bu utancımızın kökeninde yatan şey ney? Ve neden bu şey Kızılderililerde yok.
Bu sorunun cevabı, elbette ki duvarlarımızda,
Çünkü biz beyazlar, kalın duvarlı apartman dairelerinde yaşarız. Doğa ile aramızda kalın bir duvar vardır. Bu yüzden çok doğal olan şeyleri ayıp olarak kabul edebilirken, 200 metre karelik evimizi ısıtacağız diye dışarıya yaydığımız karbon gazı yüzünden birçok canlı türünün yok olmasından utanç duymayız. Çünkü bizim kalın duvarlarımız vardır. Ve bizi diğer canlılardan ayırır. Etrafımızı çeviren duvarlarla kendimizi soyutlamışızdır dünyadan, kafasını kuma gömen bir kaz gibiyizdir. Evimizin içinde olmayan şeylere yabancıyızdır.
Söz gelimi çadırda yaşayan bir Kızılderili toprağın canını yakıyor diye, traktöre karşı çıkarken bir beyaz olan Amerikalı, topraktan 20 kat yukarıdaki evinde, dünyayı bir çöplüğe çevirmekten rahatsızlık duymaz. Hatta bundan keyif alır. Çünkü çöplük ne kadar büyürse, çöplüğün kedisi de o kadar şişman olur.
Obez dünyanın zayıflamış duyarlılığı işte bu yüzdendir.
Duvarlarımız eğer biraz daha ince olsaydı, duymak istemediğimiz birçok şeyi duymak zorunda kalırdık.
Mesela, sekiz silindirli otomobillerimizde yaktığımız benzini sağlayan şeyin Iraktaki feryatlar olduğunu duyardık, ya da çöpe attığımız gıdaların, Afrikadaki insanlardan çaldıklarımız olduğunu, kocaman küveti doldurup içinde banyo keyfi yaptığımız suyun, temiz su kaynağı sıkıntısı çeken 2 milyar insanın hakkı olduğunu duyardık.
Ama ne yazık ki duymuyoruz, çünkü dört duvar arasında yaşıyoruz. Zenginiz ama yalnızız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tanrının Gizli Hazinelerinin Anahtarı Pi
Terlikler ve Ben
Zordur Baharda Tıp Fakültesi
Resimlerle
Sağ Elim
Çalışan Annenin Çocuğu Olmak
Ters Taraftan Kadın ve Erkek
Yüzler
Doktor Olmak Bir Oyundur.
İç Savaş (Hayat Sıvar Kendini)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Rüyadan Kabusa [Şiir]
Günaydın Çorap Kardeş İkizin Nerede [Şiir]
Avanım [Şiir]
Hayata Dürbünle Bakmak [Şiir]
Cibranı ile Karşılaşmak [Şiir]
Tecavüz [Şiir]
Yeniden Başlamanın Şiiri [Şiir]
Seni Sevmek [Şiir]
Tablet Şiirler "Ölüm" [Şiir]
Yalnızlıkla Sevişmek (Bir Gün) [Şiir]


kemal pismisoglu kimdir?

erciyes üniversitesi tıp fakültesi 3. sınıf öğrencisiyim

Etkilendiği Yazarlar:
goethe,nietsche,ve tabi ki mevlana


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © kemal pismisoglu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.