..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasýndaki ayrým, kurgunun mantýklý olmak zorunda olmasý. -Tom Clancy
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar > Muhammed CAN




23 Mayýs 2010
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çrümüþlüðü - 2  
Muhammed CAN
“Karanlýkta dile getirmekten çekindiðiniz hakikat, bir gün Aydýnlýkta iþitilecek ve Gizli mekânlarda öðrendiðiniz bir inancý bir gün Çatýlardan haykýracaksýnýz ve Ýnsanlar buna inanacak”


:AFFF:
//Yazýlarýmýz hiçbir ýrk ve politik taraf tutmaz//

Türk Ýslamcýlarýn þovenizmi yeni bir olgu deðildir. Nitekim bu olgu Malazgirt ovasýna kadar uzanýr. Alp Arslan’ý öldüren Kürt Yusuf’un Alp Arslan’dan ne alamadýðý vardý acaba? Oysa Kürt Yusuf Alp Arslanla birlikte Bizanslara karþý savaþmýþtý. Alp Arslan hangi þoveni duygularla Kürtleri kendi düþüncesine alet etmiþti ki öldürüldü?

…!

Bitmedi ki lejyonerlik yapan paralý katiller, Kudüs kahramaný olarak yüzyýllar boyu körpe dimaðlara iþlenir Ýslam kahramanlarý adýna. Gerekçe ise kutsal mekânlarýna olan iþtiyaklarýndan ötürü Mesihçileri kýyýp biçmek ve de Fatimilerin kafataslarýndan kaleler inþa edeceðine söz vermek adýna dünün Saddam’i görev üstlenenlere olan þiddetli ihtiyaç. Kim ve ne adýna?

…!

Bugün dahi Türk Ýslamcý þovenizmi temsil eden baþtaki zevat Türk olmayýp, aslen Urartu torunlarý olan Gürcülerden deðil mi? Efsanelerle örülmüþ Tarihinden o denli uzaklaþtýrýlmýþ ki, kendisinden olmayan /Neþe Düzelin tarihçi prof. Dr. Selim Deringil ile yaptýðý röportaj da Anadolu da %3 olduðu/ Türk oðuz soyuna yaranmakla geçen bir ömür.

Ve…

Garip ve bir o denli çarpýk tarihle yüz yüze olduðumuzu anlamak tarifi imkânsýz acýlar veriyor. Kiþioðlunun yeryüzündeki görevi acaba acýyý tatmak mý?

Doðrulara olanca yasak ve kýsýtlý materyallerden beslenen Anadolu evlatlarý, gençliðinin en verimli çaðýnýn 2o yýlýný feda etmeye mahkûm eden bu makûs yazgýyý, olmazsa olmazlara iliþtiren bu resmi zihniyette neden neden neden?

Kaldý ki Kemalizm diye bilinen resmi ideolojinin fikir babasý Mustafa Kemal deðil, Sinoplu Rýzadýr. Türk tarihi araþtýrmacýlarý iyi bilirler ki Dr. Rýzanýn kelleyi kurtarma pahasýna kendini zorunlu ikamete tutup, Fransa da yazdýðý Türk Tarihi ansiklopedisi ve notlarý, M. Kemal tarafýndan kendisi adýna satýrý satýrýna denecek þekilde yürürlüðe konmuþtur. Bu cümleden; Genellikle Balkan devþirmelerin kurgusu olan Cumhuriyet tarihini kendine rakip kabul eden kimi Kürt milliyetçisi aydýnlarý da, Türk Ýslamcýlarýn Dschungel’ýndan çýkamamýþ, ayný kapanda kýsýlmýþ kalmýþtýr.

Rýza Nur Lozan’da Bitlisli Kürt Ýsmetin baþdanýþmanýdýr ve Ýsmetin us vurma yeteneðindeki zaafýný dâhiyane bir þekilde kullanmasýný bilmiþtir. Kürtler Lozan’dan ötürü illa birilerini hain ilan edecekse Kürt ismetten baþlamalý deðil mi? Gerçi Rýzanýn akýl danýþmanlýðýný da Batýlý bir politikacý /Fransa ve Ýngiltere bilgisi dahilinde/ üstlenir ya…!

Süreç içinde geliþen bu türden tarihi entrikalar ve siyasi olaylar, Kýlýcýn etkisi ile Kürtler tarafýndan da Ýslami hakikat olarak algýlandý. Nitekim 12 Eylül 1980 ve 28 Þubat 1997 gibi bazý darbelerin arka planý bugün dahi toplum tarafýndan ne denli saðlýklý tahlil edilebildi ise o kadar da geçmiþ dönemlerin saltanat güçlerinin siyasal Ýslam etkenleri ( dönemin medya gücü olan Ýslami veya aþiret öncülerinin etkisi de unutulmamalý) tahlil edilebildi! Oysa 1980 cuntasýnýn oluþum zeminini, bugün hala radikal Ýslamcýlýk naralarý atan zevatlarda bilir ki Siyonizm’in korkulu rüyasý Mücahit Erbakandý. Konya’ya mitinginin arka planýna inecek olursak konu polemik’e dönüþebilir! Meraklýlarý için Ruþen çakýr iyi bir adrestir. Þu kadarýný aktaralým. “Biz bu rejimin emniyet sibobuyuz, biz olmazsak Türkiye’ye Ýran tipi mollalar hâkim olacak” vecizesinin mucidini bilmeyi okura býrakalým /Videokasetleri tedavülden kalkmýþ deðil/. Oysa müminler kardeþti! Yahudi gözüyle Erbakan deðil, Mümin gözü ile Erbakan lazým deðil mi? “Erbakan’ýn Kürtleri”den ise Kürtlerin Erbakan’ý lazým deðimli?

Osmanlý tarihi konusunda gerçekçi yaklaþýmlarý fark etmeksizin bir kenara býrakarak, günümüzdeki resmi ideolojinin paralelinde bir Osmanlý Ýslam portresi çizmekte ýsrarla direnenlerin, Osmanlý Ýslamýndan her zaman dünyayý kurtaran ‘öncü güç Ýslamý’ formülleri üretilmiþ, öyle ki bugün Siyonist Ýsrail’in iþgali altýnda olan Filistinliler dahi bu gizemden çýkabilmiþ deðiller. Esasýnda Filistin’e kanser tümörü olan Siyonizm’i musallat eden yine Osmanlýdaki Endülüs Emevi Ýslamý siyasetinin gizemli maskesinin altýnda gizlenen güçtür!

Çizilen bu portrede; Osmanlý saltanat gücü ve onun mecellesi(kültür, örf, sair), hakkýn yeryüzündeki temsilcisi. Temsilci/padiþah/’nin fermanlarý ise Batýlý Lala ve dadýlar tarafýndan özenle eðitilmiþ, mübarek varlýðýný ortaya koyarak, Ýslam devletini kuran ve sonra yýkýlmamasý için ilahi kerametlerle desteklenen Peygamberane þahsiyetler!

Bu porteyi yaratan Türk Ýslamý ve Ýslamcýlarý halen Ýslam’ýn çekirdek kadrolarýnýn içinde ''hücreleþen'' ýlýmlý Ýslamý, yegâne alternatif olarak sunma gayretlerini de en zirveye týrmandýrmayý ihmal etmiyor.

Çünkü sistemin yaþam ünitesi olan enerji kaynaðý bu Ýslam’dan beslenmekte! Sistemin hamileri ve ya nihai sözcüleri de bu hassas erke döngecinin bekasýný saðlamak için Ýslamcýlarý topaç gibi kendi ekseninde dönmesini saðlamakla görevliler.

Þu halde Ýslamcýlara inançlarýnýn yüklediði ilk aþama, iktidarlara koltuk deðneði olmayý asla kabul etmeyen dini kýstaslarý/Adalet, Hürriyet, mülkiyet, bürokrasi, kadýn sorunu sair/, modern Firavun'lar tarafýndan öcü gösterilen irtica ile yaftalanan Ýslamý yeniden duru hali ile gün yüzüne çýkartma çabalarý deðil mi? Takdir sizin.

Kendilerini Kürt Ýslami hareket mensubu kabul eden, dinin özüne sadýk kalmak isteyen bazý öncüler ise Ýslamý Kuramsal çerçevenin dýþýna çýkaran kuram’dan eylem’e iliþkisini‘‘Ýnkýlabý þule‘‘leri kabul etmek istemediler. Oysa evrensel kalýcý Ýslami deðerlerin sunulmasý, ve yeniden eylemsel çerçeveden yola çýkarak; dil, ýrk, coðrafya, kültür sair farklýlýktaki toplumlara sunduðu dönüþümü; siyasi, kültürel, sosyolojik, bilimsel olarak tarihsel eleþtirel bir perspektiften analiz ederek pekala Kürtlerin de yazgýsýna sirayet eden sorunlara çözüm bulma, Kürtlerin en tabii hakkýydý. Pekala neden baþaramdýlar? Sahi Ergenekoncularýn Ýslamcýlara sýzamayacak kadar baþarýsýz olduðunu düþünme hakkýmý kim çürütebilir? Buyursunlar, tarafsýz açýklayabilene Ali’nin adalet ikesine göre hakkýný vermeyen Ömer olsun!

Türkiyenin temelde iki sorun var. Biri mensubu olduðunu iddia ettiði dinin özedönüþü, diðeri ise anadolunun öz evlatlarýndan olan Kürt sorunu!Türkiyeli halklarýn nerede durduðunu ve enerjisini nasýl tükettiðini, bu sürecin ne zaman ve nasýl baþladýðýný hür düþüncelere açýk platformlarda saðlýklý tahlil edilmesine müsaade edilmeyiþi, mevcut sorunlarýn hangi aþamalardan geçerek bugüne geldiðini, týkanmanýn nedenleri ve bu týkanmalarýn gerekçelerinin nasýl oluþtuðunu göremeyen bütün siyasal olgular tükenmeye mahkûmdur. Baþta Ýslamcýlar...

Þimdi:

Kim engelleyebilir, binlerce yýllýk kadim geçmiþine raðmen yasaklanmýþ lanetli bir ýrkýn bengi su ile yýkanýp yeniden kendi küllerinden kendisini yaratýp medeniyet ve risalet kokan Mezopotamya’yý Nebevi adaletle yeniden inþa’sýný, Pamir yaylalarýndan ve Taklamakan çölünden gelenlerden baþka? Öyle ya! Kaþgarlý Mahmut; “Tanrý Türkleri Ýslam’ý korumak için özel bir ýrk olarak yarattý” diye þerh düþsün Divan-ý lügat u Türk’te!

Siyonizm’in öncülerinden biri olan Golda Meir; "Bir Filistin halký yoktur. Bizler gelipte onlarý kapýya koyduðumuz ve ülkelerini ellerinden aldýðýmýz için deðil. Onlar Mevcut deðillerdir." Derken, ilhamýný Divan-ý lügatu Türk’ten aldýðýný söyleseydi, Türk Ýslamcýlarý ne cevap verirdi acaba? Merak ediyorum.

Yine kim bilebilir, Anadolu’nun kayýp çocuklarýndan Malik-i Eþter en-negah-i ler çýkýp Ali’ce kavgaya tutuþmuþlarla, yan yana, kol kola sevgiyle yüklenmiþ bilgiyle donanmýþ kalp atýþlarý ritminde Mesih’i nefes üflemeyeceðini?

Yine; Kim bilebilir yabancýsý olduðu bir dile aþinalýðýn yüklediði cebrin ilk bedelini, parmak uçlarýný toplu iðneye feda etme pahasýna ölüme kadar konuþma zorunluluðuna müptela edilmiþ bir okul çocuðunun o an ki þahsiyetine saldýrýnýn verdiði ezikliðin ölüm arzusunu, ayný kaderi yaþamýþ ve özlemle geriye dönüþü bekleyen bir baþkalaþmýþ baþkadan baþka?

Ne demiþti Azize Meryem’in oðlu Ýsa Mesih?

“Karanlýkta dile getirmekten çekindiðiniz hakikat, bir gün Aydýnlýkta iþitilecek ve Gizli mekânlarda öðrendiðiniz bir inancý bir gün Çatýlardan haykýracaksýnýz ve Ýnsanlar buna inanacak”



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn tarihsel olaylar kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Algý Sapmasýnda Türk Ýslamcýlarý
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çrümüþlüðü - 6
Kerb - U Belamýz
Ýslam Ýnkilabýnýn Evrenselliði
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çürümüþlüðü–1
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çrümüþlüðü - 4
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çrümüþlüðü - 5
Türk Ýslamcýlarýn Þovenizmi ve Ýdeoloji Çrümüþlüðü - 3
Sivil Aymazlýk Sorunu Ve...

Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Muhammed Can S. Demirtaþ'a Soruyor
Türk Ýslamcý Dostlarýmýz - 5
Gündem Özel - 4 Baþkanlýk Sistemi ve Avrupa Krizi
Rebeze Röportajý - 2
Türk Ýslamcý Dostlarýmýz! —2
Size Ne Oldu?
Türk Ýslamcý Dostlarýmýz - 3
Emperyalist Ýslamcý Olunabiliyormuþ Demek!
Türk Aydýnlarýnda Takvimler 1789 Mu?
Özdemir Ýnce Kirene'li mi?

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Dost Ýçin [Þiir]
Serzeniþ [Þiir]
Bizde Ne Anne'ler Var [Þiir]
Ne Ýnsanlar Gördüm [Þiir]
Ey Gazzeli Cocuk! [Þiir]
Ayrýlýk Senfonisi [Þiir]
Hatýram! [Þiir]
Namus'un Adýna! [Þiir]
Hum Kýyýsýnda Bir Gece [Deneme]
Velayet-i Fakih ve Siyasla Ýslam [Ýnceleme]


Muhammed CAN kimdir?

. . .


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Muhammed CAN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.