..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gülgün Karaoğlu




12 Şubat 2008
Dayanışma Dediğin Böyle Olur, Vallaha!..  
Gülgün Karaoğlu
En çok kadından kadına zarar gelir sanırdım, yanılmışım!... Aynı kulvarda koşarken, kadın kadına destektir hep, de… Farklı kulvarlarla en büyük köstektir diye düşünürdüm… Özür dilerim!...


:BDEE:
En çok kadından kadına zarar gelir sanırdım, yanılmışım!...

Aynı kulvarda koşarken, kadın kadına destektir hep, de…
Farklı kulvarlarla en büyük köstektir diye düşünürdüm…

Özür dilerim!...

Şimdi efendim, konumuz, gündem gereği, malum…

Türban!...

Türbanlı kadınlar ve türbansız kadınlar…

Türbansız kadınlar “kişisel özgürlük” anlamında türbanlı kadınlara destek oldular da, türbanlı kadınlar da, yarın öbür gün türbansız kadınlar baskı gördüğünde, “kişisel özgürlük var bu ülkede” diye yanlarında olacaklardır diye safiyane bir beklentiye girdiğimden değildir, kadın dayanışmasından söz etmişliğim…

Keşke utansam… Keşke utandırsalar beni, hatta n’olur öyle olsa…

Hani olsa öyle bir dayanışma!...

Göğsümü gere gere “yanılmışım ben a dostlar!” diye özrümü haykır haykır haykırsam!...

Neyse… Konudan sapmayayım ben yine…

Şimdi efendim, adım adım gidiliyor ya hedefe, usul usul…

“Yok daha neler” deyip de, “Oha” diyor ve de “Bunu da mı yaşayacaktık” la bitiriyoruz ya cümlelerimizi çoğu kere… Son günlerde…

Çok uzak değildir, amaç olarak savaşta ölen erkek sayıları çoğalıp da, kadın nüfusu erkek nüfusuna baskın çıkıp, aynı zamanda bakıma muhtaç dişi ve çocukları ortalarda helak olmasın diye dört eş almaya izin verilmiş ya zamanında…
Hani, saçı, başı saklayın da denmemiş aslında, ama bir yerlerden bir anlamlar çıkmış ya böyle ortaya, hani birileri öyle yorumlamış, birilerinin de işine gelmiş ya… Ve… Bir çokları da böyle ezberleyip, ezberletmiş, ezber yapa yapa da kemikleşmiş ya…

İslamiyet’te, aslında amaç farklı iken, zaman içinde dört adet,affedersiniz tabirimden dolayı, karı alınmış ya…
Kumalar da yasallaşacaktır efendim, az bir zaman sonra!...

Metreslerin de türban yasasının yasallaşmasından sonra daha bir güler olmuştur yüzleri, mutlaka…

“Dur yavrum, azıcık daha sabret, gülüm, ikinci eşim olacaksın, pek yakında” sözleri adamın, elbet içine su serpmiştir kadının!...

Vallaha özür dilerim, aynı kulvardaki kadınlar birbirlerini gözlerini oyar diye düşünmüşlüğümden dolayı…

Bir çok kadın, erkek bulamamaktan şikayetçiyken, bir çok erkek, eşi olsa da, daha genç ve güzelini ararken, bir adama dört eş!...

Vallaha, kadın kadına bu ne dayanışma!...

Bu, ne eş sevgisidir ki, adamım benden daha genç ve güzel olanıyla gönül eğlendirsin, hemen şuracıkta, yanı başımda…

Helali hoş olsun, Allah adınadır tüm bunlar…

Erkek sayısı az diye şikayetçi olan kadınlar!...

Evli bir erkeğe aşık oldum diye üzülen kızlar!...

Gözü dışarıda olan tüm erkekler!...

Gözünüz aydın!...

Gülümseyin!...

Pek yakında sinemalarımızda: Bir erkeğe dört kadın yasalaştırıldı…

Bu günün türbanlı hanımlarımız, verdiğiniz destekten dolayı sizlere teşekkür deriz!

Kadının kadına desteğidir bu, yok ama, lütfen gülümseyiniz!...


Gülgün Karaoğlu
Şubat,10/08



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlk Gece Hapı!..
Hayalleriniz Gerçekmiş Gibi Davranın...
Bizim Evin Halleri - 8
Bizim Evin Halleri…4
Acaip Fikirlerim Vardır Benim…
Bizim Evin Halleri – 10
Yok Sayılan Dürtülerimiz...
Herkese Kendi Olmak Yakışıyor...
Kutlamıyorum "Babalar Gününü" Baba!..
Dengeleri Dengesizleştirmeyelim, Lütfen...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sayın Mustafa Kemal Atatürk,
Birer Kırmızı Karanfil…
Bizim Evin Halleri…
Bizim Evin Halleri... 3
Haydi Bakalım…
Hiç Tereddüttüm Olmadı Ki!
Bizim Evin Halleri… 1
Bizim Evin Halleri… 2
Maia ve Sokak Sakinleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Tanımak [Şiir]
Başlığa Ne Hacet! [Şiir]
Meltem Kaçtı Gözlerime... [Şiir]
Yüreği Avuçlarındaydı Adam [Şiir]
İsyanların Ayyukasında! [Şiir]
Eşek Gibi Bir Aşktı Bu! [Şiir]
Heybe Dedi Anne [Şiir]
Nasıl Özledim, [Şiir]
Utanıyorum, [Şiir]
Issız Bir Yoldu Seninki [Şiir]


Gülgün Karaoğlu kimdir?

1963 İzmir doğumluyum. Şiir yazmak gibi bir kaygım olmadı hiç. . . Bir şeyler yazarken form değişiverdi aniden, farkına bile varmadan ben. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülgün Karaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.