..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan bir küçük dünyadır. (Mibres Kosmos) -Demokritos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Kâmuran Esen




1 Mayıs 2002
Kâmuran Esen Shov (!)  
Kâmuran Esen
Son zamanlarda - daha doğrusu son birkaç haftadır - bazı tv programlarına kulak misafiri oldum.Genelde tv ile aram pek iyi değildir. tv programlarının bu kadar yürekler acısı olduğunu daha iyi anladım. Hele gündüz kuşağındaki programlar! Allah düşman b


:AJBCC:

Son zamanlarda - daha doğrusu son birkaç haftadır - bazı tv programlarına kulak misafiri oldum. Genelde tv ile aram pek iyi değildir. tv programlarının bu kadar yürekler acısı olduğunu daha iyi anladım. Hele gündüz kuşağındaki programlar! Allah düşman başına vermesin.

Her önüne gelen show yapar olmuş. Ya da sabah programı. Adı da “Bilmem Kim Show”. Ya da “Falancayla Sabah Sabah.” gibi. Program için bir ön hazırlık, araştırma, inceleme, prova gerekmiyor.(Birkaçını tenzih ederim.) Aklınıza gelen herkes show yapabilir. Ben, siz, o, herkes.

Program yapanların her biri tutabildiğini getiriyor stüdyoya. Örneğin, tesadüf bu ya(!), albümü o gün piyasaya çıkmış bir sanatçı. Konuş konuş konuş. Daldan, doruktan....Fındık kabuğunu doldurmayacak konular.........Birkaç tane de şarkı, tamam işte. Alın size show, ya da sabah programı vs.

Sunucular – nasıl diyeyim - Allahlık! Bilgi, görgü, kültür, düzgün konuşma vs. aramayın hiç. Bozuk bir Türkçe, yanlış vurgular, yanlış mimikler. Hiç önemli değil bunlar.Ya cesur(!) bir manken olacaksınız, ya bir sansasyon yaratmış olacaksınız, ya da birkaç tane uyduruk şarkı içeren kasetiniz olacak. İşte bunlar yeterli, show yapmak için. Ya da bu iş gerekli başka şeyler var da, ben bilmiyorum.

Ben hayretle izlerken programı, fakslar, telefonlar yağıyor. Faksların bir ucu burda, bir ucu taaaaa bilmem nerde. Sunucu bayan iki dakikada bir şakkada şukkada kıvırdıkça, stüdyodaki konuklar çınlatıyorlar ortalığı alkışla. Millet memnun. Sunucu iyice coşuyor o zaman işte: ”Oh! Oooooooh! Altmış, yetmiş, seksen, doksan, yüüüüüz!”........Bu milleti kim bu hale getirdi Allah aşkınıza? Biz neden böyle olduk?

Birkaç gün önce gözüme bir görüntü takıldı. Bir şarkıcı program sunuyor. Allah Allah! Yanlış görüyorum sandım. Gözlerimi faltaşı gibi açtım, öyle baktım.Yanlış değil, yalan değil. Bu o! Nasıl olur?.........Evet evet, bir şarkıcı program yapıyor...... Şarkıcı dediğime bakmayın. ”Bir şarkısını söyle bu şarkıcının.” Deseniz, söyleyemem. Ama şarkıcı işte, hatta sanatçı. Allahım, sen aklıma mukayyet ol yarabbim! Programın adı da “....... Show”. Sunucunun isminin yanına “show” kelimesini getirin, tamam. Yeni mi başlamış, yoksa ben mi yeni gördüm, bilmiyorum. Dedim ya, tv ile aram pek iyi değil.

Eğer bu şarkıcı sunuculuk yaparsa, show yaparsa, ben âlâsını yaparım. Programın adı da hazır: KAMURAN ESEN SHOW........Neyim eksik show yapanlardan? Fazlam var, eksiğim yok . Allah’a şükür ağzım lâf yapar. Diksiyonum güzel. Kelime haznem zengin. Güzel şiir okuyabilirim. Dialogum da iyidir. Sesim güzel değil, şarkı söyleyemem ama , şarkıcıları konuk olarak çağırırım programa. Saçma sapan söyler dururlar.

Şöyle örneğin:

“Ankara Devlet Su İşleri
Bırak yavrum bu işleri”

Ya da :

“Bayır aşağı yatır beni
Tırmala beni, kaşı beni.”

Ayrıca:

“Tiryakiye zevk verir kahvenin kaynaması
Eşeği baştan çıkarır sıpanın oynaması.” Gibi.


Şarkı kıtlığı, şarkıcı kıtlığı yok ya........Bir de iki tencere, bir ocak. Ocağın başına da bir arkadaşımı oturturum. Yemek tarifi yapar . Gerçi tv’deki yemek tariflerinden midem bulandı ama; yemek tariflerine çok alıştı millet. Olmazsa olmaz. Bunlara ilâveten dan-dun çalan bir orkestra.....Oldu bile. Show yapmaktan kolay ne var!

Velhasıl, show ya da sabah programlarını izledikten sonra çok canım çekti. İllâ ki ben de bir show yapacağım. Karşı konulamaz bir istek duyuyorum içimde. Ah! Bir keşfeden olsa beni........Aklınızda bulunsun. Belki bu konuda bir eleman arayan tanıdığınız vardır. Hemen beni önerebilirsiniz. Ya da siz , özel tv’niz için show yapacak birini arıyor olabilirsiniz. Lütfen beni deneyin. Memnun kalmazsanız, para mara istemem. Ama bu işi , yukarıda anlatmaya çalıştığım sanatçılardan(!) daha iyi yapabileceğime bahse girerim. Adresimi biliyorsunuz. Gerekirse lütfen bana yazın(!). Yüzünüzü kara çıkarmam.

İnanın, canım çok ama çok show yapmak istiyor. Bildiğiniz gibi değil...Ayyyyy! Çok heyecanlıyım.Lütfen beni deneyin.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: :)
Gönderen: medusa / , Türkiye
10 Kasım 2008
merhaba ... benimde fikrim geldi(!) yazınızı okuyunca , şöyle ki: bence ikimiz birden sunalım bu şov programını arada fikir ayrılığına düşer ortalığı kızıştırırız hem böyle konuk sanatçıların ağzından laf almak onları gaza getirmek daha bir kolay olur diyorum. eğer size teklif gelirse benide tavsiye ediniz lütfen :)

:: Merhaba :)
Gönderen: perikizi_nurperi / Ankara/Türkiye
26 Ağustos 2007
Hocam kaleminizin hem sadeliği hem de gizemi müthiş! Yazınız çok güzel.Ellerinize sağlık...Siz tüm izedebiyatın öğretmeni olmuşsunuz.Sizden öğreneceğimiz çok şey var...Bize yardım edin :))

:: Altan altan gıdıklıyorlar
Gönderen: Demirhan Ocak / /Almanya
8 Temmuz 2006
Merhaba Kâmuran apla, sizin mizah yazılarınızı okur iken altan altan sırıtmaya, sonra semeri boşaltıp gülüyorum. Umarım mizahınızı sakladığınız bu 'naiflik' kaybolmaz. Saygılarımla

:: :)))
Gönderen: ayça devrim / istanbul/Türkiye
28 Haziran 2006
Gece gece çok eglendim cidden. Özlelikle şarkı sözleriniz harika bekliyorum show'unuzu :)

:: Yüreğiniz yetiyor; kaleminiz ve beyniniz de süslüy
Gönderen: Mehmet Atılgan / Kırşehir/Türkiye
6 Mayıs 2005
Tebrikler Kâmuran Hanım. Tüm yazılarınızı olduğu gibi "Show"unuzu da büyük zevkle okudum. Yazınız bana bir anıyı hatırlattı. Bir arkadaşımız Ankara'da ailesiyle gezerken, aklına bir muziplik gelir. Bir kasetçiye giderek, kendi adını söyler ve bu kişinin kasetinin çıkıp çıkmadığını sorar. Kasetçi bu ismi tanımadığını söyler. Arkadaş, çok iyi bir sanatçı olduğunda ısrar edince, kasetçi: "Ağbi takip edemiyoruz ki, her gün bir şerefsiz sanatçıyım diye çıkıyor" der.

:: Mehmet Ali Güneş'e teşekkür
Gönderen: Mutlu HASPOLAT / Mardin/Türkiye
21 Şubat 2005
Kamuran hanım, yazınız için teşekkürler; bu arada, izin aracılığınızla Mehmet Ali Güneş'e derlemesi için teşekkür etmek istiyorum. Çok güldüm...

:: Evet Bencede Siz Bir Show Programı Yapmalısınız!!
Gönderen: Demet / Gebze
4 Mayıs 2004
Selam aranıza yeni katıldım. Biz millet olarak herşeyin tadını kaçırmıyor muyuz? Sonra yaptığımız şeyin karşısına geçip ya çok oluyor bunlarda önüne gelen show programı yapıyor kardeşim demiyormuyuz.Annelerimiz,teyzelerimiz,yengelerimiz show programları yüzünden azmı tencere unutmadılar ocakta.Ben eğer çalışmıyor olsaydım aynı şeyi mi? yapardım.Hayır asla eleştiriyorum her gördüğümde yada duyduğumda her kaset çıkaran bir kanalı kaplamış.Ama ben bunu anneme bile anlatamıyorum gelin siz düşünün!!! Saygılar Kamuran Esen....

:: bir terslik var gibi
Gönderen: M. Oğuz ÖZKAN / Ankara
16 Mart 2004
Sevgili Kâmuran ESEN; Yazdığınız metni kerelerce okudum... Tek bir şey yazacağım... Arz talep meselesi... Güzel yazınız için teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgilerimle...

:: :) Konuyu Anlamak GuseL
Gönderen: Umut BARLAS / IstanbuL
24 Şubat 2004
Konuyu anliyoruzda Bunlari ortadan kaldirsak daha guzel olmazmi? bunlari soyluyor sonrada televizyonu acitigimizda takili kaliyoruz...Problem bence burada izlenmese yayinlamazlar degilmi :) Halk Olarak Kafamiz Bassa Daha gusel olucak.. Yazi icin Elinize Saglik efendim..Sizin yazilarini okumak keyif veriyor.

:: Ünlülerin Süper Gafları
Gönderen: Mehmet Ali Güneş / Rize
20 Eylül 2003
Anneciğim, eleştiri yaptığınız o sanatçı diye geçinen insanların dillerinden siz iyi anlarsınız.Bi zahmet tercüme eder misin:)) Petek savaşa karşı Savaşı istemiyorum tabii ki, beni çok etkiledi. Benim makyaj masrafım var, elbise masrafım var... (Petek Dinçöz) Coğrafyacı Nefise Muhabir: Nefise, Somali'nin başkenti neresidir? Nefise Karatay: Bu konuda yorum yapmak istemiyorum!.. Ellettirmem!.. Sanki ben meşhur oldum da kendimi ellettirebilirim. Böyle bir zihniyet var ortada... (Sevda Demirel) Dağınık Gizem Şimdiye kadar beraber olduğum erkek arkadaşlarım beni darmadağın etti... (Gizem Özdilli) Dilbilimci Mahmut B çok önemli bir harftir. B olmasa, Bülent'e Ülent, Bursa'ya Ursa derdik!.. (Mahmut Tuncer) Alparslan Canaydın VJ Bülent: Evet, şu anda yanımızda Alparslan Bey var, biraz kendinizi tanıtır mısınız Alparslan Bey?.. Alparslan (!) Bey: Ben Özhan Canaydın, Galatasaray Başkanı' yım... (Kral TV Ödülleri) Antenya Bandıras Ben en çok Antenya Bandıras'ı seviyorum!.. (Harika Avcı) Pencereyi kapat!.. Biz eşimle çok konuşan, beyin fırtınası yapan bir çiftiz!.. (Şenay Akay) Ahmet Necdet Özal Metin Uca: Ahmet ön adlı, Türkiye'nin 10'uncu Cumhurbaşkanı?.. Eylem Şenkal: Iıı... Ahmet Özal... Uzun boyunlu gergedan Arzu Yanardağ: Uzun boyunlu bir hayvan?.. Ece Erken: Gergedan?.. (Pazar yıldızı adlı programdan) Uzun şey Yaa sizin de her şeyiniz ya uzun ya geniş oluyor galiba!.. (Hülya Avşar, Diyarbakırlı karpuzcularla konuşuyor) Kamyonu seviniz Kamyonları seviyoruz. Onlar bizim canımız... (Müslüm Gürses) Arkadan!.. Sibel Can: Neden Abazoğlu sizin için farklı biri? Deniz Akkaya: Benim için çok farklı biri, çünkü arkadan vurmuyor!.. Mesela Zeynep Gençken özellikle yabancı aktörlerden etkilenirdim. Tarık Tarcan mesela!.. (Zeynep Mansur) Sipitmen! Muhabir: Örümcek Adam'ın orijinal adı nedir? Ayşe Hatun Önal: Sipitmen! Öküz ve Boğaz İlham kaynağım şu gördüğünüz Boğaz. Bu deniz, öküze bile ilham verir!.. (Serdar Ortaç) Ultrasyon Benim o kültürsüz insanlarla işim olmaz, zaten şimdi ultrasyondan çıktım çok mutluyum!.. (Ceylan) Neler oluyor hayatta Bazen öyle ortamlarda oluyorsunuz ki; doğada oluyorsunuz, yapayalnız oluyorsunuz. Öğrenmek istiyor insan, dolar kaç para, Euro kaç para diye... (Aysun Kayacı) Büyükşehir İngiltere bir tiyatro şehridir! (Meltem Cumbul) Mutlaka tanışmalı Erkekler beni tanımadan ölmesinler... (Demet Akalın) Arbik Jumbik Harun bana Arbik, Jumbik der. Hayvan isimleri bunlar?.. (Ebru Şallı) Kuzunun sessizliği Nazlıcan'la nasıl tanıştınız?.. (Esra Ceyhan, konuk ettiği aileye, evlerinde besledikleri Nazlıcan adlı kuzuyla ilgili soru yöneltiyor.) Takip mesafesi Sunucu: Hilal hanım, takip mesafesi nedir peki? Hilal Cebeci: Takip mesafesi şey, şimdi mesela ben şu an 40 km. hızla gidiyorum ya, önümdeki araçla aramdaki mesafe de 40 km. olmalıdır... Sunucu: Bu durumda İstanbul Ankara yolunda sadece 13 araç olabilir! Balçık bunalımı Güneşi balçıkla bunalmaya çalışanlar vardı, yapamayacaklarını anladılar... (Çağla Şikel) Vallahi zeka budur! Atatürk kaç tarihinde doğmuş, hangi yıl vefat etmiş, cumhuriyet hangi yıl ilan edilmiş bilirim. Beyin derler buna... (Tülin Şahin) Salak olabilirim ama aptal asla.... ASENA Ben meme kanserine şahsen karşıyım.... SİNEM GÜVEN Mozart Türkiye'de konser vermeye gelirse tabi ki dinlemeye gideriz.....EMRAH Allahı size emanet ediyorum.... TANSU CILLER Tüneli kaçmak için mi kazdınız .... REHA MUHTAR İsmini vermek istemeyen bir izleyici Filiz Ovar İngiltereden arıyor.... A TAKIMI Polis yolu az sonra işlenecek bir cinayetin tatbikatı için kapattı....KANAL D ANA HABER Eminem dünyaca ünlü bir grup biliyorsunuz değil mi arkadaşlar....BEYAZ 23.Yüzyılı yaşadığımız bu günlerde başıma gelen bu dram...Q KIZI REYHAN Fransızlar amma kültürlü ufacık çocukları bile Fransızca konuşuyor....İZZET YILDIZHAN Cumhuriyet 1927 yılıda ilan edildi ......Tuğba OZAY Atatürk ne demiş Yurtta sulh barışta sulh ....NİHAT DOGAN Bugün 10 Kasım Atatürk'ün 64. ölüm yıldönümünü şölenlerle kutluyoruz......ELIFNAĞME

:: Reyting Uğruna
Gönderen: Nur Ersen / Ankara
14 Eylül 2003
Merhaba Kamuran Esen. Yazınızın bundan on yıl sonra bile güncelliğini koruyacağı apaçık ortada. Böyle bir konuya değindiğiniz ve birçoğumuzun hislerinin tercümanı olduğunuz için kaleminize sağlık diyorum...

:: öğretmenim...
Gönderen: Orfeo T. Volkova / istanbul
12 Ekim 2002
...size ve kaleminize tapıyorum!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir Erkeğin Birkaç Eşinden Biri Olmak
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Ne Günah, Ne Günah Değil?
Erkekler Şalvar ve Cüppe Giysin
Rtük'ün Saçmalıkları
Moraliniz mi Bozuk?o Halde Gazete Okuyun!
Hay Sizin Dilinize Deve Dikeni Batsın İnşallah!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'ü Anlatabilmek
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?
Dünya Kadınlar Günü
Alanya'da Turizm Suratımda Nasıl Patladı!
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Güle Güle 2014
Yaşadığımız Ama Artık Alıştığımız Garip Olaylar
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - Oy Arttırma Taktikleri Kursu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.